ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
کلید موفقیت تجارت برای بسیاری از شرکت ها، استفاده صحیح از داده ها جهت تصمیم گیری بهتر، سریع تر و بی-نقص تر است. شرکت ها جهت دستیابی به این هدف نیاز به استفاده از ابزارهای قوی و موثری مانند هوش تجارت (BI) به عنوان عامل مثبتی که می تواند آنها را در مکانیزه کردن کارهای آنالیز، تصمیم گیری، تدوین استراتژی و پیش بینی کمک کند، دارند. به عبارت دیگر، هدف استفاده از BI در این شرکت ها جمع آوری، پردازش، و آنالیز حجم زیادی از داده و تبدیل آن ها به ارزش تجاری موثر بر تصمیم گیری از طریق ایجاد پلتفرم های گزارشی هوشمند تحلیلی است. بنابراین، هدف این مطالعه پاسخ به این پرسش است که آیا عملیاتی سازی BI، یادگیری سازمانی (OL) و نوآوری و استفاده از کاربردهای آن ها می تواند سبب افزایش عملکرد مالی این شرکت ها شود یا خیر. طبق اشاره قبلی، جمعیت آماری این پژوهش شرکت های نوآوری واقع در پارک علمی با 400 نفر کارمند است و بنا به جدول مورگان، 196 نفر از کارکنان این شرکت ها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه ای است که روایی و پایایی آن اندازه گیری شده است. یافته های مطالعه نشان می دهد که BI و نوآوری، تأثیری حیاتی بر عملکرد شرکت ها دارد. اما هیچ ارتباط معنی داری میان OL و عملکرد مالی این شرکت ها وجود نداشت.
2. اظهار مشکل و روش ها
2.1. روش تحقیق
تحقیق به عنوان پژوهش با هدف کاربردی تعریف می گردد، زیرا ساختارهای تئوریک را در زمینه ها و شرایط علمی و واقعی بررسی کرده و به دنبال راه حلی جهت افزایش عملکرد مالی استارت آپ ها است (Cochran & Wood, 1984; Kyere & Ausloos, 2021; Waddock & Graves, 1997). همچنین از نظر چگونگی دستیابی به داده های علمی، درمیان تحقیقات پیمایشی است، زیرا از ابزار پرسشنامه برای بررسی هر یک از معیارها و متغیرها استفاده شده است. با توجه به سنجش روابط میان متغیرها، پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. همچنین مطالعه-ای میدانی است. شکل 1 مدل مفهومی پژوهش را نشان می دهد (Sakhvidi, Rezaei, Shahrastani & Mahmoudi, 2019).
2.2. جامعه آماری مطالعه و حجم نمونه
جامعه آماری پژوهش، شرکت های استارت آپی مستقر در پارک علمی تلقی شدند. نمونه گیری این پژوهش تصادفی ساده است. جهت مشخص کردن اندازه نمونه از جدول مورگان استفاده شد. (همچنین) مشخص گردید که تعداد مدیران اجرایی شرکت های استارت آپ واقع در پارک علمی 400 نفر است، بنابراین تعداد نمونه مورد نیاز 196 نفر بود و 280 پرسشنامه جهت حصول اطمینان توزیع شد.
2.3. ابزار جمع آوری داده مطالعه
در پژوهش جمع آوری داده ها مرحله ای حیاتی بوده و نیازمند به کار بردن ابزارهای مناسب است. نمی توان از داده های نادرست، نتایج موثق انتظار داشت. طراحی ابزار دارای ملزوماتی است که عدم رعایت آن، سبب (کاهش) دقت داده های جمع آوری شده و در نهایت تحریف پژوهش می گردد، بنابراین جهت طراحی یا انتخاب ابزار، توجه به کیفیت روان سنجی آن بسیار حائز اهمیت است.