ترجمه مقاله نقش واسطه ای عواطف در رابطه بین باورها و رضایت شغلی معلمان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نقش واسطه ای عواطف در رابطه بین باورها و رضایت شغلی معلمان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش واسطه ای عواطف در رابطه بین باورها و رضایت شغلی معلمان
عنوان انگلیسی
The mediating role of emotions in the relation between beliefs and teachers' job satisfaction
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.972 در سال 2021
شاخص H_index مجله
103 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.736 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0001-6918
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
12941
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی صنعتی و سازمانی
مجله
Acta Psychologica
کلمات کلیدی
باورها، احساسات - رضایت شغلی - معلمان ضمن خدمت - تحلیل واسطه ای
کلمات کلیدی انگلیسی
Beliefs - Emotions - Job satisfaction - In-service teachers - Mediation analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2022.103580
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش
3. نتایج
4. بحث
5. نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مطالعه به بررسی الگوهای روابط بین باورها، عواطف و رضایت شغلی در 249 نفر از معلمان ضمن خدمت در ایتالیا می پردازد. شرکت کنندگان از لحاظ رشد و ذهنیت‌ ثابت، باورهای خودکارآمدی، احساسات مرتبط با مؤلفه‌های مختلف تعهد حرفه‌ای و رضایت شغلی خود مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل های واسطه ای نقش میانجی آموزش و احساس وظیفه را در رابطه بین باورها و رضایت شغلی روشن ساختند. به خصوص، باورهای خودکارآمدی بالای معلمان، در صورتی که آموزش و حس وظیفه منفی در سطوح پایینی باشد، تأثیر مثبتی بر رضایت شغلی دارد.
2. روش
2.1. شرکت کنندگان
نمونه اولیه این مطالعه شامل 273 معلم بود. حدود 10 درصد از آنها پرسشنامه ها را پر نکردند و از این تحلیل حذف شدند. تعداد واقعی شرکت کنندگان 249 معلم ضمن خدمت (زن = 88.8٪)، 25 تا 64 ساله (M = 45.16؛ SD = 9.30) و با 1 تا 40 سال سابقه تدریس (M = 16.85؛ SD = 10.11) بودند. جدول 1 مشخصات اصلی نمونه را نشان می دهد. این نمونه، توزیع جنسیتی واقعی معلمان در مدارس را نشان می دهد. بر اساس سیستم آموزشی ایتالیا، همه معلمان مدرک کارشناسی ارشد تخصصی خود را در بخش تربیتی خاص (مثلاً آموزش، علوم اجتماعی) و همچنین اعتبارات توسعه حرفه ای لازم را دریافت کرده اند. موضوع تدریس در مورد تمام موضوعات تدریس شده در مدارس ایتالیا (به عنوان مثال، علوم، زبان های خارجی و فنی) توزیع شد.
حدود 90% از سیستم آموزشی ایتالیا از مهدکودک تا دانشگاه مبتنی بر بودجه دولتی است. در ایتالیا، دوره تحصیل به چهار دوره آموزشی به شرح زیر تقسیم می شود: پیش دبستانی - یک دوره سه ساله از سن سه تا شش سالگی؛ دبستان - یک دوره پنج ساله از 6 تا 11سالگی؛ دوره متوسطه اول - یک دوره سه ساله از 11 تا 14سالگی؛ دبیرستان - یک دوره سه، چهار یا پنج ساله از 14 تا 17، 18 یا 19سالگی. برنامه زمانی مدارس با توجه به مقطع آنها تفاوت قابل توجهی دارد. برای معلم شدن، داشتن مدرک کارشناسی ارشد با یک برنامه پنج ساله و دوره تخصصی متعاقب آن در رشته تحصیلی تدریس برای معلمان از دبستان تا دبیرستان ضروری است. معلمان در طی دوران تدریس خود، ملزم به شرکت در دوره یادآوری کارشناسی ارشد هستند.

بدون دیدگاه