منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله نقش سیستم های حسابداری مدیریت در استراتژی های ارزش جهانی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نقش سیستم های حسابداری مدیریت در استراتژی های ارزش جهانی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نقش سیستم های حسابداری مدیریت در استراتژی های ارزش جهانی
عنوان انگلیسی
The role of management accounting systems in global value strategies
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.382 در سال 2020
شاخص H_index مجله
195 در سال 2021
شاخص SJR مجله
2.049 درسال 2020
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12107
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
حسابداری، مدیریت، حسابداری مدیریت، مدیریت مالی، مدیریت کسب و کار، نوآوری تکنولوژی، مدیریت استراتژیک
مجله
مجله تحقیقات کسب و کار - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده اقتصاد و مدیریت لیسبون-ISEG، دانشگاه لیسبون، پرتغال
کلمات کلیدی
سیستم های حسابداری مدیریت، بازارهای جهانی، ارزش آفرینی، تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی
کلمات کلیدی انگلیسی
Management accounting systems - Value creation - Global markets - fsQCA
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.10.059
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
۱. مقدمه
2. نگاشت مفهومی و گزاره ها
3. روش ها
3.1. نمونه و داده ها
3.2. نوآوری و ارزش آفرینی
3.3. نقش حسابداری مدیریت
3.4. ارزش آفرینان و توسعه دهندگان ارزش
4. نتایج تحقیق
4.1. نوآوری و ارزش آفرینی
4.2. نقش حسابداری مدیریت
4.3. ارزش آفرینان و توسعه دهندگان ارزش
۵. نتیجه گیری
5.1. بحث درباره نتایج تجربی
5.2. دستاوردهای تحقیق و پیامدهای مدیریتی
5.3. محدودیت های تحقیق و مسیرهای تحقیقاتی آتی
فهرست منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

In this paper, we explore the relationship and interdependencies of firms’ positions in global markets, innovation, foci on value creation or value development strategies and their intensity of use and system design of management accounting (MA) tools. We collect data through a survey of the 500 largest Portuguese firms. The results show multiple interdependencies of MA intensity of use and system design and global positioning as well as the value foci of firms. Global market positioning, as well as MA intensity, is directly associated with innovation. The multiple configurations also show that the value strategy focus (creating new products or solely developing them for different markets) changes the nature of the MA system put in place by firms. Consequently, we contribute to the discussion of MA systems vs MA packages by specifically addressing the fit and internal consistency of those tools. Methodologically, the results are robust to different analytical tools - multivariate regression, fuzzy-set qualitative comparative analysis (fsQCA) and factor analysis.

1. Introduction

The existing literature shows that management accounting (MA)3 tools are associated with the increasing flexibility that is necessary to respond to ever-present market changes (e.g. Nixon & Burns, 2012). Chenhall and Moers (2015) point to the fact that accounting systems moved from simple planning and control tools to more complex innovation-oriented systems. IFAC (1998) identifies four stages of evolution. These stages differ in their information provision and resource management. Initially, MA tools were focused on the determination of product cost. In the second stage, they were characterized as parts of management control systems. In the third stage, due to increased competition and rapid technological development, the tools were focused on the reduction of wasted resources. Finally, the fourth stage emphasized value creation. To align cost management with company strategy, the implementation of different strategic cost management tools became imperative (Cooper & Slagmulder, 1999).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

ما در مقاله حاضر به بررسی رابطه و وابستگی متقابل موقعیت شرکت ها در بازارهای جهانی، نوآوری، تمرکز بر استراتژی های ارزش آفرینی یا توسعه ارزش و شدت کاربرد و طراحی سیستم ابزارهای حسابداری مدیریت (MA) می پردازیم. ما از طریق نظرسنجی از ۵۰۰ شرکت بزرگ پرتغالی به گردآوری داده ها پرداختیم. نتایج وابستگی های متقابل متعددی را بین شدت کاربرد MA و طراحی سیستم و موقعیت جهانی و نیز کانون ارزش شرکت ها را نشان می دهد. موقعیت بازار جهانی و نیز شدت MA، مستقیماً با نوآوری ارتباط دارد. همچنین، پیکربندی های متعدد نیز نشان می دهند که تمرکز استراتژی ارزش (ایجاد محصولات جدید و یا صرفاً توسعه آن ها برای بازارهای مختلف) ماهیت سیستم MA را که توسط شرکت ها ایجاد می شود تغییر می دهد. در نتیجه، ما با توجه ویژه به تناسب و انسجام داخلی ابزارهای مزبور، به مبحث سیستم های MA در مقابل بسته های MA می پردازیم. از نظر روش شناسی، نتایج حاصله در قبال ابزارهای تحلیلی مختلف - رگرسیون چندمتغیره، تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی (fsQCA) و تحلیل عاملی، استوار هستند.

۱. مقدمه

ادبیات موجود نشان می دهد که ابزارهای حسابداری مدیریت (MA) با افزایش انعطاف پذیری که برای پاسخ دهی به تغییرات همیشگی بازار ضروری است، مرتبط هستند (نیکسون و برنز، ۲۰۱۲). چنهال و موئرز (2015) به این نکته اشاره نمودند که سیستم های حسابداری از برنامه ریزی ساده و ابزارهای کنترل به سوی سیستم های پیچیده تر نوآوری گرا روی آورده اند. IFAC (1998) چهار مرحله تکامل را مشخص نمود. این مراحل از نظر تامین اطلاعات و مدیریت منابع متفاوت هستند. در ابتدا، ابزارهای MA بر تعیین قیمت محصول تمرکز داشتند. در مرحله دوم، آن ها به عنوان بخشی از سیستم های کنترل مدیریت شناخته شدند. در مرحله سوم، به دلیل افزایش رقابت و توسعه فناورانه سریع، این ابزارها بر کاهش هدررفت منابع تمرکز داشتند. در نهایت، مرحله چهارم بر ارزش آفرینی تاکید نمود. به منظور همسویی مدیریت هزینه با استراتژی شرکت، اجرای ابزارهای مختلف مدیریت هزینه استراتژیک الزامی است (کوپر و اسلگمولدر، 1999).


بدون دیدگاه