تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله پویایی در تصمیم گیری مقصد: یک مدل تطبیقی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: پویایی در تصمیم گیری مقصد: یک مدل تطبیقی
عنوان انگلیسی: Dynamic in-destination decision-making: An adjustment model
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 35
سال انتشار : 2012 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5101 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.00Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: گردشگری و توریسم
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت گردشگری
مجله: مدیریت گردشگری (Tourism Management)
دانشگاه: گروه علوم اجتماعی، تفریحی، گردشگری و ورزشی، دانشکده محیط زیست، دانشگاه لینکلن، کرایستچرچ، نیوزیلند
کلمات کلیدی: گردشگری/توریست، در مقصد، تصمیم گیری، مدلسازی، تحقیق کیفی و کمی، توسعه نظریه
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2. تحقیقات بر روی شناخت و تصمیم گیری

3. روش ها

4. یافته ها

4.1. ویژگی های نمونه ها

4.2. تم های تصمیم گیری

4.3. ابعاد تصمیم گیری

5. مدل آبشاری تصمیم گیری گردشگری

6. مفاهیم نظری

7. مفاهیم عملی

8. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

abstract The study of tourist decision-making usually focuses on destination choice, framed in terms of informational inputs into the rational decision-making processes of individuals. We report on a study of onsite tourist decision-making in the South Island of New Zealand. The framework within which decisionmaking is conceptualised draws on process accounts derived from work in naturalistic decision-making, and adaptive, situated and embodied cognition, and in this respect the study distinguishes itself from much previous work in this area. One hundred and forty qualitative interviews were analysed thematically to identify four dimensions of an emergent process of decision-making: (In)Flexibility; Location/ timing; Social Composition; Stage of Trip. Decision-making varies on these dimensions in line with various ‘Types of Trip’ also identified from the data. This study provides support for process approaches to tourist decision-making and characterises it in terms of a continual process of socially mediated adjustment to features of the destination and overall trip evolution.

نمونه متن ترجمه

چکیده

مطالعه تصمیم گیری گردشگری معمولا بر انتخاب مقصد تمرکز دارد، که برحسب اطلاعات ورودی در فرایندهای تصمیم گیری منطقی افراد قرار می گیرد. ما مطالعه ایی از تصمیم گیری گردشگری را در جزیره ی جنوبی نیوزلند گزارش کردیم. چهارچوبی که در ان تصمیم گیری مفهوم سازی شده است بر روند عملکردی می پردازد که ناشی از مطالعاتی در تصمیم گیری طبیعی، و سازگار، شناخت موقعیتی و تجسمی است و در این راستا این مطالعه خودش را از بسیاری از تحقیق های انجام شده در این حیطه متمایز می کند. یکصد و چهل مصاحبه کیفی از لحاظ موضوعی تحلیل شدتا چهار ابعاد روند پدیدار شونده ی تصمیم گیری مشخص شود: (عدم) انعطاف پذیری؛ مکان/زمان؛ ترکیب اجتماعی؛ مراحل سفر. تصمیم گیری در این ابعاد در راستای انواع متفاوت سفر که همچنین از داده ها مشخص شده است، متفاوت است. این مطالعه حمایت کننده ی فرایند رویکردهایی برای تصمیم گیری گردشگری است و آن را برحسب فرایند مستمر اجتماعی سازگار شده نسبت به ویژگی های مقصد و ارزیابی کلی سفر مشخص می کند.