ترجمه مقاله نقش مدل کسب و کار در رشد بازار: صنعت تبدیل شده و صنعت در حال ظهور - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نقش مدل کسب و کار در رشد بازار: صنعت تبدیل شده و صنعت در حال ظهور - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش مدل کسب و کار در رشد بازار: تفاوت بین صنعت تبدیل شده و صنعت در حال ظهور
عنوان انگلیسی
The role of a business model in market growth: The difference between the converted industry and the emerging industry
صفحات مقاله فارسی
43
صفحات مقاله انگلیسی
29
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
9.012 در سال 2020
شاخص H_index مجله
117 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.226 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0040-1625
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12360
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت کسب و کار، تولید و عملیات، مدیریت صنعتی و مدیریت تکنولوژی
مجله
Technological Forecasting & Social Change
کلمات کلیدی
مدل کسب و کار، نوآوری باز، صنعت تبدیلی، صنعت نوظهور، خودروی خودران، ربات هوشمند، پویایی سیستم، شبیه‌سازی
کلمات کلیدی انگلیسی
Business model - Open innovation - Converted industry - Emerging industry - Autonomous car - Intelligent robot - System dynamics - Simulation
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.04.024
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. مدل‌سازی پویایی سیستم
3. شبیه سازی رشد بازار صنعت خودروهای خودران
4.رشد بازار صنعت ربات‌‌‌‌های هوشمند
5. بحث و نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
در این مقاله، نقش مدل‌های کسب ‌وکار مورد بررسی قرار گرفته و تفاوت‌های موجود میان نقش‌ یک صنعت تبدیلی بازار محور موجود کنونی و یک صنعت بازار محور نوظهور مشخص می‌شود.

در مطالعه حاضر، وضعیت فناوری‌ها و مدل‌های کسب و کار در صنایع خودروهای خودران و ربات‌های هوشمند و نیز رشد دو ساله اخیر آن‌ها با استفاده از ثبت اختراعات مدل های کسب وکار و فناوری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. علاوه بر این، وضعیت کنونی فناوری‌ها، مدل‌های کسب و کار و بازارهای دو صنعت براساس بازبینی‌های آثار پژوهشی بررسی گردید. در ادامه این مطالعه، رشد بازار صنعت خودروهای خودران و ربات‌های هوشمند با کمک روش پویایی سیستم شبیه‌سازی شد. شبیه‌سازی‌ها به وسیله تجزیه و تحلیل منابع و ارجاعات ثبت اختراعات فناوری ها و ثبت اختراعات مدل های کسب و کار دو صنعت مذکور اثبات و تأیید گردیدند. در پایان، سه نتیجه‌گیری از این تحقیق بدست آمد. اول این که، در یک صنعت تبدیلی مانند خودروهای خودران، راهبرد متمرکز بر یک مدل کسب و کار در مراحل اولیه کارآمد است، ولی یک راهبرد متمرکز بر فناوری در مرحله بلوغ مؤثر می باشد. دوم این که، در یک صنعت نوظهور مثل ربات‌های هوشمند، راهبرد متمرکز بر فناوری در مرحله اولیه نسبت به راهبرد متمرکز بر یک مدل کسب و کار تاحدی مؤثرتر واقع می‌شود؛ برعکس، یک راهبرد متمرکز بر فناوری در مرحله بلوغ تا حدودی کارآمدتر است. سوم اینکه ، یک مدل کسب و کار برای تکمیل فناوری هایی مانند ربات‌های هوشمند در مرحله بلوغ در کانادا یا خودروهای خودران در مرحله بلوغ در ژاپن نیز حایز اهمیت است .

