ترجمه مقاله تاثیر آموزش قبل از ماه رمضان بر کنترل قند خون و کاهش خطر هیپوگلیسمی در سالمندان دیابتی نوع 2 - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیر آموزش قبل از ماه رمضان بر کنترل قند خون و کاهش خطر هیپوگلیسمی در سالمندان دیابتی نوع 2  - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیر مثبت آموزش قبل از ماه مبارک رمضان بر کنترل قند خون و کاهش خطر هیپوگلیسمی در سالمندان دیابتی نوع 2 در دوران همه گیری کووید 19
عنوان انگلیسی
Positive impact of pre-Ramadan education on glycemic control and reducing risk of hypoglycemia in type 2 diabetic elderly patients during COVID 19 pandemic
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.317 در سال 2021
شاخص H_index مجله
39 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.600 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1751-9918
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
12982
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - علوم تغذیه - غدد و متابولیسم
مجله
Primary Care Diabetes
کلمات کلیدی
مسن - دیابت - روزه ماه رمضان - هیپوگلیسمی - مصر
کلمات کلیدی انگلیسی
Elderly - Diabetes - Ramadan fasting - Hypoglycemia - Egyp
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.pcd.2022.03.014
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. روش ها

3. نتایج

4. مباحثه

5. نتیجه گیری

منابع

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 16 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
پیشینه: در ماه رمضان، بیماران مسن بیشتر در معرض خطر عوارض بیماری قرار دارند. لازم است تا به بیماران نحوه روزه داری ایمن را اموزش داد.
هدف: هدف این تحقیق بررسی تأثیر آموزش قبل از ماه رمضان بر کاهش خطر هیپوگلیسمی و دستیابی به کنترل قند خون در سالمندان است.
روش: این مطالعه آینده نگر در کلینیک های سرپایی بخش داخلی بیمارستان دانشگاه اسیوط انجام شد. این تحقیق شامل 316 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 بود که می خواستند روزه بگیرند. آنها به 2 گروه تقسیم شدند: بیماران زیر 65 سال و بیماران 65 سال و بالاتر. این بیماران قبل از ماه رمضان در جلسات آموزشی شرکت کردند. داده ها برای گروه بندی خطر روزه داری با استفاده از پرسشنامه نیمه ساختاریافته جمع آوری شد. این مطالعه در 3 مرحله انجام شد. پیامد اولیه ارزیابی هیپوگلیسمی و پارامترهای بیوشیمیایی پس از آموزش بود.
نتایج: قند خون ناشتا در طول ماه رمضان و بعد از آن در سالمندان بطور معنی‌داری کاهش یافت (0001/0p=). بیماران مسن با قند خون ناشتا کمتر از 8 mmol/L از 29.3 درصد به 46.6 درصد بعد از ماه رمضان افزایش یافتند. HbA1c پس از ماه رمضان به طور معنی داری کاهش یافت (001/0p=). افت قند خون در هر دو گروه علت اصلی شکستن روزه بود (9% در مقابل 7.7% در بیماران کمتر از 65 و 65 سال و بالاتر). دور کمر در بیماران 65 سال و بالاتر بطور معنی داری کاهش یافت (05/0p=). کلسترول کل و لیپوپروتئین کم چگالی (LDL) بدون معنی‌داری آماری در بیماران بالای 65 سال افزایش یافت (470/0، 512/0 p=). در هر دو گروه، کلسترول HDL در طول و بعد از ماه رمضان بهبود یافت (0001/0 p=).
نتیجه‌گیری: آموزش پیش از ماه رمضان به بیماران دیابتی مسن تأثیر مثبتی بر کاهش خطر ابتلا به هیپوگلیسمی علامت دار داشت.
2. روش ها
این مطالعه در درمانگاه های سرپایی بخش داخلی بیمارستان دانشگاه اسیوط انجام شد. نمونه ها شامل بیمارانی بودند که در درمانگاهها روزانه معاینه می شدند و با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس سه ماه قبل از ماه رمضان 2021 انتخاب شدند. آنها از تحقیق مطلع شده و رضایت خود را اعلام کردند.
بیماران مسلمان مبتلا به دیابت نوع 2 که میخواستند در ماه رمضان روزه بگیرد در این مطالعه شرکت کردند. آنها بر اساس سن گروه بندی شدند. گروه اول شامل بیماران زیر 65 سال و گروه دوم شامل بیماران 65 سال به بالا بود.
بیمارانی که نمی خواستند روزه بگیرند، بیماران مبتلا به بیماری های چند ابتلایی جدی مانند سندرم حاد کرونری یا بیماری حاد کبدی/کلیوی، بیمارانی که اخیراً به دلیل کتواسیدوز دیابتی یا هیپرگلیسمی شدید یا هیپوگلیسمی یک ماه قبل از شروع ماه رمضان بستری شده اند از این مطالعه حذف شدند.
طرح: مطالعه مداخله ای قبل و بعد انجام شد. ارزیابی خطر بر اساس گروههای خطر IDF-DAR 2021[2] قبل ازماه رمضان برآورد شد. گروه بندی خطر IDF-DAR 2021 در شکل 1 امده است. به بیماران پرخطر توصیه شد که روزه نگیرند. قبل از ماه رمضان (6 هفته)، بیماران در جلسات انفرادی برنامه اموزشی شرکت کردند؛ دراین جلسات به بیماران توصیه شد تا رژیم غذایی خود را حفظ کنند، فعالیت‌های بدنی روزانه را ادامه دهند و قند خون ناشتا را بطور مکرر در روز اندازه گیری کنند و دارو را براساس تجویز پزشک مصرف کنند.

بدون دیدگاه