ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
One of the more humbling, and formative, experiences in a process engineer's career is to describe in detail how some aspect of a process or piece of equipment operates - only to have a seasoned operator respond, "That's all well and good, but let me tell you what really happens on a Sunday at 3:00 a.m." The young engineer learns then that operators can provide a valuable source of process knowledge and expertise that complements books, computer models, and theory.
Organizations often have a similar opportunity to tap more deeply into the knowledge and expertise of workers. Operators and maintenance personnel may have a deeper and more authentic understanding of a particular problem, and its solution, than does the engineer. The engineer may have a more profound understanding of potential safety and business risks of a certain course of action than does the facility manager. The contract maintenance employee who happens to notice a sound or a smell that is different from what it was on the first two days on the job may, on that third day, have a more important role to play in the safety of the facility man any 30-year veteran company employee.
6.6 MANAGEMENT REVIEW
The overall design and conduct of management reviews is described in Chapter 22. However, many specific questions/discussion topics exist that management may want to check periodically to ensure that the management system for the workforce involvement element is working properly. In particular, management must first seek to understand whether the system being reviewed is producing the desired results. If the organization's level of workforce involvement is less than satisfactory, or it is not improving as a result of management system changes, then management should identify possible corrective actions and pursue them. Possibly, the organization is not working on the correct activities, or the organization is not doing the necessary activities well. Even if the results are satisfactory, management reviews can help determine if resources are being used wisely: are there tasks that could be done more efficiently or tasks that should not be done at all? Management can combine metrics listed in the previous section with personal observations, direct questioning, audit results, and feedback on various topics to help answer such questions.
سازمان ها معمولا فرصت های مشابه دارند تا دانش و تخصص کارگر های خودشان را به صورت دقیق تر بررسی کنند. اپراتور ها و مسئولین واحد های تعمیر و نگهداری ممکن است درک دقیق تر و معتبر تری نسبت به یک مسئله خاص و راه حل آن داشته باشند و دانش آن ها حتی ممکن است از یک مهندس هم بهتر باشد. مهندس ها ممکن است درک دقیق تری از امنیت احتمالی و ریسک های تجاری یک دوره عملی خاص نسبت به مدیر یک کارخانه داشته باشند. مثلا یک کارمند واحد تعمیر و نگهداری که به صورت قراردادی کار می کند، ممکن است متوجه شود که صدا یا بویی ایجاد شده که نسبت به مثلا روز اول و دوم متفاوت می باشد در نتیجه این فرد می تواند نقش مهمی در امنیت یک کارخانه داشته باشد حتی نقشی مهم تر از کارمندی با سابقه سی ساله!
6.6 مرور مدیریت
طراحی و اجرای کلی مرور های مدیریت در بخش 22 توصیف شده است. اما، بسیاری از موضوعات و سوالات خاص وجود دارد که مدیریت باید به صورت دوره ای بررسی کند تا مطمئن شود که سیستم مدیریت برای المان مشارکت نیروی کار به صورت مناسب کار می کند. به صورت خاص، مدیریت اول باید تلاش کند تا این موضوع را درک کند که آیا سیستم برای تولید نتایج مطلوب، بررسی می شود یا خیر. در صورتی که سطح سازمان نسبت به مشارکت نیروی کار کمتر از سطح قابل قبول است، و یا در اثر تغییرات در سیستم مدیریت بهبودی در آن ایجاد نمی شود، مدیریت باید فعالیت های اصلاحی را شناسایی کرده و آن ها را دنبال کند. احتمالا این سازمان مطابق با فعالیت های صحیح پیش نمی رود و یا این که سازمان تمام فعالیت های ضروری را به خوبی انجام نمی دهد. حتی در صورتی که نتایج قابل قبول باشند، مرور های مدیریت باز هم می تواند به شرکت کمک کند تا مشخص کنند که آیا منابع به صورت عاقلانه مورد استفاده قرار می گیرند یا خیر: آیا وظایفی وجود دارند که بتوان آن ها را با کارایی بیشتری انجام داد و یا وظایفی وجود دارند که اصلا نیازی به انجام آن ها نباشد؟ مدیریت می تواند معیار های لیست شده در قسمت قبلی را با نظارت های شخصی ، سوال های مستقیم، نتایج ارزیابی ها و بازخورد از موضوعات مختلف ترکیب کند تا بتواند به این سوالات پاسخ دهد.