ترجمه مقاله چه تیپ های شخصیتی احتمالا نامزد انتخابات و انتخاب می شوند؟ - نشریه الزویر

ترجمه مقاله چه تیپ های شخصیتی احتمالا نامزد انتخابات و انتخاب می شوند؟ - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
شخصیت و مشاغل سیاسی: چه تیپ های شخصیتی احتمالا نامزد انتخابات و انتخاب می شوند؟
عنوان انگلیسی
Personality and political careers: What personality types are likely to run for office and get elected?
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2020
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.952 در سال 2021
شاخص H_index مجله
181 در سال 2023
شاخص SJR مجله
1.178 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0191-8869
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12539
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی شناخت - روانشناسی عمومی
مجله
Personality and Individual Differences
کلمات کلیدی
شخصیت - TIPI - انتخابات - شهروندان - کاندیداها
کلمات کلیدی انگلیسی
Personality - TIPI - Elections - Citizens - Candidates
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.paid.2019.109600
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2 روش
3 نتایج
4 بحث
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

در این مطالعه، رابطه بین شخصیت و مشاغل سیاسی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما با استفاده از یک نظرسنجی بی نظیر از کاندیداهای دو استان در کانادا (N=1193) و افزودن داده های نظرسنجی به داده‌های شهروندان (N=1665)، به بررسی تفاوت‌های شخصیتی در جذب کاندیداها و موفقیت در انتخابات می‌پردازیم. نتایج، تفاوت‌های شخصیتی قابلی توجهی را بین کاندیداها و شهروندان و همچنین بین کاندیداهای بازنده و برنده نشان می‌دهند. کاندیداها در مقایسه با شهروندان دیگر، از برونگرایی، گشودگی به تجربه و ثبات عاطفی بالاتری برخوردارند. در خصوص تفاوت بین کاندیداهای بازنده و برنده، گشودگی به تجربه احتمالا تاثیر کمی بالاتری در باختن در انتخابات دارد. این تفاوتها در ویژگیهای شخصیتی، مستقل از سایر خصوصیات پیش زمینه مانند سن، تحصیلات و جنسیت پدیدار می‌شوند. در نهایت، شرایط روانشناختی که بر تلاش برای رأی آوردن و برنده شده در انتخابات تأثیر می‌گذارد، یکسان نیست.

 

1.1. شخصیت و جاه طلبی سیاسی
تمایلات فردی می‌توانند موجب شکل گیری آرمانهای سیاسی در مراحل مختلفی از روند انتخابات شوند. نظریه پردازی و تأیید اعتبار روانشناختی یک مدل شخصیت "پنج عاملی" (John & Srivastava، 1999 را ببینید) این امکان را فراهم آورده تا محققان سیاسی بتوانند - در مطالعات موردی و چارچوبهای روانکاوی چهره‌های سیاسی- قدم فرتر نهند. تحقیق در مورد تفاوت‌های فردی در جاه طلبی‌های سیاسی، بر روشهای سیستماتیکی تاکید می‌کند که در آن جاه طلبی سیاسی با جاه طلبی عامه مردم تفاوت دارد. در یکی از مطالعات، Blais و Pruysers (2017) دریافتند که میزان بالای گشودگی به تجربه و برونگرایی در بین دانشجویان کارشناسی، رابطه مثبتی با میل به مشاغل سیاسی دارد. Dynes، Hassell و Miles (2019) نیز نتایج مشابهی را به دست آوردند و گزارش کردند که پاسخ دهندگانی که از سطوح بالاتر برونگرایی و گشودگی به تجربه برخوردارند احتمالاً تلاش زیادی برای رقابت در انتخابات می‌کنند، درحالیکه افراد مقبول‌تر و با وجدانتر علاقه کمتری به مشاغل سیاسی داشتند. این یافته‌ها با توجه به علاقه شهروندان به رقابت در انتخابات و سطح اعتماد به نفس آنها در موفقیت انتخاباتی آنها بر تفاوتهای مهم فردی تاکید می‌کنند. این ویژگیها تا چه اندازه‌ای در بین نامزدهای سیاسی و سایر شهروندان تفاوت دارد؟

 

تحقیق در مورد شخصیت سیاستمداران، بر قانونگذاران، یا رهبران احزاب از ایالات متحده و اروپا در سطوح مختلف دولتی تمرکز داشته است. در مطالعه‌ای از تقریباً 100 قانونگذار ایالتی در ایالات متحده، سیاستمداران به طور معمول از نظر برونگرایی، گشودگی، با وجدانی و توافق پذیری در سطح بالایی ارزیابی شدند درحالیکه از نظر ثبات عاطفی نمره پایینی به دست آوردند (Dietrich و همکاران، 2012). یافته‌های مشابه گزارش شده توسط Hanania (2017) که نمونه‌ای از 278 قانونگذار آمریکایی را در برابر یک نمونه آنلاین از آمریکاییها مورد مقایسه قرار داد، نشان می‌دهد که سیاستمداران از نظر برونگرایی و توافق پذیری و همچنین ثبات عاطفی و با وجدانی در مقایسه با سایر افراد در سطح بالاتری قرار دارند.

 

تحقیق در مورد سیاستمداران اروپایی بطور کلی همین یافته‌ها را حاصل کرد. داده‌های نظرسنجی به دست آمده از یک پرسشنامه شخصیتی که بین 81 نماینده پارلمان دانمارک توزیع شد نشان داد که قانون گذاران از شهروندان متوسط برونگراتر، متفکرتر و باوجدان ترند (Nørgaard & Klemmensen، 2019). یکی از مطالعات مرتبط که با یک مدل شخصیتی شش عاملی انجام شده است، ظرافت بیشتری را می‌افزاید و نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس دانمارک از نظر همه جنبه‌های شخصیتی از جمله صداقت- فروتنی، برونگرایی، صراحت، با وجدان بودن و ثبات عاطفی نسبت به افراد دیگر دانمارکی نمره بالاتری دارند (Schumacher & Zettler، 2019). Caprara و همکاران (2003) با گزارش نتایج حاصل از پرسشنامه شخصیت توزیع شده در بین سیاستمداران ایتالیایی دریافتند که سیاستمداران از نظر"انرژی" (همانند برونگرایی)، توافق پذیری و مطلوبیت اجتماعی، سطح بالاتری نسبت به سایر شهروندان ایتالیایی دارند، اما از سطح مشابهی از ثبات عاطفی، با وجدانی و گشودگی به تجربه برخوردارند. Best (2011) در مقایسه بین 1223 قانونگذار آلمانی در سطح اروپا، فدرال و ایالتی با شهروندان دریافت که سیاستمداران از نظر برونگرایی، گشودگی به تجربه و ثبات عاطفی نمره بسیار بالاتری را کسب می‌کنند اما از نظر توافق پذیری و باوجدانی نمره بسیار پایین‌تری می‌گیرند. تفاوت‌های شخصیتی بین سیاستمداران و شهروندان در زمینه‌های مختلف، به طور بالقوه به دلیل تفاوت در سیستمهای سیاسی مربوطه متغیر است (Nørgaard & Klemmensen، 2019). با این وجود، همواره نشان داده شده است که سیاستمداران از نظر برونگرایی نمره بالاتری را نسبت به سایر شهروندان کسب می‌کنند.


بدون دیدگاه