تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ویژگی هوش هیجانی و تجربیات هیجانی در طول شیوع همه گیر کووید ۱۹ در لهستان – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ویژگی هوش هیجانی و تجربیات هیجانی در طول شیوع همه گیر کووید 19 در لهستان: بررسی خاطرات روزانه
عنوان انگلیسی: Trait emotional intelligence and emotional experiences during the COVID19 pandemic outbreak in Poland: A daily diary study
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 35 (5 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2021 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.924 در سال 2020 شاخص H_index مجله : 167 در سال 2021
شاخص SJR مجله : 1.328 در سال 2020 شناسه ISSN مجله : 0191-8869
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2020 کد محصول : 11964
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.90Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی، روانشناسی عمومی، روانشناسی شناخت
مجله: تفاوتهای شخصیتی و فردی - Personality and Individual Differences
دانشگاه: موسسه روانشناسی، دانشگاه سیلسیا، لهستان
کلمات کلیدی: ویژگی هوش هیجانی، احساسات مثبت ، احساسات منفی، شدت احساسات، کووید 19
کلمات کلیدی انگلیسی: Trait emotional intelligence - Positive affect - Negative affect - Affect intensity - COVID-19
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: تایپ شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
فرضیه: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110348
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده مطلب

1. مقدمه

1. 1. تاثیر کووید 19 بر سلامت هیجانی و روانی افراد

1. 2. ویژگی هوش هیجانی و تجربیات هیجانی

1. 3. نقش فرکانس و شدت تجربیات هیجانی

1. 4. رویکرد عواطف گسسته

1. 5. مطالعه حاضر

2. روش ها

2. 1. شرکت کنندگان

2. 2. معیارها

2. 3. فرآیند

3. نتایج

3. 1. آمار توصیفی برای اندازه گیری خط پایه

3. 2. رگرسیون های چند سطحی

4. بحث

مطابقت با استانداردهای اخلاقی و موافقت رسمی

رضایت آگاهانه

تمجید از مسئولیت های نویسندگان

اعلان منافع رقابتی

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The study examined trait emotional intelligence as a predictor for emotional reactions experienced during the first full week of the lockdown in Poland (from 16th to 22nd March). One hundred and thirty persons (101 women and 25 men; 4 did not report their gender)participated in the baseline measurement of trait emotional intelligence, positive and negative affect, and affect intensity and in a one-week daily diary. Trait emotional intelligence correlated positively with baseline positive affect and positive intensity, while negatively with baseline negative affect and negative intensity. Trait emotional intelligence marginally significantly predicted a lower frequency of anger, disgust, and sadness during the first week of the pandemic. Trait emotional intelligence predicted a lower intensity of fear, anxiety and sadness. The study showed a complex dynamics of emotional experiences during the first week of the COVID-19 pandemic. Positive states of relaxation and happiness were experienced more frequently and more intensely compared to the negatively-valenced emotions. The protective role of trait emotional intelligence during the COVID-19 pandemic outbreak was mainly associated with experiencing negative emotions (fear, anxiety, and sadness) less intensely, but not less frequently.

1. Introduction

According to the data of the World Health Organization (WHO), since December 2019, the coronavirus disease 2019 (COVID-19) has spread to 216 countries, areas or territories. On July 20th the number of confirmed cases reached 14,348,858 and the number of deaths amounted to 603,691 (WHO, 2020). The COVID-19 pandemic, declared by the WHO on March 11th, has deeply affected large populations in terms of serious social, political, economic, and psychological aspects (Holmes et al., 2020; Hui et al., 2020). Experts drew attention to patient populations that may particularly need tailored interventions, i.e. older adults and international migrant workers (Liem, Wang, Wariyanti, Latkin, & Hall, 2020; Yang et al., 2020). However, infectious disease outbreaks such as COVID-19 can cause severe emotional distress, fear of the disease, anxiety, depression, and anger even in people who are not at high risk of the disease (Dai, Hu, Xiong, Qiu, & Yuan, 2020; Duan & Zhu, 2020; Huang & Zhao, 2020; Montemurro, 2020). Recommended psychological crisis intervention response to COVID-19 was focused on maintaining emotional stability, confronting the fear, monitoring distress and improving coping (Zhang, Wu, Zhao, & Zhang, 2020). Emotional understanding and emotion regulation were the prerequisites of many of the above interventions. Therefore, trait emotional intelligence, as a construct that encompasses efficient processing and managing emotional cues (Mayer & Salovey, 1997), may be regarded as a significant protective factor in the face of the pandemic.

