تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: رفتار پایدار مصرف کننده نسل هزاره سوم هندی: تعدادی شواهد و مدارک
عنوان انگلیسی: Sustainable consumer behaviour of Indian millennials: Some evidence
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 24 (2 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2022 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله : ژورنال شناسه ISSN مجله : 2666-0490
کد محصول : 12584
محتوای فایل : zip حجم فایل : 4.49Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت منابع انسانی - مدیریت استراتژیک
مجله: Current Research in Environmental Sustainability
کلمات کلیدی: مصرف پایدار - نظریه VBN - نسل هزاره سوم - رفتار مصرف - هند
کلمات کلیدی انگلیسی: Sustainable consumption - VBN theory - Millennials - Consumer behaviour - India
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.crsust.2021.100109
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- پیشینه

2- مروری بر کارهای پیشین

3- چارچوب تحقیق، روش تحلیل، و داده ها

4- یافته های کلیدی و گفتمان

5- نتیجه گیری

منابع

نمونه متن ترجمه

چکیده

علی رغم فشار سیاست و اقدامات مبتکرانه، هدایت رفتار مصرف کننده به سمت مصرف پایدار یک امر چالش برانگیز می باشد. مقاله ی ارائه شده در این بستر تحلیلی دقیق روی رفتار مصرف کننده در فضای کشور هند با فشار ویژه روی رفتار پایدار مصرف کننده را انجام می دهد. این مقاله با اتکا بر مفهوم نظری چارچوب ارزش باور هنجار (VBN) ارائه شده توسط استرن و همکاران (1999) تهیه می شود و همان را در موقعیت کشور هند با به کار بردن تحلیل عاملی اکتشافی تطبیق داده و بسط می دهد. براساس الگوی رفتار مصرف، این مطالعه هزاره ی سوم (نسل قرن بیست و یکم) هند را به 5 دسته ی متفاوت مثل مصرف کنندگان مطلع، مصرف کنندگان هوشیار و خودآگاه، مصرف کنندگان درحال گذار، مصرف کنندگان بدون تمایل، و رد کننده ها، که به ترسیم ناهمگونی های موجود میان هزاره سوم هندی از لحاظ رفتار مصرف آن ها کمک می کنند. علاوه براین، این طبقه بندی از مطالعه ای پدیدار می شود که هزاره سوم هندی بیشتر نگار بُعد زیست محیطی مصرف هستند تا بُعد اجتماعی و اقتصادی آن، که از پیامدهای سیاسی شفافی از لحاظ ایجاد آگاهی و مردمی حساس برخوردار است.

2- مروری بر کارهای پیشین

رفتار پایدار مصرف کننده از سوی محققان مختلف به شکل متفاوتی تعریف شده است که متشکل از یک بازه ی کلی از المان ها و تفاسیر متفاوت است. این تفاسیر عبارتند از خرید محصولات پایدار، بازیافت پسماند، استفاده از لوازم برقی کم مصرف، سرمایه گذاری های اخلاقی، تغییر جهت به سمت مواد غذایی ارگانیک، تغییر حالت حمل و نقل، خرید کالاهای بازیافتی، اتخاذ روش های ساده گرا در میان سایر روش ها (کمپتون و همکاران، 2008). رشته سخن اصلی تحقیقات روی رفتار پایدار مصرف کننده در مورد تأثیرات زیست محیطی چنین رفتاری می باشد. ادعا شده است که تصمیماتی که افراد در زندگی روزمره خود برای مصرف می گیرند تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی روی محیط زیست دارند. در حوزه سیاست نیز، وقتی صحبت از مصرف پایدار به میان می آید اولویت توجه در دستور کار سیاست و سیاستگذاری ملاحظات زیست محیطی هستند (جکسون و همکاران، 2005). این ارتباط بین رفتار مصرف کننده و محیط زیست اغلب به عنوان رفتار مهم و معنادار مصرف کننده از نظر زیست محیطی تلقی می شود. همچنین به صورت میزان تأثیری که رفتار انسان روی دسترس پذیری مواد یا انرژی حاصل از محیط زیست دارد یا میزان تغییری که در ساختار و دینامیک اکوسیستم یا زیست کره ایجاد می کند مشخص می شود (استرن، 1997). استرن (1997) به رفتارهایی اشاره می کند که تغییرات مستقیم یا تقریبی در محیط زیست را موجب می شوند مثل دفع زباله های خانگی یا پاکسازی جنگل، و غیره.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)