تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله اثرات منفی فقر و ناامنی غذایی بر رشد کودک

عنوان فارسی: اثرات منفی فقر و ناامنی غذایی بر رشد کودک
عنوان انگلیسی: The negative effects of poverty & food insecurity on child development
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16
سال انتشار : 2007 نشریه : Ijmr
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5585 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 308.06Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: پزشکی و علوم اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تغذیه و جامعه شناسی
مجله: مجله تحقیقات پزشکی هند - Indian Journal of Medical Research
دانشگاه: گروه بهداشت جامعه و پیشگیری، دانشگاه بهداشت عمومی فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: رويکرد قابليت، سلامت و رشد کودکان، تغذيه دوران کودکي، ناامني غذايي، چارچوب حقوق بشر و فقر
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

محيط زيست و رشد کودکان

علل مرتبط با تغذیه

فاکتورهای ریسک روانی اجتماعی

فاکتورهای خطر زیست محیطی

مداخلاتی که به گرسنگی و ناامنی کودکان توجه داشته‌اند

رویکرد قابلیت و حقوق بشر اعمال شده بر ناامنی غذایی و رشد کودک

رویکرد قابلیت

چارچوب حقوق بشر

مسئولیت

نمونه متن انگلیسی

This paper addresses the importance of the first three years of life to the developing child, examines the importance of early childhood nutrition and the detrimental effects on child health and development due to poverty and food insecurity. As development experts learn more about the importance of the first three years of life, there is growing recognition that investments in early education, maternal-child attachment and nurturance, and more creative nutrition initiatives are critical to help break the cycle of poverty. Even the slightest forms of food insecurity can affect a young child’s development and learning potential. The result is the perpetuation of another generation in poverty. Conceptualizing the poorly developed child as an embodiment of injustice helps ground the two essential frameworks needed to address food insecurity and child development: the capability approach and the human rights framework. The capability approach illuminates the dynamics that exist between poverty and child development through depicting poverty as capability deprivation and hunger as failure in the system of entitlements. The human rights framework frames undernutrition and poor development of young children as intolerable for moral and legal reasons, and provides a structure through which governments and other agencies of the State and others can be held accountable for redressing such injustices. Merging the development approach with human rights can improve and shape the planning, approach, monitoring and evaluation of child development while establishing international accountability in order to enhance the potential of the world’s youngest children.

نمونه متن ترجمه

اين مقاله به اهميت سه سال نخست زندگي کودکان پرداخته و اهميت تغذيه کودکان و تاثيرات جانبي بر سلامت و رشد آنان را به واسطه فقر و ناامني غذايي بررسي مي‌کند. همگام با توجه کارشناسان رشد به اهميت سه سال نخست زندگي، سرمايه‌گذاري در موارد آموزش، وابستگي مادر ـ فرزند و تغذيه در سه سال اول زندگي به رسميت شناخته شده و طرح‌هاي تغذيه‌اي خلاقانه‌تر براي نابودي چرخه فقر مورد اهميت قرار گرفته است. در اين روند حتي کوچکترين ناامني غذايي مي‌توانند رشد کودک و پتانسيل يادگيري وي را تحت تاثير قرار دهد. ديگر پيامد آن جاودان سازي فقر در نسل بعدي است. مفهوم سازي کودک فقير به لحاظ رشد به عنوان تجسم بي‌عدالتي به زمينه‌سازي دو چارچوب ضروري براي مقابله با ناامني غذايي و رشد کودک کمک مي‌کند: رويکرد قابليت و چارچوب حقوق بشر. رويکرد قابليت پويايي‌هايي که بين فقر و رشد کودکان وجود دارد را به تصوير مي‌کشد که از اين طريق فقر را به عنوان محروميت و گرسنگي را به عنوان يک ناکامي در نظام استحقاقي عنوان مي‌کند. چارچوب حقوق بشر سوء تغذيه و رشد ضعيف کودکان را به عنوان دلايل اخلاقي و حقوقي غيرقابل تحمل بيان نموده و ساختاري را فراهم مي‌آورد که از طريق آن دولت و ساير سازمان‌هاي دولتي مي‌توانند پاسخگوي چنين بي‌عدالتي باشند. ادغام رويکرد توسعه با حقوق بشر مي‌تواند به بهبود و شکل‌گيري برنامه‌ريزي، پايش و ارزيابي رشد کودکان در عين پاسخگويي بين‌المللي به ارتقاء پتانسيل کودکان منتج شود.