ترجمه مقاله کاهش اثرات مخرب خودشیفتگی رهبری با مشاوره رهبر - نشریه الزویر

ترجمه مقاله کاهش اثرات مخرب خودشیفتگی رهبری با مشاوره رهبر - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کاهش اثرات مخرب خودشیفتگی رهبری با مشاوره رهبر: چشم انداز حس تعلق
عنوان انگلیسی
Leader consultation mitigates the harmful effects of leader narcissism: A belongingness perspective
صفحات مقاله فارسی
26
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.364 در سال 2021
شاخص H_index مجله
159 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.834 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0749-5978
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12465
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - روانشناسی - مدیریت اجرایی - مدیریت عملکرد - روانشناسی صنعتی و سازمانی - روانشناسی عمومی
مجله
Organizational Behavior and Human Decision Processes
کلمات کلیدی
خودشیفتگی رهبری - تعلق پذیری - عزت نفس سازمانی (عزت نفس مبتنی بر سازمان) - رفتار شهروندی سازمانی - رفتار ناکارآمد
کلمات کلیدی انگلیسی
Leader narcissism - Belongingness - Organization-based self-esteem - Organizational citizenship behavior - Dysfunctional behavior
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2018.04.003
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیامدهای تعلق پذیری خودشیفتگی رهبر
3. روش شناسی تحقیق
4 نتایج
5. بحث
6. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این تحقیق، بر اساس نظریه تعلق پذیری، بسته به شرایط رفتارهای مشاوره ای رهبر، تاثیر خودشیفتگی رهبری، بوسیله ی عزت نفس سازمانی کارکنان(OBSE) بر رفتارهای خصومت آمیز و شهروندی کارکنان، مطرح و به طور تجربی بررسی می شود. داده تحقیق از 262 رهبر-کارمند، در شرکت بزرگ فناوری اطلاعات چینی جمع آوری شد که تا حد زیادی پیش بینی های ما را تایید کرد. نتایج نشان می دهد که خودشیفتگی رهبری، عزت نفس سازمانی(OBSE) کارکنان را تهدید می کند و به طور غیر مستقیم بر اظهار نظر تشویق کننده و رفتارهای کمک کننده آنها تاثیر منفی و به طور غیر مستقیم بر مقاومت ناکارآمد و بددهنی آنها تاثیر مثبت می گذارد. نتایج نشان می دهد که رابطه منفی بین خودشیفتگی رهبر و OBSE کارکنان و اثرات غیر مستقیم خودشیفتگی رهبری بر 4 عملکرد از طریق OBSE، تنها در شرایطی که رهبران نتوانند با کارکنان خود مشورت کنند، معنادار می باشند. این اثرات با وجود مشاوره رهبری معنادار نیست. کاربردهای نظری و عملی، محدودیت ها و رهنمودهایی برای تحقیقات آتی نیز ارائه می شوند.

 

 

پیامدهای تعلق پذیری خودشیفتگی رهبر
در نظریه تعلق پذیری فرض می شود که افراد دارای نیاز اساسی متعلق بودن و مورد قبول دیگران بودن، هستند، نیازی که معمولا از طریق 1) تعامل بیشتر 2) توجه کافی در روابط خود با دیگران، برآورده می شود(بامیستر و لری، 1995). حال آنکه، تعاملات میان فردی باید به طور موثر مثبت و مورد قبول باشد، هرچه این تعاملات به دور از تعارض و دارای ماهیتی مثبت باشند، برای برآوردن نیاز به تعلق اهمیت بیشتری دارد(بامیستر و لری، 1995؛ 1995، ص.505). در تئوری تعلق، عزت نفس به عنوان مقیاس روانی قرار دارد که توسط آن افراد برآورد می کنند که آیا نیازهای آنها به تعلق برآورده شده است یا خیر(بامیستر، 2012، ص. 9). در حالیکه عزت نفس عمومی احتمال موردانتظار بلند مدت تعلق را ایجاد می کند(بامیستر، 2012، ص. 9)، عزت نفس سازمانی احساس موقتی از ارزش و مورد قبول بودن در کار را ایجاد می کند( فریس، براون و هلر، 2009).

 

خودشیفتگی رهبری و عزت نفس سازمانی
با توجه به نظریه حس تعلق، ادعا می کنیم که خودشیفتگی رهبری تهدید مهمی برای حس تعلق کارکنان در محل کار است. خود شیفتگی رهبری عمدتا توسط نیازهای روانشناختی شخصی رهبران به حاکمیت و اختیار ناشی از خودبینی آسیب پذیر آنها هدایت می شود( راسکین . تری، 1998؛ وینک، 1991)، افراد خودشیفته تمایل دارند رفتارهای میان فردی استفاده کنند که برتری خود را نشان دهند، اغلب با تحقیر دیگران و همکاران خود(بک، و همکاران، 2013). همانگونه که لوبیت (2002، ص. 132) بیان می کند، افراد خود شیفته برای حفط تصویر مثبت از خودشان، تمام ویژگی های منفی خود را به دیگران ارتباط می دهند و در نتیجه دیگران را کم ارزش جلوه می دهند. تمایل رهبران خود شیفته به ارزیابی می تواند به شکل رفتارهای مخرب اجتماعی آشکار شود که به طور آشکار پیروان خود را تحقیر و کم ارزش می کنند، مانند مسخره کردن کارکنان خود و دست انداختن آنهاا( مورف و رادوالت، 1993). کارکنان مورد نظر ممکن است این تبادلات را بپذیرند که منجر به خود ارزیابی منفی از شایستگی خود و درک کلی منفی از ارزش ارتباطی و تعلق در محل کار می شود(بامیستر و لری، 1995).

 

 

علاوه بر این، بی توجهی رهبران خودشیفته به نیازها و رفاه دیگران، ممکن است نیازهای تعلق کارکنان را سرکوب کند. به ویژه، تمایل رهبران خود شیفته به موفقیت و پیشرفت شخصی آنها را ترغیب می کند تا مشارکت دیگران در فرآیند رهبری را رد کنند یا نادیده بگیرند(ماکوبی، 2003). در نتیجه، ممکن است کارکنان این فقدان توجه میان فردی را اینطور در نظر بگیرند که آنها به عنوان عضوی در محل کار، بی ارزش هستند و مورد قبول نیستند. از اینرو، فرضیه زیر را مطرح می کنیم.


بدون دیدگاه