ترجمه مقاله پیش بینی استراتژیک در سازمان های شرکتی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پیش بینی استراتژیک در سازمان های شرکتی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پیش بینی استراتژیک در سازمان های شرکتی: بررسی عدم قطعیت اثر و پاسخ تکنولوژی و محرک های اجتماعی تغییر
عنوان انگلیسی
Strategic foresight in corporate organizations: Handling the effect and response uncertainty of technology and social drivers of change
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2010
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8241
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت استراتژیک و مدیریت کسب و کار
مجله
پیش بینی های فن آوری و تغییر اجتماعی - Technological Forecasting & Social Change
دانشگاه
گروه مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع، ایتالیا
کلمات کلیدی
پیش بینی، تدوین استراتژی، عدم قطعیت، محیط خرد و کلان کسب و کار، تکنولوژی های نوظهور، محرک های تغییر بازار و غیر بازار
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مروری بر ادبیات
عدم قطعیت محیطی
فعالیت های پیش بینی
کنترل عدم قطعیت "اثر" محرک های تغییر
کداک و صنعت تصویربرداری
نوکیا و صنعت تلفن همراه
لوکساتیکا و صنعت عینک
استارباکس و صنعت قهوه
کنترل عدم قطعیت پاسخ محرک های تغییر
اظهارات پایانی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Today many companies in many industries put a lot of efforts into monitoring and investigating emerging drivers of change in their business environment, particularly in relation to new technologies and events in the social, economic, political and ecological landscapes which surround their industry. So far scholars in the literature on foresight and future studies focused on the techniques and practices for analysing the “state” uncertainty about the likely path of evolution of emerging drivers of change. Anyway, less attention was devoted to the “effect” uncertainty about the impact of drivers of change on the competitive position of the firm and to the “response” uncertainty about how to take advantage of these drivers. These are the main issues we take into account, through a field research on firms that, notwithstanding they were able to properly assess the likely evolution (state uncertainty) of relevant drivers of change in their industry, either were successful or dramatically failed in handling the effect and response uncertainty of these drivers. Moreover, we carried out multiple case studies of some large companies that have established an organizational unit dedicated to strategic foresight. Overall, the results of our research may contribute to improve the effectiveness of strategic foresight and to increase its value added to the planning process of corporate firms, while providing helpful insight to public organizations that promote foresight exercises for enhancing the competitiveness of local firms.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
امروزه ، بسیاری از شرکت ها در صنایع مختلف بخش زیادی از نیروی خود را صرف تلاش برای نظارت و بررسی محرک های نوظهور تغییر در محیط کسب و کار خود می کنند ، به خصوص در رابطه با تکنولوژی ها و رویداد های جدید در مناظر اجتماعی ، اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی که صنعت آن ها را احاطه کرده اند. تا کنون ، در ادبیات مربوط به پیش بینی و مطالعات آینده ، محققان بر تکنیک ها و شیوه های تجزیه و تحلیل عدم قطعیت " وضعیت" در مورد مسیر احتمالی تکامل محرک های نوظهور تغییر ، متمرکز بوده اند. به هر حال، در رابطه با تاثیر محرک های تغییر بر موقعیت رقابتی شرکت ، عدم قطعیت " اثر" کم ترمورد توجه قرار گرفته است ، و هم چنین در رابطه با چگونگی استفاده از این محرک ها ، عدم قطعیت "پاسخ" کم تر مورد توجه قرار گرفته است. در یک پژوهش میدانی در مورد شرکت هایی که با وجود توانایی برای ارزیابی صحیح تکامل احتمالی (عدم قطعیت وضعیت) محرک های تغییر در صنعت خود ، در بررسی و کنترل عدم قطعیت اثر و پاسخ این محرک ها موفق بوده اند و یا با شکست مواجه شده اند ، این مسائل مهم در نظر گرفته شده اند. علاوه بر این ، مطالعات موردی متعددی از برخی شرکت های بزرگ انجام شده اند ، که یک واحد سازمانی اختصاصی را برای پیش بینی استراتژیک ایجاد کرده اند. به طور کلی ، نتایج پژوهش ما می تواند به بهبود اثربخشی پیش بینی استراتژیک و افزایش ارزش افزوده آن در فرآیند برنامه ریزی شرکت ها کمک کند ، در حالی که دیدگاه های مفیدی در مورد سازمان های دولتی ارائه می دهد ، که پیش بینی برای افزایش رقابتی بودن شرکت های محلی را ارتقا می دهند.

بدون دیدگاه