ترجمه مقاله محمود مختار اولین مجسمه ساز از سرزمین مجسمه سازی - نشریه تیلور و فرانسیس

ترجمه مقاله محمود مختار اولین مجسمه ساز از سرزمین مجسمه سازی - نشریه تیلور و فرانسیس
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
محمود مختار: اولین مجسمه ساز از سرزمین مجسمه سازی
عنوان انگلیسی
Mahmoud Mukhtar: ‘The first sculptor from the land of sculpture’
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
21
سال انتشار
2014
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
10847
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مجسمه سازی
مجله
هنر جهانی - World Art
دانشگاه
تاریخ هنر، دانشگاه ییل، نیو هاون، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
محمود مختار، مصر، نوگرایی، ناسیونالیسم، هنرهای عمومی، فرعون گرایی، École des Beaux-Arts (دانشکده هنرهای زیبا)، مجسمه سازی
کلمات کلیدی انگلیسی
Mahmoud Mukhtar - Egypt - modernism - nationalism - public art - Pharaonism - École des Beaux-Arts - sculpture
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1080/21500894.2014.893811
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10847 IranArze     10847 IranArze1     10847 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Considered Egypt's most prominent modern sculptor, Mahmoud Mukhtar (1891–1934) moved between Cairo and Paris throughout his career, blending a modern European sculptural aesthetic with ancient Egyptian imagery. The resulting oeuvre of work, and especially his masterpiece, Egypt's Reawakening (1920–28), provided the populace with a way to visually imagine the new Egyptian nation-state. Mukhtar's artwork reveals the transnational nature of the early twentieth-century art world and the consequential importance of the nation within that world.

In a 1912 photograph, the young Egyptian sculptor Mahmoud Mukhtar (1891–1934)1 relaxes in his Paris studio, surrounded by French-style academic sculptures and calligraphic wall-hangings in Arabic (Figure 1). On the right stands a verisimilar sculpture of a nude man in contrapposto pose, and in the upper left appears the creed of the Muslim faith – ‘There is no god but God and Muhammad is his prophet’ – sewn in white wobbly script on a dark background. Mukhtar sits and sketches tranquilly amid these seemingly contradictory visual traditions. This is not a casual snapshot: the artist consciously positioned himself and his studio to represent his grounding in both Arabo-Islamic culture and European fine arts. In this paper, I investigate how and why Mukhtar made the transition from Islamic references early in his career to a style known as Pharaonism, which instead looked to ancient Egyptian imagery. I argue that this shift resulted from Mukhtar’s participation in imagining the modern nation-state of Egypt, both at home and abroad. Moreover, I contend that Mukhtar’s artwork reveals the transnational nature of the early twentieth-century art world and the consequential importance of visualizing nation-states within that context.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
محمود مختار (1891-1934) که برجسته ترین مجسمه ساز مدرن مصر شناخته میشود در سراسر مسیر شغلی خود بین قاهره و پاریس در رفت و آمد بوده است؛ او زیباشناسی پیکرتراشی را با تصورات مصر باستان ترکیب می کرد. مجموه آثار او و خصوصاً شاهکارهاش – بیدارسازی مصر (1920-1928) – راهی را برای تجسم بصری ملت-دولت مصری جدید برای مردم فراهم ساخت. آثار هنری مختار، ماهیت فراملی دنیای هنر در اوایل قرن بیستم و در نتیجه، اهمیت ملت در آن دنیا را نشان میدهد.

در یک عکس از سال 1912، مجسمه ساز مصری جوان، محمود مختار (1891-1934) در کارگاه پاریس خود لم داده است و در اطرافش جسمه های آکادمیک به سبک فرانسوی و خطاطی های عربی آویزان شده روی دیوار قرار دارند (شکل 1). در سمت راست مجسمه ای با ظاهر حقیقی از یک مرد برهنه وجود دارد که به حالت contrapposto ایستاده است و در قسمت بالای سمت چپ متن اعتراف به دین اسلام (هیچ خدایی جز الله نیست و محمد پیامبر او است) وجود دارد که متن آن با نخ سفید بر روی یک پس زمینه سیاه دوخته شده است. مختار در بین این سنت های بصری به ظاهر متناقض، نشسته است و با آرامش در حال طراحی است. این یک عکس فوری و اتفاقی نیست: هنرمند بصورت عمدی خودش و کارگاهش را به این شکل مرتب کرده است تا همزمان فرهنگ عربی-اسلامی و هنرهای اروپایی را نشان دهد. من در این مقاله به بررسی این مسئله می پردازم که مختار چطور و چرا در اوایل مسیر شغلی اش از مراجع اسلامی به سبک فرعون گرایی رو می کند، که بر خلاف سبک اسلامی، بر تصورات مصر باستان متمرکز است. من ادعا میکنم که این تغییر سبک از مشارکت مختار در تجسم کردن یک حالت مدرن از ملت-دولت مصر – هم در میهن و هم در خارج کشور – ناشی گشته است. بعلاوه من با این گفته مخالف هستم که آثار هنری مختار، ماهیت فراملی هنرهای اوایل قرن بیستم و در نتیجه، اهمیت تجسم کردن ملت-دولت در آن زمینه را آشکار می سازد.


بدون دیدگاه