ترجمه مقاله هوش هیجانی و رابطه آن با کارایی در مدرسه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله هوش هیجانی و رابطه آن با کارایی در مدرسه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
هوش هیجانی و رابطه آن با کارایی در مدرسه
عنوان انگلیسی
Classroom emotional intelligence and its relationship with school performance
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5312
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی تربیتی و روانشناسی شناخت
مجله
مجله اروپایی آموزش و روانشناسی
دانشگاه
دانشگاه باسک، اسپانیا
کلمات کلیدی
گروه عاطفی، هوش، اعتبار آزمون، عملکرد مدرسه
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
خلاصه
مقدمه
هوش هیجانی در کلاس
هوش هیجانی گروهی و کارایی در مدرسه
روش
گسترش مقیاس هوش هیجانی گروهی
شرکت کننده ها،
ابزار های دیگر برای اعتبار سنجی G-TMMS
ویژگی های هوش هیجانی در گروه کاری(WEIP-3)
مقیاس محیط کلاس(CES)
تحلیل داده
نتایج
تحلیل اجزای اصلی
قایلیت اعتماد،
اعتبار سنجی همگرایی
رابطه خصوصیات گروهی هوش هیجانی و کارایی در مدرسه
بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Despite the importance of emotions in classrooms, no measurements have been developed to assess group emotional intelligence (EI). The aim of this work was to develop a questionnaire for measuring group EI (G-TMMS) in educational contexts. The psychometric properties of G-TMMS were examined in a sample of 794 participants (47% female; mean age = 16; SD = 1.4), divided into 59 classrooms. The G-TMMS showed a one-factor structure. It also demonstrated to have adequate internal consistency, temporal stability, and convergent validity. Moreover, group EI was associated with higher group school performance. The implications of this new scale in educational contexts are discussed.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
خلاصه

علی رغم اهمیت احساسات در کلاس، هیچ مقیاسی برای ارزیابی میزان هوش هیجانی در کلاس مشخص نشده است. هدف این کار تهیه یک پرسشنامه به منظور ارزیابی هوش هیجانی گروهی(G-TMMS) در زمینه های آموزشی است. خصوصیان روانی این هوش هیجانی، در یک نمونه از 794 شرکت کننده که 47 درصد آنها خانم با میانگین سن 16 و انحراف معیار 1.4 هستند و به 59 کلاس تقسیم شده اند مورد ارزیابی قرار گرفته است. هوش هیجانی گروهی(G-TMMS) ساختار یک عاملی دارد.  همچنین  ارزیابی ها روی G-TMMS نشان می دهد که این نوع از هوش هیجانی از ثبات داخلی کافی است. همچنین از نظر زمانی نیز دارای ثبات بوده و قابلیت همگرایی دارد. بعلاوه هوش هیجانی گروهی با کارایی بیشتر در مدرسه مرتبط بوده است. پیامد های این مقیاس جدید در زمینه های آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است.


بدون دیدگاه