ترجمه مقاله تاثیرات مدیریت منابع انسانی با مسئولیت اجتماعی بر مشروعیت سازمانی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیرات مدیریت منابع انسانی با مسئولیت اجتماعی بر مشروعیت سازمانی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیرات مدیریت منابع انسانی با مسئولیت اجتماعی بر مشروعیت سازمانی
عنوان انگلیسی
The impacts of socially responsible human resources management on organizational legitimacy
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
9.012 در سال 2020
شاخص H_index مجله
117 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.226 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
0040-1625
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12262
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک، مدیریت عملکرد، مدیریت سازمان های دولتی
مجله
پیش بینی فناوری و تغییرات اجتماعی - Technological Forecasting & Social Change
دانشگاه
دانشگاه ری خوان کارلوس (اسپانیا)، مادرید، اسپانیا
کلمات کلیدی
مشروعیت، مسئولیت اجتماعی شرکت، کارکنان، مدیریت منابع انسانی
کلمات کلیدی انگلیسی
Legitimacy - Corporate social responsibility - Employees - Human resources management
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121274
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. چارچوب نظری
2.1. مسئولیت اجتماعی شرکت و کارکنان
2.2. مسئولیت اجتماعی شرکتی و مشروعیت
3. مواد و روش ها
3.1. نمونه و جمع آوری داده
3.2. انداره گیری متغیر
3.3. تحلیل داده
4. نتایج
4.1. تحلیل توصیفی
4.2. مدل ساختاری
5. بحث و نتایج
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Social demands for corporate social responsibility (CSR) have been increasing in recent years. Organizations understand the need to follow socially responsible behavior to receive stakeholder support. In addition, the application of CSR principles within human resources (HR) management has become more relevant, and more empirical research is needed. In fact, enterprises will be considered legitimate if they are viewed as socially embedded not only externally but also internally. Under this scenario, the main objective of this research is to analyze the relationship between the implementation of socially responsible HR management and organizational legitimacy. Furthermore, the relevance and performance of diverse CSR policies will be analyzed through the implementation of the importance-performance matrix (IPMA). For this purpose, the evaluations made by 157 CSR experts on approximately 30 multinational companies are considered. PLS-SEM is applied to the data and shows a strong and positive relationship between CSR practices focused on employees and organizational legitimacy. The results offer relevant information for company managers to improve their resource optimization and internal stakeholder management through the correct and efficient introduction of CSR policies.

1. Introduction

In today’s markets, organizations need to manage their relationships with stakeholders to create value and mutual benefits (Horisch et al., ¨ 2014; Freudenreich et al., 2020). Freeman (1984) introduced the stakeholder theory concept, which identifies diverse organizational interests and shows the importance of not only being profitable but also of understanding and caring about the impact that corporate activities have on different audiences.

Stakeholder groups are affected by organizations’ behavior and actions; however, it is important to understand that these actions also impact corporations’ stability (Silva et al., 2019). In fact, organizational viability strongly depends on the ability to satisfy stakeholders’ needs and understand their perceptions (Ulmer and Sellnow, 2000). Thus, if enterprises want to be successful in the medium-to-long term, they must identify the full range of these needs and be able to build lasting relationships with their stakeholder base (Dmytriyev et al., 2021).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

تقاضاهای اجتماعی برای مسئولیت اجتماعی شرکت(CSR)، در سال های اخیر افزایش یافته است. سازمان ها نیاز به پیگیری رفتاری از نظرِ اجتماعی مسئولانه، جهت جلب حمایت ذینفعان را درک می کنند. علاوه بر این، کاربرد اصول CSR در مدیریت منابع انسانی(HR) اهمیت زیادی یافته است و به تحقیقات تجربی بیشتری نیاز است. در واقع، اگر شرکت ها نه تنها از نظر خارجی، بلکه از نظر داخلی نیز شرکتی با مسئولیت اجتماعی تلقی شوند، می توان آنها را شرکتی مشروع دانست. تحت این سناریو، هدف اصلی این تحقیق، تحلیل رابطه بین پیاده سازی مدیریت منابع انسانی با مسئولیت اجتماعی و مشروعیت سازمانی است. علاوه براین، اهمیت و عملکرد سیاست های مختلف CSR از طریق پیاده سازی ماتریس اهمیت- عملکرد(IPMA) تحلیل خواهد شد. بدین منظور، ارزیابی های انجام شده توسط 157 خبره CSR بر تقریبا 30 شرکت چند ملیتی مدنظر قرار می گیرند. برای تحلیل داده ها از PLS-SEM استفاده شد و نشان دهنده رابطه قوی و مثبت بین شیوه های CSR است که بر کارکنان و مشروعیت سازمانی تمرکز دارد. نتایج، اطلاعات مهمی برای مدیران شرکت ارائه می دهند تا بهینه سازی منابع و مدیریت ذینفعان داخلی خود را از طریق ارائه سیاست های CSR صحیح و موثر، بهبود دهند.

1. مقدمه

در بازارهای امروزی، سازمان ها باید روابط خود را با ذینفعان خود مدیریت کنند تا ارزش و منافع طرفینی ایجاد کنند(هاریچ و همکاران، 2014؛ فرادنریچ و همکاران، 2020). فریمن(1984) مفهوم نظریه ذینفعان را معرفی نمود که منافع سازمانی مختلف را شناسایی کرده و نشان دهنده اهمیت نه تنها سودآور بودن است، بلکه بر اهمیتِ درکِ توجه به تاثیراتی دارد که فعالیتهای شرکت بر مخاطبان مختلف دارد.

گروه های ذینفع تحت تاثیر رفتار و اقدامات سازمان ها قرار می گیرند؛ با این وجود، درک این امر اهمیت دارد که این اقدامات بر ثبات سازمان ها نیز تاثیر دارند(سیلوا و همکاران، 2019). در واقع، بقای سازمان به شدت به توانایی سازمان در ارضای نیازهای ذینفعان و درک ادراک آنها بستگی دارد(آلمر و سلانو، 2000). بنابراین، اگر شرکت ها بخواهند در بلند و میان مدت موفق باشند، باید طیف کامل این نیازها را درک کنند و بتوانند روابط پایداری با پایگاه ذینفعان خود ایجاد کنند(دمیتریو و همکاران، 2021).


بدون دیدگاه