تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله چرا و در چه زمانی رهبری اخلاقی منجر به پرورش رفتار شهروندی مشتری محور می شود – نشریه الزویر

عنوان فارسی: دیدگاه تبادل اجتماعی در مورد این که چرا و در چه زمانی رهبری اخلاقی منجر به پرورش رفتار شهروندی مشتری محور می شود
عنوان انگلیسی: A social exchange perspective on why and when ethical leadership foster customer-oriented citizenship behavior
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 23 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.414 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 93 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 1.999 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0278-4319
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10449
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.02Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت منابع انسانی و مدیریت اجرایی
مجله: مجله بین المللی مدیریت مهمان نوازی - International Journal of Hospitality Management
دانشگاه: دانشگاه بوستون، مرکز مطالعات آفریقا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: رهبری اخلاقی، رفتار شهروندی مشتری محور (CCB)، جدایی روانی، تعهد درونی، نظریه تبادل اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی: Ethical leadership - Customer-oriented citizenship behavior (CCB) - Psychological detachment - Felt obligation - Social exchange theory
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه: ندارد ☓
بیس: است ✓
مدل مفهومی: دارد ✓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.10.018
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. توسعه ی نظریه و فرضیه های مورد نظر

2.1 رهبری اخلاقی، تعهد درونی و رفتار شهروندی مشتری محور

3. جدایی روانی به عنوان یک عامل مهار کننده

4. روش های مورد استفاده

4.1 روند ها و مشارکت کننده ها در این مطالعه

4.2 معیار های مورد استفاده

5. نتایج

6. مباحث

6.1 اجراییات نظری

6.2 مفهوم عملی

6.3 محدودیت های تحقیقات عادی

7. جمع بندی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Grounded in social exchange theory, we investigated why and when ethical leadership may relate to hospitality employees’ customer-oriented citizenship behavior (CCB) by exploring the mediating and moderating roles of felt obligation and psychological detachment from an organization respectively. Using a two-wave sample of 152 employees and their 152 coworkers from 10 hotels in Africa, we found that ethical leadership positively relates to CCB via increased felt obligation. In addition, our results revealed that psychological detachment moderated the ethical leadership and CCB relationship, such that this relationship was stronger when psychological detachment was low (versus high), as mediated by felt obligation.

نمونه متن ترجمه

چکیده

بر اساس نظریه ی تبادل اجتماعی، ما به بررسی این موضوع پرداختیم که چرا و در چه زمانی رهبری اخلاقی می تواند منجر به رفتار شهروندی مشتری محور (CCB) در کارمندان صنعت مهمان داری (مانند صنایع هتل، رستوران و ...) می شود و به این منظور، به ترتیب تاثیر واسطه ای و تعدیل کننده ی تعهد درونی و جدایی روانی ( گسلش) از سازمان را بررسی کردیم. با استفاده از یک نمونه ی دو گروهی از 152 کارمند و 152 همکار آن ها در 10 هتل آفریقایی، ما متوجه شدیم که رهبری اخلاقی ، تاثیر مثبتی بر روی CCB دارد و این تاثیر از طریق افزایش تعهد درونی ایجاد می شود. علاوه بر این، نتایج ما نشان داد که جدایی روانی منجر می شود که روابط CCB و رهبری اخلاقی مهار شود، به صورتی که این رابطه ( رابطه ی CCB)در شرایطی که جدایی روانی در سطح پایینی بود، قوت بیشتری داشت ( در مقایسه با شرایط جدایی روانی در سطح بالا) و تعهد درونی نقش یک عامل واسط را در این رابطه، ایفا می کرد.