ترجمه مقاله موضوع برگشت محصول مرجوعی و رفتار مصرف کننده - نشریه الزویر

ترجمه مقاله موضوع برگشت محصول مرجوعی و رفتار مصرف کننده - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
قابل توجه خرده فروشان: موضوع برگشت محصول مرجوعی و رفتار مصرف کننده
عنوان انگلیسی
Retailers beware: On denied product returns and consumer behavior
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12437
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - بازاریابی - مدیریت بازرگانی - مدیریت کسب و کار
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
رفتار مصرف کننده - خرده فروشی - سیاست مرجوع کردن (بازگرداندن) - مدیریت خدمات - مقاومت واکنشی روانی - مرجوع کردن ساختگی
کلمات کلیدی انگلیسی
Consumer behavior - Retailing - Return policy - Service management - Psychological reactance - Fraudulent returning
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.01.064
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. آثار و منابع مربوطه
3. نظریه مقاومت واکنشی روانی، فرضیه ها و نتایج
4. کاربردهای مدیریتی
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

وجود انواع گسترده ای از سیاست های مرجوع کردن(بازگرداندن، پس دهی) خرده فروش می تواند موجب سردرگمی مصرف کنندگان شود. با وجود کنترل قیمت ها، سیاست های مرجوع کردن بسیار محدود(RPs) ممکن است به رفتار مصرف کننده آسیب بزند. این مطالعه به عنوان اولین تلاش برای بررسی تاثیر انتظار کنترل مرجوع کردن و درگیری ذهنی محصول بر مصرف کنندگان، با کمک نظریه مقاومت واکنشی روانی یک مدل مفهومی طراحی می کند و به درک ما درباره ی اینکه چگونه و چرا RPs ، به ویژه ممانعت از مرجوع کردن محصول، طی و پس از فرآیند بازگرداندن محصول بر مصرف کنندگان تاثیر می گذارد، کمک می کند. یافته های ما نشان می دهد که وقتی مصرف کنندگان انتظارات بالایی از مرجوع کردن موفق محصولی داشته باشند و پذیرفته نشود، RPs  منجر به ایجاد نگرش های منفی شدیدی نسبت به خرده فروش می شود و مصرف کننده تلاش می کند به صورت مستقیم با درخواست از خرده فروش برای استثنا قائل شدن و به صورت غیر مستقیم با تلافی علیه خرده فروش به شکل مرجوع کردن ساختگی محصول در آینده، کنترل را مجددا بدست بگیرد. با آگاه کردن مصرف کننده درباره ی RPs ، قبل از خرید می توان تنش های موجود در مرجوع کردن محصول را کاهش داد.

 

آثار و منابع مربوطه
تجربه عالی مصرف کننده در خرده فروشی در محیط کسب و کار رقابتی امروزی اهمیت زیادی دارد. زیرا تجربه مصرف کننده یعنی هر نقطه از ارتباط که در آن مصرف کننده با کسب و کار، محصول یا خدمات تعامل برقرار می کند(گروال، لوی و ومار، 2009)، تجربه مثبت مشتری که مرجوع کردن محصول نمی تواند نادیده گرفته شود، به ویژه در رویکرد خدمات پکپارچه دنیای مدرن ما(به طور مثال، صغیری، ویلدینگ، منا و بورلاکیس،2017). PRs بر سود خالص مالی خرده فروشان تاثیر مستقیم دارند و مصرف کنندگان از PRs به عنوان مکانیسمی برای مقابله با ناهنجاری قبل از خرید استفاده می کنند(لی، 2015). حال آنکه یولکو، دیلی و یایلا- کولو(2013) بیان می کنند که با ایجاد پارامترهای بهینه از PRs (قیمت، دوره مرجوعی، نرخ قابل برگشت) خرده فروشان می توانند سود خالص خود را حتی در مقابل مشتریان متقلب افزایش دهند، جورت و لانتز(2016) به مدیران خرده فروشی تذکر می دهند که PRs رایگان ضرورتا منجر به ایجاد سودآوری بلند مدت نمی شوند. از سوی دیگر، جاناکیرامان، سیدرال و فرلینگ(2016) تاکید می کنند که PRs با شرایط آسان، خرید و مشتریانی که نسبت به محدودیت ها و عدم پذیرش مرجوع کردن، حساس هستند را تشویق می کند. گرچه، تحقیق در زمینه PRs خرده فروش- مصرف کننده هوشمندانه و پرمایه است، تا حدودی محدود هم هست. در ادامه آثار و منابع مربوطه را بررسی می کنیم تا برخی از جنبه های رفتار مصرف کننده و PRs را طی فرآیندهای تصمیم به خرید و مرجوع کردن محصول بیشتر بررسی کنیم.

 

بیشتر پژوهش در زمینه مرجوع کردن محصول بر نقش مهمی که PRs طی فرآیند تصمیم به خرید مصرف کننده دارند، تمرکز می کند. به طور مثال، دیویس، گرسنر و هاگارتی(1995) استفاده ی خرده فروشان از ضمانت های بازگشت پول برای کاهش ریسک مصرف کنندگان را بررسی می کنند. آنها دریافتند هنگامی که خرده فروش از مزیت ارزش بازیافتنی برخوردار است، ضمانت های برگرداندن پول از شیوه فروش "همانطور که هست" سودمند تر است. چی(1996) مدل توازن ریسک را طراحی می کند که نشان می دهد خرده فروشان زمانی که ریسک گریزی مشتری بالاست، سیاست های مرجوع کردن را اتخاذ می کنند. وود(2001) با بررسی محیط های خرید از راه دور ، بیان می کند RPs با شرایط آسان احتمال خرید مصرف کنندگان را افزایش می دهند و زمان مشورت برای خرید مجدد را کاهش می دهند. هیمان، مک ویلیامز و زیلبرمان(2001) تاکید می کنند، نمایش محصول مکانیزم دیگری برای کاهش ریسک در RPs است. گرچه نصر-بچواتی و سیگال(2005) صریحا توصیه می کنند که مصرف کنندگان طی فرآیند خرید کالا از RPs به عنوان یک نشانه استفاده می کنند، بونیفیلد، کول و شالتز(2010) نشان می دهند در خرده فروشی چگونه مصرف کنندگان RP را نشان کیفیت می دانند که تحت تاثیر اعتماد (ویژگی یک مصرف کننده)، و کنترل درک شده( ویژگی یک وب سایت) قرار می گیرد. بان و بوید(2014) بیان می کنند که هر چه RP سخت گیرانه تر باشد، خطر درک شده مصرف کننده برای طبقه محصول بالاتر است. آندرسون و همکاران(2009) پیشنهاد می کنند که RP خره فروش از نظر مشتریان دارای ارزش قابل اندازه گیری است، این ارزش می تواند اندازه گرفته شود و در طبقات محصول و مشتریان متفاوت است. پی، پاسوان و یان (2014) نشان می دهند که برای خرده فروش آنلاین، شرایط آسان در RPs درک مصرف کنندگان از عادلانه بودن RPs و قصد خرید را افزایش می دهد، گرچه، رائو، لی، کانلی و آینگر(2017) دریافتند که آسان گرفتن در مدت زمان مرجوع کردن محصول، قیمت محصول را افزایش می دهد که به نوبه ی خود ممکن است بر بازپرداخت تاثیر گذار باشد.


بدون دیدگاه