ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The Direct Optimized Probabilistic Calculation method - DOProC - deals with probabilistic tasks where certain input quantities are of a random nature. DOProC is typically used in probabilistic reliability assessment of load carrying structures. DOProC can be also employed in probabilistic designs of structural elements with the specified reliability. In many cases, this calculation method is very efficient and provides accurate estimates of resulting probabilities. DOProC has been successfully applied, among others, in the probabilistic calculation of fatigue cracks in steel structures and bridges which are subject to cyclical loads. The software used for that purpose, FCProbCalc, makes it possible to monitor efficiently and operatively development of fatigue damage to the structure and to specify times for service inspection. This means, the structure is compliant and well suited for operation in terms of fatigue damage. The methods and application can considerably improve estimation of maintenance costs for the structures and bridges subject to cyclical loads.
روش محاسبه احتمالی بهینه شده مستقیم - DOProC - مشغول وظایف احتمالی است که در آن مقادیر ورودی خاص به صورت تصادفی می باشند. DOProC به طور معمول در ارزیابی احتمالاتی قابلیت اطمینان سازه های تحمل کننده بار استفاده می شود. DOProC همچنین می تواند در طرح های احتمالی مربوط به عناصر ساختاری همراه با قابلیت اطمینان مشخصی استفاده شود. در بسیاری از موارد، این روش محاسبه بسیار مفید بوده و برآوردهای دقیقی از احتمالات را در اختیار می گذارد. DOProC در میان محاسبات احتمالاتی مربوط به ترکهای ناشی از خستگی در سازه ها و پل های فولادی که بارهای چرخه ای دارند، موفقیت آمیز بوده است. نرم افزار مورد استفاده برای این منظور، FCProbCalc است که با استفاده از این نرم افزار امکان نظارت بر کارآیی و گسترش خسارت ناشی از خستگی به ساختار و تعیین زمان برای بازرسی از بهره برداری فراهم می شود. این بدان معنی است که سازه سازگار است و برای خدمت در شرایطی که خسارت های ناشی از خستگی دیده است نیز مناسب می باشد. روش ها و برنامه های کاربردی می توانند بطور قابل توجهی هزینه های تعمیر و نگهداری برآورده شده برای سازه ها و پل های در معرض بارهای چرخه ای را بهبود بخشند.