ترجمه مقاله رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی: تعدادی شواهد و مدارک
عنوان انگلیسی
Sustainable consumer behaviour of Indian millennials: Some evidence
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
2666-0490
کد محصول
12584
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت منابع انسانی - مدیریت استراتژیک
مجله
Current Research in Environmental Sustainability
کلمات کلیدی
مصرف پایدار - نظریه VBN - نسل هزاره سوم - رفتار مصرف - هند
کلمات کلیدی انگلیسی
Sustainable consumption - VBN theory - Millennials - Consumer behaviour - India
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.crsust.2021.100109
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- پیشینه
2- مروری بر کارهای پیشین
3- چارچوب تحقیق، روش تحلیل، و داده ها
4- یافته های کلیدی و گفتمان
5- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
علی رغم فشار سیاست و اقدامات مبتکرانه، هدایت رفتار مصرف کننده به سمت مصرف پایدار یک امر چالش برانگیز می باشد. مقاله ی ارائه شده در این بستر تحلیلی دقیق روی رفتار مصرف کننده در فضای کشور هند با فشار ویژه روی رفتار پایدار مصرف کننده را انجام می دهد. این مقاله با اتکا بر مفهوم نظری چارچوب ارزش باور هنجار (VBN) ارائه شده توسط استرن و همکاران (1999) تهیه می شود و همان را در موقعیت کشور هند با به کار بردن تحلیل عاملی اکتشافی تطبیق داده و بسط می دهد. براساس الگوی رفتار مصرف، این مطالعه هزاره ی سوم (نسل قرن بیست و یکم) هند را به 5 دسته ی متفاوت مثل مصرف کنندگان مطلع، مصرف کنندگان هوشیار و خودآگاه، مصرف کنندگان درحال گذار، مصرف کنندگان بدون تمایل، و رد کننده ها، که به ترسیم ناهمگونی های موجود میان هزاره سوم هندی از لحاظ رفتار مصرف آن ها کمک می کنند. علاوه براین، این طبقه بندی از مطالعه ای پدیدار می شود که هزاره سوم هندی بیشتر نگار بُعد زیست محیطی مصرف هستند تا بُعد اجتماعی و اقتصادی آن، که از پیامدهای سیاسی شفافی از لحاظ ایجاد آگاهی و مردمی حساس برخوردار است.
2- مروری بر کارهای پیشین
رفتار پایدار مصرف کننده از سوی محققان مختلف به شکل متفاوتی تعریف شده است که متشکل از یک بازه ی کلی از المان ها و تفاسیر متفاوت است. این تفاسیر عبارتند از خرید محصولات پایدار، بازیافت پسماند، استفاده از لوازم برقی کم مصرف، سرمایه گذاری های اخلاقی، تغییر جهت به سمت مواد غذایی ارگانیک، تغییر حالت حمل و نقل، خرید کالاهای بازیافتی، اتخاذ روش های ساده گرا در میان سایر روش ها (کمپتون و همکاران، 2008). رشته سخن اصلی تحقیقات روی رفتار پایدار مصرف کننده در مورد تأثیرات زیست محیطی چنین رفتاری می باشد. ادعا شده است که تصمیماتی که افراد در زندگی روزمره خود برای مصرف می گیرند تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی روی محیط زیست دارند. در حوزه سیاست نیز، وقتی صحبت از مصرف پایدار به میان می آید اولویت توجه در دستور کار سیاست و سیاستگذاری ملاحظات زیست محیطی هستند (جکسون و همکاران، 2005). این ارتباط بین رفتار مصرف کننده و محیط زیست اغلب به عنوان رفتار مهم و معنادار مصرف کننده از نظر زیست محیطی تلقی می شود. همچنین به صورت میزان تأثیری که رفتار انسان روی دسترس پذیری مواد یا انرژی حاصل از محیط زیست دارد یا میزان تغییری که در ساختار و دینامیک اکوسیستم یا زیست کره ایجاد می کند مشخص می شود (استرن، 1997). استرن (1997) به رفتارهایی اشاره می کند که تغییرات مستقیم یا تقریبی در محیط زیست را موجب می شوند مثل دفع زباله های خانگی یا پاکسازی جنگل، و غیره.

بدون دیدگاه