نمونه متن ترجمه

چکیده مطلب

مطالعه حاضر، هوش هیجانی را به عنوان پیش‌ بینی‌کننده برای واکنش‌ های هیجانی که در اولین هفته کامل قرنطینه در لهستان (از 16 تا 22 مارس) تجربه شد در نظر می گیرد. صد و سی نفر (۱۰۱ زن و ۲۵ مرد؛ ۴ نفر از آن‌ها جنسیت خود را گزارش نکرده اند) در اندازه گیری صفات هوش هیجانی، احساسات مثبت و منفی و بر شدت احساسات و یک دفترچه خاطرات روزانه یک هفته ‌ای شرکت کردند. ویژگی هوش هیجانی با احساسات مثبت اولیه رابطه مثبت دارد، در حالیکه با احساسات منفی اولیه رابطه منفی دارد. ویژگی هوش هیجانی تا حدودی میزان کمتری از خشم، بیزاری و ناراحتی را در طول هفته اول بیماری همه‌گیر پیش ‌بینی کرد. ویژگی هوش هیجانی شدت ترس، اضطراب و ناراحتی کمتری را پیش ‌بینی کرد. مطالعه حاضر پویایی پیچیده ای از تجربیات هیجانی را در هفته اول همه گیری کووید 19 نشان داد. حالات مثبت استراحت و شادی در مقایسه با احساسات منفی به ظرفیت منفی، بیشتر و شدیدتر تجربه می شود. نقش حمایتی هوش هیجانی ویژگی در طول شیوع همه گیر کووید 19 به طور عمده با تجربه هیجانات منفی (ترس، اضطراب و ناراحتی) با شدت کم ‌تر اما نه به طور مکرر همراه بوده است.

1. مقدمه

طبق داده های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، از دسامبر 2019 ، بیماری کروناویروس 2019 (کووید 19) در 216 کشور، منطقه یا قلمرو گسترش یافته است. در بیستم ژوئیه تعداد موارد تایید شده به 14,348,858 رسید و تعداد مرگ ها به 603,691 نفر رسید (WHO، 2020). همه گیری کووید -19 ، توسط سازمان بهداشت جهانی در روز ۱۱ مارس اعلام شد، از لحاظ جنبه های جدی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و روانی، جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار داده است (هولمز و همکاران، 2020 ؛ هویی و همکاران، 2020). متخصصان توجه خود را به بیمارانی جلب کردند که ممکن است به طور خاص نیازمند مداخلات خاص داشته باشد، یعنی افراد مسن و کارگران مهاجر بین المللی (لیم، وانگ، واریانتی، لاتکین، و هال ، 2020 ؛ یانگ و همکاران، 2020). با این حال، شیوع بیماری ‌های عفونی مانند کووید 19 می تواند باعث ناراحتی شدید هیجانی، ترس از بیماری، اضطراب، افسردگی و خشم حتی در افرادی شود که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار ندارند (دای، هو، شیونگ، کیو، و یوان، 2020 ؛ دوان و ژو، 2020 ؛ هوانگ و ژائو، 2020 ؛ مونتمورو، 2020). واکنش مداخله در بحران های روانی پیشنهاد شده کووید 19 بر حفظ ثبات عاطفی، مقابله با ترس، نظارت بر ناراحتی و بهبود مقابله تمرکز داشت (ژانگ، وو، ژائو، و ژانگ، 2020). درک عاطفی و تنظیم هیجانات، پیش ‌نیاز بسیاری از مداخله ‌های فوق بود. بنابراین، ویژگی هوش هیجانی به عنوان ساختاری که شامل پردازش کارآمد و مدیریت نشانه های هیجانی است (مایر و سالووی، 1997) ، ممکن است به عنوان یک عامل محافظتی مهم در مواجهه با بیماری های همه گیر در نظر گرفته شود.

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

       

محصولات مشابه