چکیده
1. مقدمه
2. روش
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه به بررسی الگوهای روابط بین باورها، عواطف و رضایت شغلی در 249 نفر از معلمان ضمن خدمت در ایتالیا می پردازد. شرکت کنندگان از لحاظ رشد و ذهنیت ثابت، باورهای خودکارآمدی، احساسات مرتبط با مؤلفههای مختلف تعهد حرفهای و رضایت شغلی خود مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل های واسطه ای نقش میانجی آموزش و احساس وظیفه را در رابطه بین باورها و رضایت شغلی روشن ساختند. به خصوص، باورهای خودکارآمدی بالای معلمان، در صورتی که آموزش و حس وظیفه منفی در سطوح پایینی باشد، تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی دارد.
2. روش
2.1. شرکت کنندگان
نمونه اولیه این مطالعه شامل 273 معلم بود. حدود 10 درصد از آنها پرسشنامه ها را پر نکردند و از این تحلیل حذف شدند. تعداد واقعی شرکت کنندگان 249 معلم ضمن خدمت (زن = 88.8٪)، 25 تا 64 ساله (M = 45.16؛ SD = 9.30) و با 1 تا 40 سال سابقه تدریس (M = 16.85؛ SD = 10.11) بودند. جدول 1 مشخصات اصلی نمونه را نشان می دهد. این نمونه، توزیع جنسیتی واقعی معلمان در مدارس را نشان می دهد. بر اساس سیستم آموزشی ایتالیا، همه معلمان مدرک کارشناسی ارشد تخصصی خود را در بخش تربیتی خاص (مثلاً آموزش، علوم اجتماعی) و همچنین اعتبارات توسعه حرفه ای لازم را دریافت کرده اند. موضوع تدریس در مورد تمام موضوعات تدریس شده در مدارس ایتالیا (به عنوان مثال، علوم، زبان های خارجی و فنی) توزیع شد.
حدود 90% از سیستم آموزشی ایتالیا از مهدکودک تا دانشگاه مبتنی بر بودجه دولتی است. در ایتالیا، دوره تحصیل به چهار دوره آموزشی به شرح زیر تقسیم می شود: پیش دبستانی - یک دوره سه ساله از سن سه تا شش سالگی؛ دبستان - یک دوره پنج ساله از 6 تا 11سالگی؛ دوره متوسطه اول - یک دوره سه ساله از 11 تا 14سالگی؛ دبیرستان - یک دوره سه، چهار یا پنج ساله از 14 تا 17، 18 یا 19سالگی. برنامه زمانی مدارس با توجه به مقطع آنها تفاوت قابل توجهی دارد. برای معلم شدن، داشتن مدرک کارشناسی ارشد با یک برنامه پنج ساله و دوره تخصصی متعاقب آن در رشته تحصیلی تدریس برای معلمان از دبستان تا دبیرستان ضروری است. معلمان در طی دوران تدریس خود، ملزم به شرکت در دوره یادآوری کارشناسی ارشد هستند.