ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
This study posits that all innovations meet consumer resistance, and overcoming this opposition must occur prior to product adoption. Factors driving service innovation resistance remain unclear. To better understand this behavior, the present study examines how five theory-driven adoption barriers—usage, value, risk, tradition, and image – as well as three consumer demographics—gender, age, and income—influence consumer adoption versus rejection decisions in Internet and mobile banking. Data from two large nationwide surveys conducted in Finland (n = 1736 consumers) test hypotheses using binary logit models comparing mobile banking adopters versus non-adopters, mobile banking postponers versus rejecters, and Internet banking postponers versus rejecters. Study results find that the value barrier is the strongest inhibitor of Internet and mobile banking adoption. In addition, the image barrier slows mobile banking adoption, and the tradition barrier explains the rejection of Internet banking. Gender and age significantly predict adoption and rejection decisions. The results demonstrate notable differences between these seemingly similar service innovations.
1. Introduction
Developing Internet and mobile technologies provide innumerable service innovations for consumers. These diversifying services are increasingly important for companies trying to create a competitive advantage in the market, retain their customer base, and cut costs. However, most innovations face resistance from the market, delaying or even preventing adoption. Nevertheless, the innovation literature largely demonstrates a pro-change bias—innovations are always good, improvements over existing products or services, and consumers always want to adopt the newest products and services (Ram, 1987; Sheth, 1981). Consequently, the innovation literature predominately restricts inquiry to adoption and diffusion perspectives (Gatignon & Robertson, 1985, 1989; Ram, 1987; Talke & Heidenreich, 2014). Research investigating customer resistance to innovations remains surprisingly scarce (Kleijnen, Lee, & Wetzels, 2009). To date, little research examines the factors inhibiting the adoption process or causing rejection behavior. Consequently, the barriers consumers feel towards innovations require further study (Antioco & Kleijnen, 2010).
7. Theoretical and practical implications
This study explores adopters, postponers, and rejecters of two seemingly similar service innovations. Recent literature criticizes scholars for focusing mostly on the behavioral intentions of consumers rather than actual usage behavior. For example, Wu and Du (2012) argue that behavioral intention may not predict actual usage accurately. This study explores both actual adoption behavior and intentional behavior. The results support the view that future research should focus not only on intentional behavior, but also on actual behavior in order to come up with valuable research findings.
1. مقدمه
توسعه ی فناوری های همراه و اینترنت نوآوری های خدمات بیشماری را برای مشتریان فراهم آورده است. این خدمات متنوع برای شرکت های در حال تلاش برای ایجاد مزیت رقابتی در بازار , حفظ پایه ی مشتری هایشان و کاهش هزینه ها بطور فراینده ای مهم می باشد. با این وجود بیشتر نوآوری ها با مقاومت , تعلل یا حتی ممانعت پذیرش مواجه می شوند. در هرحال ادبیات نوآوری تا حد زیادی اینطور نشان می دهند که یک تمایل تغییری مثبت نسبت به نوآوری ها و پیشرفت های محصولات و خدمات موجود همیشه خوب بوده و مشتریان همیشه خواهان پذیرش جدیدترین محصولات و خدمات می باشند. در نتیجه ادبیات پیشینه ی نوآوری نیاز به رویکردهای پذریرش و پراکنش را محدود می کند. مشتریان مورد بررسی تحقیق که در مقابل نوآوری ها مقلومت می کنند بطور شگفت انگیزی اندک باقی می مانند. تا به امروز تحقیقات اندکی عوامل مانع روند پذیرش یا عوامل مسبب رفتار عدم پذیرش را مورد بررسی قرار داده اند. در نتیجه موانعی که مشتریان در مقابل نوآوری ها احساس می کنند مستلزم مطالعه ی بیشتر است.
7. مفاهیم نظری و عملی
این مطالعه پذیرندگان ، تعلل کنندگان و امتناع کنندگان دو نوآوری خدمات ظاهراً مشابه را بررسی می کند. کارهای اخیر محققان را به سبب تمرکز بیشتر بر مقاصد رفتاری مشتریان بجای رفتار کاربرد واقعی مورد نقد قرار می دهند. مثلاً وو و دوو پیرامون این موضوع بحث می کنند که قصد رفتاری ممکن است کاربرد واقعی را بطور دقیق پیش بینی نکند. مطالعه ی حاضر رفتار پذیرش واقعی و رفتار قصدی را ارزیابی نموده است. نتایج از این رویکرد حمایت می کنند که تحقیقات آتی باید نه تنها بر رفتار قصدی بلکه بر رفتار واقعی تمرکز کنند تا بتوانند به یافته های ارزشمند تحقیق دست یابند.