دانلود ترجمه مقاله رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکتها و تعلق خاطر کاری کارکنان - مجله امرالد

دانلود ترجمه مقاله رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکتها و تعلق خاطر کاری کارکنان - مجله امرالد
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
آیا مسئولیت اجتماعی شرکتها بر تعلق خاطر کاری کارکنان تاثیرمی گذارد؟
عنوان انگلیسی
?Does corporate social responsibility impact on employ
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2014
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
4065
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار، مدیریت دولتی، مدیریت تحول و مدیریت منابع انسانی
مجله
یادگیری در محل کار
دانشگاه
دانشکده کسب و کار و اقتصاد، دانشگاه Lusiada، پرتغال
کلمات کلیدی
مسئولیت اجتماعی شرکتها، تعلق خاطر کاری کارکنان، CSR ،CSR داخلی، CSR خارجی، مقیاس تعلق کاری Utrecht
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
مسئولیت اجتماعی شرکت ها
تعلق خاطر کاری کارکنان
مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و تعلق خاطر کاری کارکنان
روشها
تحلیل داده ها
نتایج
نحوه خرید نسخه پاورپوینت این مقاله
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Purpose – Despite the claim that internal corporate social responsibility plays an important role, the understanding of this phenomenon has

been neglected. This paper intends to contribute to fill this gap by looking into the relation between CSR and employee engagement. Design/methodology/approach – A survey research was conducted and three different groups of respondents were faced with three different CSR scenarios (general, internal, external) and respondents’ employee engagement was measured.

Findings – The results show that there are no statistically significant differences in levels of engagement between employees exposed to external and internal CSR practices. Nevertheless, employees exposed to internal CSR are more engaged than those exposed only to external CSR practices.

Research limitations/implications – The use of scenarios, although a grounded approach, involves risks, including the difficulty of participants to put themselves in a fictional situation. Also, the scale used to measure employee engagement puts the emphasis on work rather than on the organisation.

Practical implications – Although this study is not conclusive it raises the need for companies to look at their CSR strategy in a holistic approach, i.e. internal and external.

Originality/value – This paper represents a contribution to understand CSR strategic status and the need to enlighten the impact that social responsible practices can have on employees’ engagement.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف- علی رغم این ادعا که مسئولیت اجتماعی شرکتهای داخلی نقش مهمی ایفا می کند، شناخت این پدیده نادیده گرفته شده است. مقاله حاضر با نگاه کردن به رابطه بین CSR و تعلق خاطر کاری کارکنان قصد دارد به پر شدن این شکاف کمک کند.
طرح/ روش/ شیوه- تحقیق پیمایشی اجرا و سه گروه متفاوت از پاسخ دهندگان با سه سناریو گوناگون از CSR ( عمومی، داخلی و خارجی) مواجه و تعلق خاطر کاری کارکنان پاسخ دهنده اندازه گیری گردید.
یافته ها- نتایج بدست آمده نشان می دهد که اختلافات آماری معناداری در سطح تعلق خاطر کاری بین کارکنان در معرض شیوه های داخلی و خارجی CSR وجود ندارد. با این حال، کارکنانی که در معرض CSR داخلی بودند، بیشتر از کسانی که تنها در معرض شیوه های CSR خارجی بودند، مشارکت نمودند.
محدودیت ها/ مبانی تحقیق- کاربرد سناریوها، هرچند شیوه ای پایه محسوب می شود، اما شامل ریسک هایی مثل مشکلات شرکت کنندگان درخصوص قرار دادن خودشان در موقعیت ساختگی می شود. همچنین، مقیاس بکاررفته برای اندازه گیری تعلق خاطر کاری کارکنان بر کار نه بر سازمان تاکید می کند.
مبانی عملی- اگرچه این تحقیق قطعی و نهایی نیست، اما نیاز شرکت ها به نگاه کردن به استراتژی CSR به شیوه ای کل نگر به عبارتی داخلی و خارجی را افزایش می دهد.
ابتکار/ ارزش- مقاله حاضر به شناخت موقعیت استراتژیک CSR و نیاز به روشن نمودن تاثیر شیوه های مسئولیت اجتماعی بر تعلق خاطر کاری کارکنان کمک می کند.

بدون دیدگاه