 

مدل‌سازی پویایی سیستم
مرور آثار پژوهشی و مدل سازی پویایی سیستم
مرور آثار پژوهشی
فناوری‌ها به طور مستقیم بر بازارها تاثیر نمی‌گذارند، اما این کار را از طریق کسب و کارها انجام می‌دهند و ساختار حلقه بازخورد مثبت جداگانه‌ای نیز میان فناوری‌ها و مدل‌های کسب ‌وکار و همین‌طور میان مدل های کسب و کار و بازارها وجود دارد ( کوداما و شیباتا، ۲۰۱۵؛ یون و همکاران ، ۲۰۱۶ ب) . مدل کسب ‌وکار به مانند یک ساختار واسطه‌ای عمل نموده و حوزه‌های فنی و اقتصادی را به هم پیوند می‌دهد (چسبرو ، ۲۰۰۶). یک مدل کسب ‌وکار به عنوان ترکیبی از فناوری‌ها و بازارها باید راهبرد‌ها و منابعی را تحت پوشش قرار دهد که از شکل‌گیری ترکیبات اشتباه مانند بیش برازش فناوری یا تناقض ایکاروس (Icarus) خودداری کند. با این حال، مدل‌های جدید کسب وکار این امکان را برای نوآوری‌های بالقوه دیگر فراهم می‌آورد تا در صدر نوآوری‌های محصول و فرآیند قرار گیرند (گاسمان و همکاران ، ۲۰۱۴).

چه عاملی نوآوری‌ها را برهم‌ زننده می‌سازد؟ ریشه این تنش، تضادی است که میان مدل‌های کسب ‌وکار ایجاد شده برای فناوری‌های موجود و مدل‌های موردنیاز برای بهره‌برداری از فناوری‌های نوظهور اخلال‌گر وجود دارد (چسبرو، 2010). بنابراین، به عقیده چسبرو (2010)، پیروی از «منطق غالب» می‌تواند باعث شود شرکت‌ها کاربردهای بالقوه باارزش فناوری‌هایی که با مدل کسب و کار فعلی‌شان تناسب ندارد، را از دست بدهند. به علاوه، شرکت‌ها برای جبران افزایش هزینه‌های توسعه و دوره‌های کوتاه‌تر طول عمر محصولات باید دنبال روش‌های خلاقانه‌ای بگردند تا با استفاده از طرح‌ها و فناوری‌های خارجی مربوط به توسعه محصول داخلی و نیز با فراهم نمودن امکان تجاری سازی مالکیت معنوی داخلی بتوانند مدل‌های کسب و کار خود را توسعه دهند (چسبرو، 2007 الف، 2007 ب).

یک طرح یا فناوری واحد که به واسطه دو مدل کسب ‌وکار متفاوت به بازار عرضه می‌شود، دو پیامد اقتصادی متفاوت را در پی خواهد داشت. از این رو، فناوری معمولی که در چارچوب یک مدل کسب و کار بزرگ دنبال می‌شود، ممکن است از فناوری بزرگی که از طریق یک مدل کسب ‌وکار معمولی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ارزشمندتر باشد؛ چرا که فناوری به تنهایی هیچ ارزش عینی ندارد (چسبرو ، ۲۰۱۰).

به عبارتی، یک مدل کسب ‌وکار نوعی منطق کلامی است که به واسطه آن یک کسب وکار ایجاد شده و به مشتریان ارزش می‌دهد (سیرجوسکیس، 2016). مدل کسب‌ وکاری که بخواهد ارزشی برای عملکرد پایدار شرکت ایجاد و کسب ‌کند، به سه دسته مهم قابلیت‌های پویا نیاز دارد. این سه دسته عبارتند از: (۱) حس کردن (شناسایی و ارزیابی فرصت‌ها)، تحت کنترل درآوردن (بسیج منابع داخلی و خارجی برای پرداختن به فرصت‌ها و کسب ارزش در انجام این کار) و (3) تحول ( نوسازی مداوم یک سازمان) (تیس، 2007، 2010). قابلیت‌های پویا نه تنها توانایی درک فناوری‌های جدید و بازارهای هدف بلکه مدل‌های کسب ‌وکار را نیز شامل می‌شود. بنابراین، فرآیند طراحی مدل کسب ‌وکار شامل انتخاب فناوری‌ و شناسایی بازار به علاوه تعیین مزایا، تأیید درآمدها و طراحی سازوکار‌های لازم برای کسب ارزش می‌شود (تیس، ۲۰۱۰).


بدون دیدگاه