تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله نوآوری محصول در شرکت های کارآفرینی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: نوآوری محصول در شرکت های کارآفرینی: چگونه طراحی مدل کسب و کار بر نوآوری مخرب و سازگار تأثیر می گذارد
عنوان انگلیسی: Product innovation in entrepreneurial firms: How business model design influences disruptive and adoptive innovation
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 32 (5 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2021 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 9.012 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 117 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 2.226 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0040-1625
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 12365
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.74Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، کارآفرینی، مدیریت کسب و کار، نوآوری تکنولوژی
مجله: پیش بینی فناوری و تغییرات اجتماعی - Technological Forecasting & Social Change
دانشگاه: گروه مدیریت استراتژیک و سازمان، دانشکده تجارت بین‌المللی سوژو، دانشگاه لیورپول شیان جیائوتنگ، سوژو، چین
کلمات کلیدی: شرکت‌های کارآفرین، نوآوری، مدل کسب‌وکار، نوآوری مخرب و سازگار
کلمات کلیدی انگلیسی: Entrepreneurial firms - disruptive and adoptive innovation - business model
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120894
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1-مقدمه

2-زمینه تئوری وتوسعه فرضیه ها

1-2 یک دیدگاه یکپارچه : دیدگاه مبتنی بر منابع و نظریه اقتصاد هزینه معامله

1-1-2 نمای مبتنی بر منبع

2-2 طراحی مدل کسب‌وکار و توسعه محصول

3-2تازگی طراحی و نوآوری محصول مخرب و اختیاری

4-2 کارایی طراحی و نوآوری محصول مخرب و اختیاری

5-2 اثرات تعدیل‌کننده قابلیت تکنولوژیکی مخرب

3-روش تحقیق

1-3 تنظیمات تحقیق و نمونه

2-3 معیارها

3-3 متغیرهای وابسته

1-3-3 نوآوری مخرب محصول مبتنی بر بلاک‌چین و نوآوری محصول اختیاری

4-3 متغیرهای مستقل

1-4-3طراحی مدل کسب‌وکار

5-3 متغیرهای تعدیل‌کننده

1-5-3 قابلیت تکنولوژیکی آشوبگر

6-3 متغیرهای کنترل

4-تجزیه و تحلیل و نتایج

1-4 مدل‌های مدلسازی و برآورد اقتصاد سنجی

1-1-4 نتایج آماری رگرسیون های دو جمله‌ای منفی سلسله مراتبی

2-4 نتایج آماری رگرسیون حداقل مربعات معمولی سلسله مراتبی (‏OLS)

5-بحث و نتیجه‌گیری

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Blockchain technology has the potential to drive product innovation in various industries. This emerging technology is an important enabler of the next generation of new ventures. Our study examines the effects of the business model designs of blockchain-based entrepreneurial firms on the scope of product innovation, including disruptive innovation and adoptive innovation. To test this relationship, we conduct a survey to collect data from 159 blockchain-based ventures. The findings indicate that the novel business model strongly entices disruptive innovation but does not influence adoptive product innovation. The results also indicate that the efficient business model strongly encourages adoptive product innovation, but strongly discourages disruptive product innovation. Further, our analysis shows that the firm's disruptive technological capability strengthens the positive relationship between the novel business model and disruptive product innovation but weakens the positive relationship of design efficiency with adoptive innovation. Additionally, we found that the disruptive technological capability strongly entices blockchain-based entrepreneurial firms to favor disruptive product innovation over adoptive product innovation.

1. Introduction

Recently, as a disruptive technology, blockchain technology has had a significant effect on the facilitation of business development and industry revolution (Abdel-Basset et al., 2020; Chang, 2018; Chang et al., 2020a; Choi et al., 2019; Dolgui et al., 2020; Frizzo-Barker et al., 2020; Kaur et al., 2018; Saberi et al., 2019; Zhu and Kouhizadeh, 2019). Blockchain technology is often defined as a platform that is used to execute smart contracts, cryptocurrencies, and other elements of supply chain management, marketing, and finance (Ahluwalia et al., 2020; Baym et al., 2019; Ma et al., 2020). Applications of blockchain technologies have the potential to revolutionize various industries through driving product transformations, such as disruptive and adoptive product innovations (Ahluwalia et al., 2020; de Soto, 2017; Chang et al, 2020b; Kimani et al., 2020; Larson and Chang, 2016).

5. Discussion and conclusion

We have examined the effects of business model design, namely, design novelty and design efficiency, on blockchain entrepreneurial firms’ blockchain-based disruptive product innovation and adoptive product innovation and we have made three significant theoretical contributions. First, we have advanced the literature on business model designs and firm innovation performance by specifically discussing the scope of product innovation newness. While the literature has previously discussed the contingent effects of design novelty and design efficiency on product development performance, such as the speed of new product development (e.g., Zhu et al., 2019), we have highlighted the importance of considering the heterogeneity of new product development (P´erez-Luno ˜ et al., 2011) by differentiating the effects of design novelty and design efficiency on disruptive product innovation and adoptive product innovation. This consideration of the dual nature of product innovation activities addresses the call from P´erez-Luno ˜ et al. (2011). We have linked the dual nature of product innovation (disruptive product innovation and adoptive product innovation) to the dual nature of business model designs (novelty and efficiency).

