ترجمه مقاله فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
فرهنگ اطلاعات و اثربخشی سازمانی
عنوان انگلیسی
Information culture and organizational effectiveness
صفحات مقاله فارسی
10
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2013
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
7.338 در سال 2018
شاخص H_index مجله
91 در سال 2019
شاخص SJR مجله
1.711 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0268-4012
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
9868
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت استراتژیک و مدیریت دانش
مجله
مجله بین المللی مدیریت اطلاعات - International Journal of Information Management
دانشگاه
دانشکده اطلاعات ، دانشگاه تورنتو ، کانادا
کلمات کلیدی
فرهنگ اطلاعات، اثربخشی سازمانی، مدیریت اطلاعات
کلمات کلیدی انگلیسی
Information culture - Organizational effectiveness - Information management
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.05.009
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. فرهنگ اطلاعات
3.فرهنگ سازمان و اثربخشی سازمانی
4.فرهنگ های اطلاعات: نوع شناسی پیشنهادی
5.پیامدهای پژوهشی و عملی
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper develops a typology of information cultures by synthesizing empirical and theoretical research in organization science and information science. Four information culture types are proposed. In a Result-oriented culture, the goal of information management is to enable the organization to compete and succeed in its market or sector. In a Rule-following culture, information is managed to control internal operations, and to reinforce rules and policies. In a Relationship-based culture, information is managed to encourage communication, participation, and a sense of identity. In a Risk-taking culture, information is managed to encourage innovation, creativity, and the exploration of new ideas. We expect most organizations to display to varying degrees norms and behaviors from all four types, and that the information culture profile of an organization would be related to its effectiveness. The paper ends by looking at the practical and theoretical value of a systematic examination of information culture and its link to organizational effectiveness.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله با ترکیب پژوهش نظری و تجربی در علوم سازمان و اطلاعات، نوع شناسی مناسبی از فرهنگ اطلاعات را توسعه می دهد. 4 نوع فرهنگ اطلاعات پیشنهاد می شوند. در فرهنگ نتیجه محور، هدف مدیریت اطلاعات، توانمندسازی سازمان برای کسب شایستگی و موفقیت در بخش یا بازار خود است. در فرهنگ پیرو قاعده و قانون، اطلاعات، موفق به کنترل عملیات درونی و تقویت قوانین و سیاست ها می شود. در فرهنگ مبتنی بر رابطه، اطلاعات، موفق به تشویق و ترغیب ارتباطات، مشارکت و احساس هویت می شود. در فرهنگ ریسک پذیری، اطلاعات، موفق به تشویق و ترغیب نوآوری، خلاقیت و کشف ایده های جدید می شود. از اکثر سازمان ها انتظار می رود تا میزان مختلفی از هنجارها و رفتارهای مربوط به هر 4 نوع فرهنگ اطلاعات را به نمایش گذارند و این که ویژگی فرهنگ اطلاعات یک سازمان به اثربخشی آن مربوط می شود. این مقاله با نگاه به ارزش نظری و عملی بررسی سیستماتیک فرهنگ اطلاعات و رابطه ی آن با اثربخشی سازمانی، به پایان می رسد.

بدون دیدگاه