ترجمه مقاله مسائل معاصر در حسابداری برای مارک های تجاری - نشریه SSRN

ترجمه مقاله مسائل معاصر در حسابداری برای مارک های تجاری - نشریه SSRN
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
حسابداری برای مارک های تجاری: مسائل معاصر و گزینه‌ های پیشنهادی (جایگزین)
عنوان انگلیسی
ACCOUNTING FOR BRANDS: CONTEMPORARY ISSUES AND ALTERNATIVE OPTIONS
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2009
نشریه
SSRN
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5480
رشته های مرتبط با این مقاله
حسابداری و مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، حسابداری مالی و مدیریت کسب و کار
دانشگاه
گروه حسابداری، دانشگاه فناوری Cross River
کلمات کلیدی
استهلاک، سرمایه، دارایی‌های نامحسوس
فهرست مطالب
چکیده
پیشگفتار
شناخت مارک تجاری به عنوان یک دارایی
نیاز به حسابداران در ارزش‌گذاری و مدیریت مارک‌های تجاری
قابلیت اطمینان مدیریت هزینه‌ی مارک‌های تجاری
اکتساب جداگانه
قسمت کسب ترکیب تجاری (ادغام یا بیانات مالی مستحکم)
رفتار حسابداری برای مارک‌های تجاری
ارزش‌گذاری‌ مجدد دارایی‌های نامحسوس
نیازمندی‌های افشاگری
مسائل معاصر حسابداری برای مارک‌های تجاری
مسائل مقررات مارک تجاری در نیجریه
نتیجه گیری
توصیه‌نامه‌ها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Contemporary issues and alternative options on accounting for brands are the main thrusts of this paper. Thus, issues associated with accounting for brands and their effects on the financial statements or alternative financial treatments and valuations of brands on the balance sheets of corporate organizations are examined and evaluated. Accordingly, the definition and recognition of brands as assets in the balance sheet are considered. The paper also dwells on areas related to brand accounting: the need for accountants in the valuation and management of brands, reliability of cost measurement of brands, accounting treatment for brands, revaluation of intangible assets and disclosure requirements. Other areas that are equally discussed are the issues of brands regulation in Nigeria and the way forward. The paper concludes that the financial world arrives at a brand valuation by estimating the operating profit attributable to the brand and comparing it to an unbranded product. Also, brand valuation appears to be the most promising technique capable of illustrating the importance of brands to managers while bridging the different orientations between accountants and marketing managers. The paper recommends that the choice treatments of goodwill should be replaced by one standard treatment of purchased goodwill, amortization, while internally generated goodwill should not be recorded on the balance sheet; and the interaction between management accountants and selling and distribution managers’ needs should further be strengthened and improved upon to allow for sound managerial decisions.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

مسائل معاصر و گزینه‌های جایگزین در حسابداری برای مارک‌های تجاری، ستون‌های اصلی این مقاله هستند. بنابراین مسائل مربوط به حسابداری برای مارک‌های تجاری و تاثیرات آن‌ها روی بیانات مالی یا رفتارها و ارزیابی‌های (ارزش‌گذاری‌های) مالی پیشنهادی در ترازنامه‌های سازمان‌های شرکتی، بررسی و ارزیابی می‌شوند. از این‌رو، تعریف و شناخت مارک‌های تجاری به عنوان دارایی‌های در ترازنامه‌هادر نظر گرفته می‌شوند. مقاله همچنین روی نواحی مربوط به حسابداری مارک تجاری تمرکز می‌کند: نیاز به حسابداران در ارزش‌گذاری و مدیریت، قابلیت اطمینان سنجش هزینه‌ی مارک‌های تجاری، رفتار (درمان) حسابداری برای مارک‌های تجاری، ارزش‌گذاری مجدد دارایی‌های نامحسوس و و آشکارسازی نیازمندی‌های. سایر نواحی که به طور مساوی بحث می‌شوند مسائل مقررات مارک‌های تجاری در نیجریه و مسیر به سمت جلو هستند. مقاله نتیجه می‌گیرد که جهان مالی، به یک ارزش‌گذاری تجاری به وسیله‌ی براورد سود عملیاتی منتسب به مارک تجاری، و مقایسه‌ی آن با تولید غیر مارک، می‌رسد. همچنین به نظر می‌رسد که ارزش‌گذاری مارک تجاری، امیدبخش‌ترین تکنیک با قابلیت نشان دادن اهمیت مارک‌های تجاری به مدیران و در عین حال مرتبط ساختن جهات مختلف بین حسابداران ومدیران بازاریابی باشد. مقاله توصیه می‌کند که رفتارهای انتخاب سرقفلی  باید توسط یک رفتار استاندارد سرقفلی‌ خریداری شده، استهلاک، جایگزین شوند در حالی‌که سرقفلی تولید شده به صورت داخلی، نباید در ترازنامه ثبت شود. تعامل بین نیازهای حسابداران مدیریت و نیازهای مدیران خرید و توزیع باید بیشتر تقویت شده و بهبود یابد تا امکان تصمیم‌گیری‌های مناسب مدیریتی را فراهم کند.


بدون دیدگاه