دانلود رایگان مقاله نقش وضعیت و سبک رهبری در رقابت های فروش: آزمایش زمینه طبیعی

عنوان فارسی
نقش وضعیت و سبک رهبری در رقابت های فروش: آزمایش زمینه طبیعی
عنوان انگلیسی
The role of status and leadership style in sales contests: A natural field experiment
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4333
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده اقتصاد، دانشگاه اراسموس روتردام، هلند
کلمات کلیدی
مسابقه فروش، انگیزه، نظریه مسابقات، نظریه وضعیت، آزمایش میدان، رهبری
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


This paper addresses the question whether status alone, as compared to a combined financial/status incentive, is strong enough to motivate team members taking part in a retail sales contest to sell more goods to customers. Using a two-phase natural field experiment, we studied the impact of a sales contest on actual sales growth in 102 discount stores. The first experimental phase included a financial/status reward and status-only condition; the second experimental phase included financial/status reward, status-only, and control conditions. Compared to the control condition, the status-only condition had a significant effect on sales volume. Store managers' leadership style, however, was found to have a moderating effect. Greater sales growth resulted in the financial/status reward condition when store managers had a transformational leadership style.


بدون دیدگاه