ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The paper presents the results of experimental research of the spatial reinforced concrete deep beam systems orthogonally reinforced and with additional inclined bars. Joint of the deep beams in this research was composed of the longitudinal deep beam with a cantilever suspended at the transversal deep beam. The cantilever deep beam was loaded throughout the depth and the transversal deep beam was loaded at the mid-span by longitudinal deep beam attached to it. Morphology of cracking and stresses in the reinforcing steel, as well as the load distribution in the cantilever deep beams using Strut-and-Tie model taking into account an effort of concrete compression strut and efficiency of softening coefficient are presented and discussed. In the paper, the effectiveness of the mixed reinforcement in both tested deep beam systems, as referred to the design recommendation proposed in the published papers is also veri- fied. It is also demonstrated that the inclined reinforcement favorably influences the width of cracks in cantilever and transversal deep beams and ensures the increase of the load carrying capacity.
این مقاله بیان میکند نتایج تحقیق تجربی از سیستمهای تیر عمیق بتن تقویت شده بتن فضایی، که به طور عمود با میلگردهای مایع اضافی تقویت شده است. اتصال تیرهای عمیق در این تحقیق از تیر عمیق طولی با یک پایه معلق در تیر عمیق عرضی تشکیل شده است. تکیهگاه عمیق بارگذاری شده از طریق عمق – و تیر عمیق عرفی بارگذاری شده در وسط دهانه به وسیله طول تیر عمیق طولی که به آن متصل است. جز، نگری از ترکخوردگی و تنشها در فولاد مسلح، همچنین گستردگی بار در تکیهگاه تیرهای عمیق و استفاده کردن از مدل Sturt-tie، با در نظر گرفتن بتن متراکم Start و بازدهی ضریب تسطیح بیان و بحث شد. در این مقاله تأثیر تقویت مختلط، در هر دو سیستمهای عمیق تیر آزمایش شده، به عنوان مقصود توصیه طرح در مقالههای منتشر شده در نظر گرفته شد و همچنین تأیید شد. همچنین نشان داد که تقویت مایل به طور مطلوب از طرف پهنای ترک در تکیهگاه نفوذ میکند و تیرهای عمیق طولی بر افزایش ظرفیت حمل بار اطمینان میدهد.