پذیرش و رضایت از سیستم های اطلاعات بیمارستانی (HIS): مطالعه موردی یک بیمارستان مراقبت ویژه
عنوان انگلیسی
Hospital Information Systems (HIS) Acceptance and Satisfaction: A Case Study of a Tertiary Care Hospital
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
7
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
1877-0509
کد محصول
10402
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
جداول ترجمه شده است ✓ تصویر ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت و پزشکی، انفورماتیک پزشکی، مدیریت اجرایی
مجله
پنجمین کنفرانس بین المللی روندهای فعلی و آینده فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در بهداشت و درمان
دانشگاه
بیمارستان و مرکز تحقیقات تخصصی ملک فیصل، عربستان سعودی
کلمات کلیدی
سیستم های اطلاعات بیمارستانی، پذیرش، رضایت، قابلیت استفاده، کاربرد، پاسخ گویی
کلمات کلیدی انگلیسی
Hospital Information Systems - Acceptance - Satisfaction - Usability - Responsiveness
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.08.334
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1. پیش زمینه و اهمیت مطالعه
2. اهداف مطالعه
3. روش ها
4. نتایج
5. مباحث
6. جمع بندی و پیشنهادات
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
OBJECTIVES: The main objective of this study is to evaluate hospital information systems (HIS) acceptance and satisfaction, through exploring the influential factors that might increase or decrease acceptance and satisfaction levels among different healthcare professionals, in order to provide solutions for successful HIS implementation. METHODS: The study used objective quantitative survey methods to collect data directly from different types of HIS users. The questionnaire included five sections; a demographic user information section, a general HIS assessment section, a section about accessibility and availability of computers, a section about HIS and patient care and a section about satisfaction with HIS. RESULTS: The availability of computers in the hospital was one of the most influential factors, with a special emphasis on the availability of laptop computers and computers on wheels to facilitate direct and immediate data entry and information retrieval processes when healthcare professionals are at the point of care. Users believed that HIS might frequently slow down the process of care delivery and increase the time spent by patients inside the hospital especially during slow performance and responsiveness phases. RECOMMENDATIONS: Three main areas showed improvement potential; system performance, organizational support and users’ feedback. Improving the performance of the HIS is very crucial for its success, in addition to increasing the availability of computers at the point of care. User friendliness and new innovative methods for data entry, such as automated voice recognition, can improve the workload and enhance information quality. Organizational support is very crucial, through providing training, dedicated and protected time during working hours for users to learn and practice on HIS. Better and more reliable channels of communication and feedback are needed to consider users’ complaints, suggestions and contribution.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
هدف اصلی این مطالعه ارزیابی پذیرش و رضایت از سیستم های اطلاعات بیمارستانی (HIS) ، از طریق بررسی عوامل موثر می باشد که ممکن است باعث افزایش سطح رضایت و پذیرش در میان متخصص های درمانی مختلف شوند تا بر اساس یافته ها بتوانیم راه حل هایی را برای اجرای موفق این سیستم ها بیابیم. روش ها : این مطالعه از روش نظر سنجی کمی استفاده می کند تا داده ها را به صورت مستقیم از انواع کاربر های HIS به دست بیاورد. این پرسش نامه شامل 5 بخش می باشد ؛ یک بخش اطلاعات جمعیت شناسی کاربران، یک بخش ارزیابی عمومی HIS ، یک بخش در رابطه با دسترسی و کامپیوتر ها، یک بخش در رابطه با HIS و خدمات درمانی بیماران و یک بخش در رابطه با میزان رضایت از HIS . نتایج : دسترسی کامپیوتر ها در بیمارستان یکی از مهم ترین عوامل موثر می باشد و تاکید خاصی بر روی دسترسی کامپیوتر های لپتاپ و کامپیوتر های قابل جابجایی می باشد که باعث می شود به راحتی و فوری بتواند اطلاعات را وارد کرده و همچنین بازیابی اطلاعات در زمان نیاز در زمان درمان را هم هموار می کنید. کاربر ها معتقد هستند که HIS می تواند گاهی باعث کند شدن ارائه خدمات درمانی و افزایش زمان ماندن فرد در بیمارستان شود، به خصوص در شرایطی که عملکرد بیمارستان و واکنش آن، کند شده است. پیشنهادات : سه حوزه اصلی پتانسیل بهبود را دارند ؛ عملکرد سیستم، پشتیبانی سازمانی و بارخورد کاربر ها . بهبود عملکرد HIS برای موفقیت آن اهمیت بسیار زیادی دارد، همچنین افزایش دسترسی به کامپیوتر ها در محل درمان نیز می تواند تاثیر محسوسی را ایجاد کند. کاربر پسند بودن و استفاده از روش های مبتکرانه برای وارد کردن داده ها، مانند شناسایی صوتی خودکار می تواند باعث بهبود بار کاری و کیفیت اطلاعات شود. پشتیبانی سازمانی اهمیت بسیار زیادی دارد، که این پشتیبانی می تواند از طریق تمرین، زمان اختصاصی و حفاظت شده در طول زمان کاری برای کاربر ها به منظور یادگیری و تمرین HIS ، ارائه می شود. کانال های بهتر و قابل اعتماد تر ارتباطات و بازخورد نیز مورد نیاز می باشد تا بتوان شکایات، پیشنهادات و نظرات کاربر ها را هم دریافت کرد.