تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

دانلود رایگان مقاله دیدگاه مشتری در رزرو بلیط شکست مشتری برای لذت بردن از خدمات رزرو شده

عنوان فارسی: دیدگاه مشتری در رزرو بلیط: شکست مشتریان برای لذت بردن از خدمات رزرو شده خود، تصادفی یا در نظر گرفته شده است؟
عنوان انگلیسی: Customer perspective on overbooking: The failure of customers to enjoy their reserved services, accidental or intended?
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : ترجمه نشده
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF کد محصول : E4138
محتوای فایل : PDF حجم فایل : 500 Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم فنون هوایی
مجله: مجله مدیریت حمل و نقل هوایی - Journal of Air Transport Management
دانشگاه: دانشکده مدیریت، دانشگاه علم و صنعت چین
کلمات کلیدی: جبران خسارت، خدمات انکار شده، رزورو بلیط، رزرو، ارائه دهنده خدمات
برای سفارش ترجمه این مقاله با کیفیت عالی و در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مترجمین مجرب سایت ایران عرضه؛ روی دکمه سبز رنگ کلیک نمایید.
چکیده

abstract

Overbooking is widely applied in the service industry to hedge against undesirable situations, such as cancellations and no-shows. However, during the implementation of overbooking, service providers may turn down some customers when the number of arrivals exceeds their capacity on the target date. Therefore, this paper examines overbooking from the customers' perspective to offer them a clear perception on the possibility for their reservations to be denied by the service provider. By establishing a Stackelberg model between a service provider and an online travel agency, we explore how optimal overbooking strategy is developed by the service provider. Afterward, by analyzing the obtained optimal overbooking pad, we calculate the probabilities of denied service under different levels of monetary compensation that is paid to denied customers. A higher monetary compensation guarantees a higher chance of successful service. This paper also provides customers with some reference when booking services.

نتیجه گیری

6. Conclusions

6.1. Findings and managerial implications The overbooking strategy will help service providers increase the utilization of their finite capacity, but can also result in service denial when the actual C&NS does not reach its expected level and when the number of arrivals exceeds the available capacity. Denied service will damage the reputation and revenue of service providers as well as bring immeasurable losses to some denied customers. To understand this strategy from the perspective of customers, this paper analyzes the probability for those customers with reservations to be denied of service by referring to the optimal decisions that result from the game between a service provider and an OTA.