ترجمه مقاله توسعه و به کارگیری نوعی ابزار شناسایی خطای انسانی به منظور کنترل ترافیک هوایی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله توسعه و به کارگیری نوعی ابزار شناسایی خطای انسانی به منظور کنترل ترافیک هوایی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
توسعه و به کارگیری نوعی ابزار شناسایی خطای انسانی به منظور کنترل ترافیک هوایی
عنوان انگلیسی
Development and application of a human error identification tool for air traffic control
صفحات مقاله فارسی
37
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2002
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.275 در سال 2018
شاخص H_index مجله
84 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.957 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0003-6870
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
9765
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم و فنون هوایی، مهندسی تکنولوژی فرماندهی و کنترل هوایی
مجله
ارگونومی کاربردی - Applied Ergonomics
دانشگاه
انگلستان
کلمات کلیدی
خطای انسانی، کنترل ترافیک هوایی، شناسایی خطا بشر، تحلیل حادثه
کلمات کلیدی انگلیسی
Human error - Air traffic control - Human error identification - Incident analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/S0003-6870(02)00010-8
فهرست مطالب
چکیده
چرا کنترل ترافیک هوایی به یک ابزار شناسایی خطای انسانی نیاز دارد؟
چشم انداز Janus
معماری نظری و چارچوب عملی
زمینه و محتوا
تولید خطا
حالت های خطای خارجی
چارچوب شناختی
حالات خطای داخلی
مکانیسم خطای روانشناسی
تشخیص خطا و اصلاح آن
نشان دادن و استفاده از TRACEr
برنامه های کاربردی TRACEr
مطالعه: جداسازی کاهش یافته در فضای هوایی نامنظم
پیش زمینه
تجزیه و تحلیل حادثه -عملکرد بازنگرانه
شبیه سازی-عملکرد در زمان واقعی
تجزیه و تحلیل خطای انسانی-عملکرد پیش بینی کننده
نتیجه گیری حاصل از این مطالعه
نکته ای در مورد مسائل مربوط به اعتبارسنجی
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper outlines a human error identification (HEI) technique called TRACEr—technique for the retrospective and predictive analysis of cognitive errors in air traffic control (ATC). The paper firstly considers the need for an HEI tool in ATC, and key requirements for the technique are noted. The technique, which comprises a number of inter-related taxonomies, based around a simple cognitive framework, is then described. A study concerning a real-world application of TRACEr is outlined—the evaluation of several options for reduced separation minima in unregulated UK airspace. In this study, TRACEr was used predictively and retrospectively, looking forward to pre-empt potential problems and looking back to learn from experience. The paper concludes that TRACEr is a valuable aid to design, development and operations in UK ATC, and has indeed been used as a basis for further applications in ATC both in Europe and the USA.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله نوعی روش شناسایی خطای انسانی (HEI) به نام روش-TRACEr را جهت تحلیل گذشته نگر و پیش بینی کننده خطاهای شناختی در کنترل ترافیک هوایی (ATC) معرفی می کند. در ابتدای این مقاله موردنیاز بودن یک ابزار HEI در ATC و پس از آن الزامات کلیدی برای این روش ذکر شده است. این روش که شامل تعدادی از طبقه بندی ها با وابستگی درونی است، بر اساس یک چارچوب شناختی ساده ، شرح داده می شود. یک مطالعه در رابطه با کاربرد دنیای- واقعی TRACEr انجام شده است - ارزیابی چندین گزینه برای کاهش حداقل (اختلاف،دوری،جدایی) در ناحیه هوایی کنترل نشده در انگلیس. در این مطالعه، TRACEr به صورت پیش بینی شده و گذشته نگر در پی پیشی گرفتن از مشکلات بالقوه و روی آوردن به یادگیری از تجربیات مورد استفاده قرار گرفته است. این مقاله نتیجه گیری می کند که TRACEr یک پشتیبان ارزشمند برای طراحی، توسعه و عملیات در ATC UK است،و در واقع به عنوان پایه ای برای اکثر برنامه های کاربردی در ATC در اروپا و ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

بدون دیدگاه