تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مدل دو عاملی رضایت مشتری – نشریه الزویر

عنوان فارسی: مدل دو عاملی رضایت مشتری: تحقیقات گردشگری بین المللی
عنوان انگلیسی: Two factor model of consumer satisfaction: International tourism research
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 7.271 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 159 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 2.924 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0261-5177
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 کد محصول : 9871
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.31Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: گردشگری و توریسم، مدیریت گردشگری
مجله: مدیریت گردشگری - Tourism Management
دانشگاه: مؤسسه فرهنگ و گردشگری کره ، کره جنوبی
کلمات کلیدی: رضایت گردشگری، اقتصاد رفتاری، انتظارات، عمل متقابل، قاعده اوج-پایان
کلمات کلیدی انگلیسی: Tourism satisfaction - Behavioral economics - Expectation - Reciprocity - Peak-end rule
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: جداول ترجمه شده است ✓ تصاویر ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2018.01.007
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

نکات مهم

چکیده

1. مقدمه

2. مروری بر مقالات

2.1. انتظارات

2.2. عمل متقابل

2.3. قاعده اوج-پایان

3. مطلالعه میدانی

3.1. بررسی اجمالی

3.2. شرکت کنندگان

3.3. طرز عمل

4. نتایج

4.1. پاسخ‌ها به پرسشنامه رضایت

4.2. مدلسازی MIMIC

5. بحث

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

We applied theories of behavioral economics and conducted a field research on 881 tourists from China visiting Seoul through guided tour programs. We randomly assigned participants to study conditions based on theories of expectation, reciprocity, and peak-end rule. At the end of the tour, participants evaluated various aspects related to tour satisfaction and general impression of the city. A confirmatory factor analysis supported that these variables can be explained by two correlated factors, identified as the Current Satisfaction Factor (CSF) and the Future Behavior Factor (FBF). The multiple indicator multiple causes (MIMIC) model showed that CSF was impacted by expectation and tour season, and FBF by expectation, tour season, and first visit. Our results suggest that providing additional information before each activity can improve tourism satisfaction and non-manipulated variables such as tour season and first visit can be incorporated to further enhance tourism satisfaction.

نمونه متن ترجمه

چکیده

ما از نظریه‌های اقتصاد رفتاری استفاده کردیم و یک تحقیق میدانی در مورد 881 توریست از چین که از طریق برنامه‌های تور دارای راهنما از سئول بازدید کردند، انجام دادیم. ما شرکت کنندگان را بر مبنای نظریه‌های انتظار، عمل متقابل، و قاعده اوج-پایان، بطور تصادفی به شرایط مطالعه اختصاص دادیم. در پایان سفر، شرکت کنندگان ویژگیهای مختلف مربوط به رضایت از تور و تصور کلی از شهر را مورد ارزیابی قرر دادند. یک تحلیل عامل تاییدی کمک کرد تا این متغیرها بتوانند توسط دو عامل همبسته که به عنوان عامل رضایت کنونی (CFS) و عامل رفتار آینده (FBS) شناسایی می‌شوند، توضیح داده شوند. مدل شاخص چندگانه و چندعاملی (MIMIC) نشان داد که CSF تحت تأثیر انتظارات و فصل مسافرت و FBF تحت تأثیر انتظارات، فصل مسافرت و اولین بازدید قرار داشت. نتایج ما نشان می‌دهند که فراهم آوردن اطلاعات بیشتر قبل از هر فعالیت می‌تواند رضایت گردشگری را بهبود ببخشد و متغیرهای کنترل نشده‌ای مانند فصل مسافرت و اولین بازدید می‌توانند برای افزایش بیشتر رضایت گردشگری بکار روند.