تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله روش تحقیق و روش شناسی به سوی ایجاد دانش و آگاهی در حسابداری – نشریه الزویر

عنوان فارسی: روش تحقیق و روش شناسی به سوی ایجاد دانش و آگاهی در حسابداری
عنوان انگلیسی: Research methods and methodology towards knowledge creation in accounting
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 23 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2015 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 0.799 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 7 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 0.238 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0186-1042
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q3 در سال 2018 کد محصول : 9785
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.34Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: حسابداری، حسابداری مالی و حسابداری مدیریت
مجله: حسابداری و مدیریت - Contaduría Y Administración
دانشگاه: موسسه دانشگاه لیسبون، دانشکده بازرگانی ISCTE، پرتغال
کلمات کلیدی: روش های تحقیق، روش شناسی در حسابداری، حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، تحصیلات حسابداری
کلمات کلیدی انگلیسی: Research methods - Methodology in accounting - Financial accounting - Management accounting - Accounting education
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.cya.2015.08.006
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

جستجوی پویا در دانش جدید

روش‌شناسی و روش‌های انجام تحقیق

مروری بر معرفت شناسی و هستی شناسی

به سوی تحقیقات در زمینه حسابداری

ایجاد دانش و آگاهی علمی و دانشگاهی در حسابداری

روش‌شناسی

منبع داد‌ه‌ها

متغیرها

مقیاس های پیوند و طبقه بندی

نتایج و بحث

بررسی اجمالی یکپارچه

بررسی اجمالی پیوند

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Academic and scientific research embodies the purist way to achieve new knowledge through diversified methods and methodologies. It aims to describe and interpret multiple phenomena and their impact on social and organizational developments. Based on 760 postgraduate completed academic researches, in the scientific fields of accounting, auditing, and management control, a set of variables was identified towards an integrated overview of methods and methodology that historically fit with those scientific fields. This paper aims to evidence whether those methods and methodology depend from the scientific field under research and identify their impact on theory construction and for organizations’ development. Research in financial accounting tends to increase the positivist or mainstream approach while management accounting research is characterized by an integrated descriptive or interpretive approach. Furthermore, case studies are used as way of stregthening the linkage and cooperation between higher education institutions, in particular business schools, and external organizations.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تحقیقات دانشگاهی و علمی شامل کامل‌ترین روش‌ها برای کسب دانش جدید می باشد که اینکار از طریق روش‌ها و روش‌شناسی‌های متنوع به دست می آید. هدف این تحقیقات، توصیف و تفسیر پدیده‌های مختلف و تاثیر آنها بر توسعه‌های اجتماعی و سازمانی است. براساس 760 تحقیق دانشگاهی کاملی بعد از لیسانس در زمینه‌های علمی حسابداری، حسابرسی و کنترل مدیریت، مجموعه‌ای از متغیر‌ها درباره بررسی یکپارچه روش‌ها و روش‌شناسی‌هایی شناسایی شده‌اند که از نظر تاریخی با آن زمینه‌های عملی متناسب هستند. هدف این مقاله این است که بررسی نماید آیا این روش‌ها و روش‌شناسی‌ها به زمینه علمی مورد بررسی وابسته هستند و تاثیر آنها بر نظریه‌سازی و توسعه سازمان‌ها را شناسایی نماید. به نظر می‌رسد تحقیقات درباره حسابداری مالی رویکرد اثبات‌گرا یا رویکرد اصلی را توسعه می‌دهند ولی تحقیقات حسابداری مدیریت با رویکرد توصیفی یا تفسیری یکپارچه همراه است. علاوه براین، یک مطالعه موردی به عنوان روشی برای تقویت پیوند و مشارکت بین نهادهای آموزش عالی، خصوصا مدارس کسب و کار و سازمان‌های خارجی در این پژوهش به کار برده می‌شود.