تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ثبت، دسترسی و استفاده از دانش شخصی در سازمان ها – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ثبت، دسترسی و استفاده از دانش شخصی در سازمان ها
عنوان انگلیسی: Registration, access and use of personal knowledge in organizations
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 28 (3 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 16.161 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 117 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 2.770 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0268-4012
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 12069
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.45Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت دانش، مدیریت سازمان های دولتی، مدیریت منابع اطلاعاتی و مدیریت استراتژیک
مجله: مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management
دانشگاه: گروه علوم اطلاعات، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه ایسلند، گیملی، ایسلند
کلمات کلیدی: ثبت دانش شخصی PKR، مدیریت دانش، مدیریت اطلاعات، استراتژی های آموزش، همکاری
کلمات کلیدی انگلیسی: Personal knowledge registration (PKR) - Knowledge management - Information management - Training strategies - Collaboration
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2018.01.004
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. شاخه های دانش

3. مدل مفهومی برای PKR

3.1 انتخاب

3.2 ثبت

3.3 دسترسی

3.4 قابلیت استفاده

3.5 امنیت

4. مواد و متدولوژی

4.1 تحلیل مباحثه ای

4.2 مصاحبه های نیمه ساختاریافته

5. یافته ها

5.1 استراتژی های آموزش و HR

5.2 استخراج از مصاحبه ها

6. بحث و خلاصه

6.1 در مورد انتخاب، ثبت و امنیت

6.2 در مورد دسترسی

6.3 در مورد قابلیت کاربرد

7. نتیجه گیری

منلبع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Organizations have managed information regarding knowledge of employees using processes such as codification, knowledge mapping, network analysis and personalization. Recently, personal knowledge registration (PKR) has become another way of managing this knowledge. Little is known about how organizations support PKR, and how PKR facilitates the flow of information and knowledge.

This paper examines how different information management professionals access and use PKR. It is a multiple case study, with 43 semi-structured interviews and an analysis of strategic documents. The purpose is to shed light on strategic intentions with PKR, its collaborative tasks and qualities. A conceptual model was built for this purpose. The aim is to better understand how PKR works and to examine how information on education, training and the skills of employees is managed in organizations.

The findings demonstrate that organizational strategies portray elaborate intentions regarding knowledge seeking and sharing, while less emphasis is put on knowledge registration or management. Interviewees expressed lack of appropriate actions to support PKR. Access and use of PKR is limited and the organizations still struggle to manage the PKR of their employees.

 

1. Introduction

Studies in knowledge management (KM), human resource management (HRM) and records and information management (RIM) are extensive and growing. Recently, personal knowledge registration (PKR) has become another way of registering and managing the knowledge of employees (Haraldsdottir, 2018). PKR has evolved from the disciplines of HRM, KM and RIM. The intention of PKR is to generate an overview of accumulated personal knowledge embedded in the employees (Gunnlaugsdottir, 2008b; Hase & Galt, 2011; Henttonen, Kianto, & Ritala, 2016; Macguire, 2005). The need to register intellectual capital has been addressed among human resource (HR) and training managers for some time (Delaney & Huselid, 1996; Haraldsdottir, 2018). The purpose of registration is to gain a better use of valuable knowledge, build interdisciplinary teams and to find instructors for in-house training, as well as for recruitment and development. The term personal knowledge registration and the abbreviation PKR is a consequence of this discourse.

 

7. Conclusion

The findings represent elaborate objectives regarding the education of employees and training in organizational strategies. These documents gave reason to believe that participating organizations considered knowledge of great value. Repetitive use of the term “knowledge” indicated an emphasis on developing the knowledge worker. Registration of knowledge, as in PKR, was however only described in one strategy out of six. Despite apparent lack of PKR use, expressed views and experiences of interviewed professionals and their positive perceptions towards PKR indicated that education and training, and the registration thereof, was considered urgent and economically significant for value creation in organizations.

نمونه متن ترجمه

چکیده

سازمان ها اطلاعات مربوط به دانش کارمندان را با استفاده از فرایندهایی مانند کدگذاری، نقشه برداری دانش، تحلیل شبکه و شخصی سازی مدیریت کرده اند. اخیرا، ثبت دانش شخصی PKR روش دیگری از مدیریت این دانش می باشد. در مورد این که سازمان ها چگونه از PKR حمایت می کنند و PKR چگونه می تواند جریان اطلاعات و دانش را تسهیل نماید، اطلاعات اندکی وجود دارد.

این مقاله بررسی می کند که متخصصین مختلف مدیریت اطلاعات چگونه به PKR دسترسی داشته و از آن استفاده می کنند. این یک مطالعه ی موردی چندگانه همراه با 43 مصاحبه ی نیمه ساختاریافته و تحلیل اسناد استراتژیک است. هدف، مشخص کردن اهداف استراتژیک در مورد PKR، وظایف و ویژگی های مشترک آن است. یک مدل مفهومی برای این هدف ایجاد شد. هدف، درک بهتر نحوه ی کارکرد PKR و بررسی نحوه ی مدیریت اطلاعات مربوط به تحصیلات، آموزش و مهارت های کارمندان در سازمان ها است.

یافته ها بیان می کنند که استراتژی های سازمانی، اهداف دقیقی را در مورد جستجو و به اشتراک گذاری دانش نشان می دهند در حالی که تاکید اندکی بر ثبت یا مدیریت دانش وجود دارد. مصاحبه های انجام شده فقدان اقدامات مناسب برای حمایت از PKR را بیان می کنند. دسترسی و استفاده از PKR محدود است و سازمان ها هنوز برای مدیریت PKR کارمندان خود تلاش می کنند.

 

1. مقدمه

مطالعات در زمینه ی مدیریت دانش KM، مدیریت منابع انسای HRM و ثبت و مدیریت اطلاعات RIM، گسترده و در حال رشد هستند. اخیرا، ثبت دانش شخصی PKR به عنوان روش دیگری از ثبت و مدیریت دانش کارمندان مطرح شده است (هارادوتیر 2018). PKR از رشته های HRM,KM,RIM تکامل یافته است. هدف PKR، ایجاد مرور و بازبینی از دانش شخصی تجمعی در کارمندان است (گونلادوتیر 2008، هاسه و گالت 2011، هنتونن و کیانتو و ریتالا 2016 مک گویر 2005). نیاز به ثبت سرمایه ی فکری در بین مدیران آموزش و منابع انسانی HR شناسایی شده است (دلانی و هوسلید 1996). هدف ثبت، کاربرد بهتر دانش ارزشمند، ایجاد تیم های میان رشته ای و یافتن مربیانی برای آموزش داخلی و استخدام و توسعه است. اصطلاح ثبت دانش شخصی و مخفف آن PKR پیامدی از این زمینه است.

 

7. نتیجه گیری

یافته ها، اهداف دقیقی را در مورد تحصیلات کارمندان و آموزش در استراتژی های سازمانی ارائه می دهند. این اسناد دلیل برای عقیده و باور هستند که سازمان های شرکت کننده، دانش را به عنوان ارزش مهم و قابل توجه در نظر می گیرند. کاربرد تکراری واژه ی دانش نشان دهنده ی تاکید بر توسعه ی کارگر دانشی است. ثبت دانش در PKR تنها در یک استراتژی از 6 استراتژی توصیف شده است. علی رغم فقدان اشکار کاربرد PKR، بیان دیدگاه ها و تجارب متخصصان و ادراکات مثبت آن ها نسبت به PKR نشان می دهد که تحصیلات و آموزش و ثبت ان ها، عامل اقتصادی مهم و ضروری برای ایجاد ارزش در سازمان ها است.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)