ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
هدف از این مقاله، تجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی در محیط کسب وکار است. این مقاله معیارهای اخلاقی کارآفرینان و نحوه ارتباط آنها با مصرف کننده و روش های تقویت ارزش های اخلاقی را تجزیه و تحلیل می کند، به طوری که نتیجه نهایی فعالیت اقتصادی، با استفاده از پایداری و سود اقتصادی نمایش داده می شود. فکر می کنیم لازم است اشاره کنیم که ترویج اخلاقی یک شرکت در جامعه ای که دائما در حال تغییر است، می تواند سرمایه اعتماد مورد نیاز را تضمین کند. در این زمینه، مسئولیت شرکتی یک عنصر کلیدی است که هم پایداری شرکت و هم پایداری روابط با شرکای کسب وکار را تضمین می کند.
در دیدگاه ما، یک فرهنگ سازمانی قوی باید مسئولیت و اصول اخلاقی را در تمام فعالیت های خود ادغام کند، چرا که غالبا در شرکت ها بر کسب سود تمرکز می شود، نه بر ارزش هایی که باید سازمان را به سمت موفقیت طولانی مدت هدایت کند. از آنجا که جامعه اطلاعات مثبت و منفی در مورد هر شرکت یا سازمان ارائه می کند، باید بر اصول اخلاقی و مسئولیت منابع انسانی نسبت به محیط بیرونی شرکت تمرکز شود.
ما فکر کردیم که مطرح کردن این مسئله مناسب خواهد بود، زیرا در کشور ما مسئله ایجاد یک فرهنگ سازمانی در مرحله اولیه خود قرار دارد و هدف اغلب کارآفرینان تنها کسب سود کوتاه مدت است. هزینه ها و مالیات ها سنگین هستند و معمولا قوانین سخت، جایگزین هایی را ارائه نمی کنند؛ بنابراین، فرد باید این واقعیت را در نظر بگیرد که سود واقعی با مزایای کوتاه مدت ایجاد نمی شود، بلکه با مزایای حاصل از یک روش ثابت، در دوره های زمانی میان مدت به دست می آید.
تعاریف کلی فرهنگ سازمانی
فرهنگ سازمانی به ارزش ها، باورها و اعمال پذیرفته شده توسط اعضای یک سازمان اشاره دارد که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند (دیاکونو، پودگورانو و راسکا، 2004). با توجه به اینکه هدف خاص سازمان، به دست آوردن سود بلندمدت، همراه با وفاداری مشتری و مسئولیت نسبت به شرکای کسبوکار است، (می توانیم بگوییم) فرهنگ سازمان توسط مدیر سازمان الزامی می شود. همه سازمانها دارای فرهنگ سازمانی مشابه نیستند و همگی بر یک نوع از ارزش ها متمرکز نیستند؛ فرهنگ سازمانی به عنوان یک سیستم مرجع عمل می کند که به اعضا اجازه می دهد مطابق با محیط خارجی عمل کنند (سیرنو و بونسا، ۲۰۱۰)؛ به همین دلیل، عناصری که فرهنگ سازمانی را مشخص می کنند به سختی تعریف می شوند، زیرا چند بُعدی هستند و بر گروه یا فرد تمرکز دارند؛ از سوی دیگر، موارد زیر را شامل می شوند: ادغام زیرمجموعه ها که می توانند مستقل یا وابسته باشد، تحمل ریسک، جایزه ها و پاداش ها، تمرکز بر اهداف یا ابزار، درجه آزادی و نیاز به تحلیل و تغییر فرهنگ سازمانی (سیرنو و بونسا، ۲۰۱۰).
اگرچه تعریفی برای فرهنگ سازمانی وجود ندارد که به صورت عمومی مورد پذیرش باشد، این عبارت را می توان به صورت ارزش ها، نگرش ها، باورها و شیوه های ارائه شده در یک موسسه یا سازمان تعریف کرد. با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن این واقعیت که حتی از سال ۱۹۵۲، حدود ۱۶۴ تعریف از فرهنگ سازمانی وجود داشته است، ما اجزای مشخص شده توسط هوچینسکی و بوچان را ارائه خواهیم کرد:
• شعارها: شعارها ایده هایی هستند که فعالیت فعلی شرکت را برجسته می کنند؛ شعارها به صورت دوره ای تغییر می کنند (هوچینسکی و بوچان، ۲۰۰۱)؛
• نمادها و سنبل ها- نشانه ای هستند که یکی از اهداف شرکت را نشان می دهند (هوچینسکی و بوچان، ۲۰۰۱)؛
• طرح های ساختگی و مصنوعی- موضوعاتی هستند که به موجب آن سازمان برحسب نظرات عمومی، شخصی می شود (هوچینسکی و بوچان، ۲۰۰۱)؛
• زبان یا واژگان فنی (هوچینسکی و بوچان، ۲۰۰۱)؛
• افسانه ها و قهرمانان تاریخ سازمان، که تمثیل ارزش های سازمانی را که در واقع فرهنگ سازمانی را تعریف می کنند، ممکن می کنند (هوچینسکی و بوچان، ۲۰۰۱)؛
• تشریفات فعالیت سازمان که عبارت است از گنجاندن مولفه های فرهنگ سازمانی در تفکر و رفتار کارکنان
• ارزش ها، که جز اصلی فرهنگ سازمانی هستند و بر دیدگاه شرکت در رابطه با اخلاق تجاری تاثیر می گذارند (هوچینسکی و بوچان، ۲۰۰۱).