ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
چکیده
1. مقدمه
2. چارچوب کارآمدی ایمنی ساخت و ساز
3. راهنمای عملی مدیریت ایمنی
4. شاخصهای اثربخشی ایمنی
5. نتیجهگیری
چکیده
فرهنگ ایمنی مفهومی است که از دیرباز در صنایع مخاطرهآمیزی نظیر صنعت هوانوردی، هستهای، و حفاری معدن وجود داشته است، با این حال، هم اکنون تحقیقات قابل توجهی در بخش ساخت و ساز در حال انجام است. این مقاله به بحث در مورد سه پروژه به هم پیوسته میپردازد که اخیرا در صنعت ساخت و ساز در استرالیا انجام شده است. اولین پروژه، شروع و اجرای چارچوب کارآمدی ایمنی را برای مشاغل ایمنی محور در شرکتهای ساخت و ساز رتبه یک، بررسی میکند. این پروژه با ترکیب روشهای کیفی و کمّی: جدولی از مشاغل ایمنی محور (n=11) و اقدامات مدیریت ایمنی (n=39) را ارائه میکند؛ تدوین و توسعه گامهای این فرآیند را ترسیم مینماید؛ دانش فنی، مهارتها و شاخصههای رفتاری هر یک از اقدامات مدیریت ایمنی را به تفصیل بیان میکند؛ و نتایج مطلوب فرهنگی سازمانی بالقوه حاصل از اجرای صحیح این چارچوب را مشخص مینماید. پروژه دوم، با ارائه رهنمودهایی برای رهبران در بکارگیری فرهنگ ایمنی در شرکت های رتبه دو، و کمک به آنان در تدوین چارچوبهای کارآمدی ایمنی که با اهداف و منابعشان تطابق دارد، این تحقیقات را گسترش میدهد. سومین پروژه به هم پیوسته، به بررسی شاخصهای اثربخشی ایمنی، به عنوان یک ابزار ارزیابی صنعتی، برای کاهش ریسک در سایتهای ساخت و ساز میپردازد. شاخصهای اثربخشی ایمنی، که ارتباط مستقیمی با کارآمدی ایمنی و اقدامات مدیریت ایمنی دارند، گام بعدی در حرکت به سمت رویکرد فرهنگ ایمنی یکپارچه و توسعه مفهوم شاخصهای عملکرد مثبت هستند، به این ترتیب که یک سکو ارزیابی معتبر، قابل اتکا، و کاربرپسند برای ما فراهم میکنند. مجموعا، نتایج این پروژههای به هم پیوسته نشان میدهد که تحقیقات مشترک صنعتی در زمینه فرهنگ ایمنی، راهکارها و فواید بسیاری را برای صنعت ساخت و ساز به همراه دارد.
1. مقدمه
حوادث مربوط به عدم ایمنی در محیطکار یکی از مسائل قابل توجه روز جهان است، و به ویژه در مورد صنعت ساخت و ساز، آمارهای بسیاری مربوط به حوادث و مرگ و میر در محیطکار مشاهده میشود. با وجود ماشینی شدن بسیاری از فرآیندهای کاری، صنعت ساخت و ساز هنوز جزء صنایعی است که کارگرمحور باقی مانده است و کارگران در پروژهها و سایتهای ساخت و ساز مختلف، در معرض خطرات محیطی متغیری قرار دارند. سازمان بینالمللی کار در گزارشی (در سال 2005) اعلام کرده است که هرساله در جهان حداقل 60,000 مورد حادثه منجر به مرگ در سایتهای ساخت و ساز رخ میدهد، که معادل مرگ یک نفر در هر 10 دقیقه است. علاوه بر این، یکششم حوادث منجر به مرگ در محیطکار، در سایتهای ساخت و ساز روی میدهد و این پدیده در کشورهای صنعتی افزایش یافته است به نحوی که 25 تا 40 درصد از حوادث شامل حوادث مرگبار محیطکار میشوند.
