ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Abstract
User satisfaction is a key indicator of public service quality, especially for those services considered basic necessities. The conceptualization and measurement of transport service quality—a fundamental determinant of demand—poses challenges for conducting economic analyses and designing mobility policies.
Several operating companies are involved in the transport sector. In this paper, the bus network of the metropolitan area of Granada, Spain, is taken as a case study. The aim is to design a model of overall satisfaction based on level of satisfaction using a specific set of factors that take into account the individual characteristics of users and the differential effect of using different bus lines.
A combined method using nonlinear principal component analysis (NLPCA) and a logit multilevel model (LMLM) in two steps is applied to a satisfaction survey conducted by the Metropolitan Transport Consortium of Granada (Consorcio de Transporte Metropolitano del área de Granada) in 2013. The survey shows that even though customers within the metropolitan area of Granada are satisfied with the service received (67.26%), the level of satisfaction is not equal for all bus lines, with the perceived quality of some lines being above or below the average. This differential effect is due to different reasons, including the technical and functional performance of the operating companies, commercial speed and length and type of route, among others. Both the operators and the public administration need to focus their attention on these lines in order to design economic policy measures to improve bus lines with below standard compliance.
1. Introduction and literature review
In order to create a new model of mobility and travel in more sustainable ways, city dwellers must modify their usual behaviour, especially within metropolitan areas (Miralles Guasch, 2002; Lizárraga, 2006). As regards public transport, significant changes are needed which cannot be achieved only by improving the efficiency of vehicle design and traffic management. Changes must also be made in the way transport is considered and how solutions are identified and evaluated (Litman, 2003).
6. Conclusions
This research aims to establish the determinants of satisfaction with public transport services in order to develop an interpretative model of perceived quality. To this end, various statistical and econometric techniques have been applied to data from the satisfaction survey conducted in among users in 2013 by the Metropolitan Transport Consortium of Granada, Spain.
The research has shown that quality of service is a multidimensional concept where technical and functional aspects of service provision have considerable importance. The analysis has also revealed the existence of a stable framework for significant variables that explain the perception of quality.
رضایت کاربر یک شاخص کلیدی برای کیفیت خدمات عمومی بحساب می آید، به خصوص برای خدماتی که ضروریات اساسی را مدنظر قرار می دهند. مفهومی سازی و اندازه گیری کیفیت خدمات حمل و نقل (یک عامل تعیین کننده مهم تقاضا) چالش هایی را پیش روی تحلیل های اقتصادی و طراحی سیاست های جابجایی قرار می دهد.
چندین شرکت عملیاتی در بخش حمل و نقل دخیل می باشند. در این مقاله، شبکه اتوبوسرانی منطقه کلان شهری گرانادا در اسپانیا به عنوان یک مطالعه موردی درنظر گرفته می شود. هدف، طراحی مدلی جهت رضایت کلی براساس سطح رضایت با استفاده از مجموعه عوامل خاصی است که مشخصات فردی کاربران و اثر افتراقی استفاده از خطوط مختلف اتوبوس را مدنظر قرار می دهد.
روش ترکیبی که از آنالیز مؤلفه اصلی (NLPCA) و یک مدل چندسطحی لوجیت (LMLM) در دو مرحله برای بررسی رضایت صورت گرفته توسط کنسرسیوم حمل و نقل کلان شهری گرانادا (Consorcio de Transporte Metropolitano del área de Granada) در سال 2013 به کار گرفته می شود. بررسی نشان می دهد که حتی اگر مشتریان در محدود کلان شهری گرانادا از خدمات دریافت شده راضی باشند (26/67%)، سطح رضایت برای همه خطوط اتوبوسرانی یکسان نیست، به نحوی که کیفیت دریافت شده از برخی خطوط بالا یا پایین تر از سطح میانگین می باشد. این اثر افتراقی به دلایل مختلف می باشد، ازجمله عملکرد فنی و کارکردی شرکت های عملیاتی، سرعت تجاری و طول و نوع مسیر. هم اپراتورها و هم مدیریت عمومی باید بر توجهشان بر این خطوط به منظور طراحی اقدامات سیاسی اقتصادی جهت بهبود خطوط اتوبوسرانی با رعایت زیر استاندارد، تمرکز نمایند.
1. مقدمه و بررسی متون
به منظور ایجاد یک مدل جدید برای جابجایی و مسافرت به شیوه های پایدارتر، ساکنین شهر باید رفتار معمول خود بخصوص در مناطق کلانشهری را تغییر دهند (میرالز گواچ، 2002؛ لیزاراگا، 2006). از لحاظ حمل و نقل عمومی، تغییرات قابل توجهی نیاز می باشند که نمی توان تنها با بهبود کارآیی طراحی وسایل نقلیه و مدیریت ترافیک به آنها دست یافت. تغییراتی نیز باید در شیوه جمل و نقل مدنظر و نحوه شناسایی و ارزیابی راهکارها صورت پذیرد (لیتمن، 2003).
6. نتیجه گیری
هدف این تحقیق تعیین عوامل تأثیرگذار بررضایت از خدمات عمومی حمل و نقل به منظور توسعه یک مدل تفسیری از کیفیت دریافت شده می باشد. برای دستیابی به این هدف، تکنیک های آماری و اقتصادسنجی مختلفی برای داده های بدست آمده از پیمایش رضایت انجام شده در میان کاربران در سال 2013 توسط کنسرسیوم حمل و نقل کلانشهری گرانادای اسپانیا به کار گرفته شد.
این تحقیق نشان داد که کیفیت خدمات یک مفهومی چندبعدی است که در آن، جنبه های فنی و کارکردی ارائه خدمات از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. این آنالیز همچنین نشان دهنده وجود یک چارچوب پایدار برای متغیرهای معنادار است که درک کیفیت را شرح می دهند.