ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
Contemporary issues and alternative options on accounting for brands are the main thrusts of this paper. Thus, issues associated with accounting for brands and their effects on the financial statements or alternative financial treatments and valuations of brands on the balance sheets of corporate organizations are examined and evaluated. Accordingly, the definition and recognition of brands as assets in the balance sheet are considered. The paper also dwells on areas related to brand accounting: the need for accountants in the valuation and management of brands, reliability of cost measurement of brands, accounting treatment for brands, revaluation of intangible assets and disclosure requirements. Other areas that are equally discussed are the issues of brands regulation in Nigeria and the way forward. The paper concludes that the financial world arrives at a brand valuation by estimating the operating profit attributable to the brand and comparing it to an unbranded product. Also, brand valuation appears to be the most promising technique capable of illustrating the importance of brands to managers while bridging the different orientations between accountants and marketing managers. The paper recommends that the choice treatments of goodwill should be replaced by one standard treatment of purchased goodwill, amortization, while internally generated goodwill should not be recorded on the balance sheet; and the interaction between management accountants and selling and distribution managers’ needs should further be strengthened and improved upon to allow for sound managerial decisions.
مسائل معاصر و گزینههای جایگزین در حسابداری برای مارکهای تجاری، ستونهای اصلی این مقاله هستند. بنابراین مسائل مربوط به حسابداری برای مارکهای تجاری و تاثیرات آنها روی بیانات مالی یا رفتارها و ارزیابیهای (ارزشگذاریهای) مالی پیشنهادی در ترازنامههای سازمانهای شرکتی، بررسی و ارزیابی میشوند. از اینرو، تعریف و شناخت مارکهای تجاری به عنوان داراییهای در ترازنامههادر نظر گرفته میشوند. مقاله همچنین روی نواحی مربوط به حسابداری مارک تجاری تمرکز میکند: نیاز به حسابداران در ارزشگذاری و مدیریت، قابلیت اطمینان سنجش هزینهی مارکهای تجاری، رفتار (درمان) حسابداری برای مارکهای تجاری، ارزشگذاری مجدد داراییهای نامحسوس و و آشکارسازی نیازمندیهای. سایر نواحی که به طور مساوی بحث میشوند مسائل مقررات مارکهای تجاری در نیجریه و مسیر به سمت جلو هستند. مقاله نتیجه میگیرد که جهان مالی، به یک ارزشگذاری تجاری به وسیلهی براورد سود عملیاتی منتسب به مارک تجاری، و مقایسهی آن با تولید غیر مارک، میرسد. همچنین به نظر میرسد که ارزشگذاری مارک تجاری، امیدبخشترین تکنیک با قابلیت نشان دادن اهمیت مارکهای تجاری به مدیران و در عین حال مرتبط ساختن جهات مختلف بین حسابداران ومدیران بازاریابی باشد. مقاله توصیه میکند که رفتارهای انتخاب سرقفلی باید توسط یک رفتار استاندارد سرقفلی خریداری شده، استهلاک، جایگزین شوند در حالیکه سرقفلی تولید شده به صورت داخلی، نباید در ترازنامه ثبت شود. تعامل بین نیازهای حسابداران مدیریت و نیازهای مدیران خرید و توزیع باید بیشتر تقویت شده و بهبود یابد تا امکان تصمیمگیریهای مناسب مدیریتی را فراهم کند.