نمونه متن ترجمه

چکیده

فناوری بلاک‌چین این پتانسیل را دارد که نوآوری محصول را در صنایع مختلف به پیش ببرد. این تکنولوژی در حال ظهور یک توانمندساز مهم برای نسل بعدی سرمایه‌گذاری‌های جدید است. مطالعه ما به بررسی اثرات طرح‌های مدل کسب‌وکار شرکت‌های کارآفرینی مبتنی بر بلاک‌چین بر دامنه نوآوری محصول از جمله نوآوری مخرب و نوآوری اختیاری می‌پردازد. برای آزمون این رابطه ما یک بررسی را برای جمع‌آوری داده‌ها از ۱۵۹ سرمایه‌گذاری مبتنی بر بلاک‌چین انجام دادیم. یافته‌ها نشان می‌دهند که مدل کسب‌وکار جدید به شدت نوآوری مخرب را تحریک می‌کند اما نوآوری محصول انتخابی را تحت‌تاثیر قرار نمی‌دهد. نتایج همچنین نشان می‌دهند که مدل کسب وکار کارآمد قویا نوآوری محصول پذیرنده را تشویق می‌کند اما قویا نوآوری محصول آشوبگر را دلسرد می‌کند. بعلاوه تحلیل ما نشان می‌دهد که قابلیت تکنولوژیکی مخرب شرکت رابطه مثبت بین مدل کسب‌وکار جدید و نوآوری محصول مخرب را تقویت می‌کند اما رابطه مثبت کارایی طراحی با نوآوری اختیاری را تضعیف می‌کند. علاوه بر این ما دریافتیم که قابلیت تکنولوژیکی مخرب به شدت شرکت‌های کارآفرینی مبتنی بر بلاک‌چین را تشویق می‌کند تا از نوآوری مخرب محصول نسبت به نوآوری محصول انتخابی حمایت کنند.

1-مقدمه

به تازگی ، فناوری بلاک‌چین به عنوان یک تکنولوژی مخرب ، تاثیر قابل‌توجهی بر تسهیل توسعه کسب‌وکار و انقلاب صنعتی داشته‌است (‏Abdel-Basset et al., 2020; Chang, 2018; Chang et al., 2020a; Choi et al., 2019; Dolgui et al., 2020; Frizzo-Barker et al., 2020; Kaur et al., 2018; Saberi et al., 2019; Zhu and Kouhizadeh, 2019)‏. فناوری بلاک‌چین اغلب به عنوان پلتفرمی تعریف می‌شود که برای اجرای قراردادهای هوشمند ، ارزهای رمزنگاری شده و دیگر عناصر مدیریت زنجیره تامین ، بازاریابی و امور مالی استفاده می‌شود. (Ahluwalia et al., 2020; Baym et al., 2019; Ma et al., 2020) کاربردهای تکنولوژی‌های بلاک‌چین این پتانسیل را دارند که از طریق ایجاد تحولات محصول مانند نوآوری‌های محصول مخرب و اختیاری ، صنایع مختلف را متحول سازند (‏Ahluwalia et al., 2020; de Soto, 2017; Chang et al, 2020b; Kimani et al., 2020; Larson and Chang, 2016)‏.

5- بحث و نتیجه‌گیری

ما اثرات طراحی مدل کسب‌وکار یعنی نوآوری طراحی و کارایی طراحی را بر روی نوآوری محصول مخرب بلاک‌چین محور و نوآوری محصول انتخابی شرکت‌های کارآفرینی بلاک‌چین مورد بررسی قرار دادیم و سه نقش نظری مهم را انجام دادیم. اول ما ادبیات مربوط به طرح‌های مدل کسب‌وکار و عملکرد نوآوری شرکت را با بحث خاص در مورد حوزه تازگی نوآوری محصول پیشرفت داده‌ایم. در حالی که مطالب قبلا در مورد اثرات احتمالی تازگی طراحی و کارایی طراحی بر روی عملکرد توسعه محصول مانند سرعت توسعه محصول جدید بحث کرده‌اند (‏به عنوان مثال Zhu et al., 2019)‏ ما بر اهمیت در نظر گرفتن ناهمگونی توسعه محصول جدید (P´erez-Lun˜o et al., 2011)‏ با تفکیک اثرات تازگی طراحی و کارایی طراحی بر روی نوآوری مخرب محصول و نوآوری محصول اختیاری تاکید کرده‌ایم. این در نظر گرفتن ماهیت دوگانه فعالیت‌های نوآوری محصول ، فراخوانی را از پرز لونو و همکاران (‏۲۰۱۱)‏ نشان می‌دهد. ما ماهیت دوگانه نوآوری محصول (‏نوآوری مخرب محصول و نوآوری محصول اختیاری)‏ را با ماهیت دوگانه طرح‌های مدل کسب‌وکار (‏نوآوری و کارایی)‏ مرتبط کرده‌ایم.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)