تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله شایستگی های مدیریتی کلیدی و مدل های شایستگی در شرکت های صنعتی

عنوان فارسی: شایستگی های مدیریتی کلیدی و مدل های شایستگی در شرکت های صنعتی
عنوان انگلیسی: Key Managerial Competencies And Competency Models In Industrial Enterprises
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 4 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 10
سال انتشار : 2012 نشریه : DAAAM
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8041 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 862.79Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت استراتژیک منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی
کلمات کلیدی: شایستگی مدیریتی ، درجه شایستگی مدیریتی ، طبقه بندی شایستگی های مدیریتی ، مدل شایستگی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تفاوت های شایستگی های مدیریتی

تعریف خلاصه ای از شایستگی های مدیریتی

میزان شایستگی های مدیریتی

طبقه بندی شایستگی های مدیریتی

مدل های شایستگی

انتخاب یک رویکرد

گردآوری تیم پروژه

شناسایی سطوح مختلف عملکردی در یک موقعیت خاص

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها

تایید مدل شایستگی

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The aim of this paper is to highlight the issue of managerial competencies and competency model in industrial enterprises. This paper builds upon the theory of knowledge processing and its role as a theoretical basis for knowledge development in the area of managerial competencies. Managerial competencies are becoming one of the key building blocks of success of the company to achieve both the mission and vision in creating added value and improve business performance and especially the development of their own people. A managerial competency is more than just knowledge and skills. It involves the ability to meet complex demands, by drawing on and mobilising psychosocial resources (including skills and attitudes) in a particular context. While skills and knowledge are a part of a manager's competency that can be measured fairly easily, intangible assets like effective communication and teamwork, while essential, are harder to pin down and evaluate. In the next parts of article is explained a concept of competency model. A competency model organizes the competencies needed to perform successfully in a particular work setting, such as a job, occupation or industry.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف این مقاله برجسته کردن مسائل مربوط به شایستگی های مدیریتی و همچنین مدل شایستگی در شرکت های صنعتی است. این مقاله بر مبنای تئوری پردازش دانش و نقش آن به عنوان یک مبنای نظری در زمینه ارتقا دانش در عرصه شایستگی های مدیریتی است. شایستگی های مدیریتی جز مولفه های کلیدی یک شرکت برای دستیابی به ماموریت و چشم انداز و ایجاد ارزش افزوده و همچنین بهبود توابع کسب و کار و خصوصا ارتقا افراد است. یک شایستگی مدیریتی مولفه ای فراتر از یک دانش و یا مهارت است. می تواند شامل توانایی رو به رو شدن به معضلات پیچیده بوسیله ترسیم و بسیج کردن منابع روانی ( از جمله مهارت ها و نگرش ها ) در یک زمینه خاص است. از آنجا که مهارت ها و دانش بخشی از شایستگی های مدیر است که می توان به آسانی اندازه گیری شود ، دارایی های نامشهود مانند ارتباط موثر و کار گروهی ، هر چند که ضروری هستند ولی به سختی قابل ارزیابی است. در بخش بعدی این مقاله ، مفهوم مدل شایستگی توضیح داده خواهد شد. مدل شایستگی بر مبنای شایستگی های مورد نیاز برای انجام کارها به صورت موفقیت آمیز خصوصا در تنظیم کار ، شغل و یا صنعت طبقه بندی می شود.