5. نتیجهگیری
سه پروژه به هم پیوسته کارآمدی ایمنی و شاخصهای اثربخشی ایمنی که به اختصار در این مقاله توضیح داده شد نقطه عطفی در مباحث ایمنی ساخت و ساز در کشور استرالیا محسوب میشود. نتایج این تحقیق مورد تائید کمیسیون ایمنی فدرال استرالیا قرار گرفته است و بسیاری از سازمانها از آنها در روشهای سازمانی خود بهره میبرند. مثلا، شرکت سیدنی واترز، که یکی از تامینکنندگان آب برای کلانشهر سیدنی است، فقط مناقصههای پیمانکاران سازمانهایی را میپذیرد که دارای یک چارچوب کارآمدی ایمنی کامل باشند و اداره حمل و نقل و جادهها در ایالت کوئینزلند شغلهای حساس را با چارچوب الزامی وظایف مدیریت ایمنی تطابق میدهد و هر گونه نقص را با برگزاری دورههای آموزشی برطرف مینماید. اگرچه، پیشنهاد میشود که تحقیقات بیشتری، به ویژه در به شکل عمودی، در مورد شاخصهای اثربخشی ایمنی در سایتهای ساخت و ساز مختلف صورت بگیرد، تا بهتر بفهمیم چگونه این شاخصها میتوانند ما را در پیشبینی شاخصهای پیشرو و برنامهریزی برای ارتقاء سطح ایمنی در صنعت ساخت و ساز یاری نمایند.
Abstract
Safety culture is a concept that has long been accepted in high risk industries such as aviation, nuclear industries and mining, however, considerable research is now also being undertaken within the construction sector. This paper discusses three recent interlocked projects undertaken in the Australian construction industry. The first project examined the development and implementation of a safety competency framework targeted at safety critical positions (SCP’s) across first tier construction organisations. Combining qualitative and quantitative methods, the project: developed a matrix of SCP’s (n = 11) and safety management tasks (SMTs; n = 39); mapped the process steps for their acquisition and development; detailed the knowledge, skills and behaviours required for all SMTs; and outlined potential organisational cultural outcomes from a successful implementation of the framework. The second project extended this research to develop behavioural guidelines for leaders to drive safety culture change down to second tier companies and to assist them to customise their own competency framework and implementation guidelines to match their aspirations and resources. The third interlocked project explored the use of safety effectiveness indicators (SEIs) as an industry-relevant assessment tool for reducing risk on construction sites. With direct linkages to safety competencies and SMT’s, the SEIs are the next step towards an integrated safety cultural approach to safety and extend the concept of positive performance indicators (PPIs) by providing a valid, reliable, and user friendly measurement platform. Taken together, the results of the interlocked projects suggest that industry engaged collaborative safety culture research has many potential benefits for the construction industry.
1. Introduction
Workplace safety incidents are a significant global issue, and in particular, the construction industry is over-represented in workplace injury and death statistics. Despite mechanization, the industry remains labour-intensive and workers are exposed to dynamic, high risk environments on the various projects and construction sites. The International Labour Organisation (2005) reports that at least 60,000 fatal accidents occur each year at construction sites worldwide, equivalent to one death every 10 min. Furthermore, one out of every six fatal workplace accidents takes place at a construction site, and this is increased in industrialised countries, where construction site fatalities account for 25–40% of all workplace fatalities.
5. Conclusion
The three interlocked projects in safety competency and safety effectiveness indicators briefly described in this paper have been a milestone development in construction safety in Australia. The outcomes of this research have been endorsed by Australia’s Federal Safety Commissioner and many organisations have incorporated the outcomes into their organisational practices. For example, Sydney Water, the water supplier for metropolitan Sydney, only accepts contractor tenders from organisations that have a developed and articulated Safety Competency Framework and the Department of Transport and Main Roads in the State of Queensland matches critical roles and required Safety Management Tasks across all of its staff and contractors and trains deficiencies accordingly. More research, however, is recommended, particularly in longitudinal studies on safety effectiveness indicators in a variety of construction environments, to better understand how these may assist in lead indicator predictions and safety planning for the construction industry.