تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

دانلود ترجمه مقاله ورود رویکرد های کمی و کیفی به فرایند تحقیق – مجله تیلور و فرانسیس

عنوان فارسی: تلفیق روش ها: ورود رویکرد های کمی و کیفی به فرایند تحقیق
عنوان انگلیسی: Mixing Methods: The Entry of Qualitative and Quantitative Approaches into the Research Process
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19
سال انتشار : 2005 نشریه : تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 4292 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 221.57Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم اجتماعی، مدیریت، مهندسی کشاورزی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: جامعه شناسی و پژوهشگری اجتماعی
مجله: مجله بین المللی روش تحقیق در علوم اجتماعی (International Journal of Social Research Methodology)
دانشگاه: موسسه آموزش، دانشگاه لندن
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

نمونه تفکیک (واگرایی) و نمونه همگرایی

کار های کمی و کیفی

زمینه استفسا

زمینه توجیه

تحقیقات کاربردی کمی و کیفی

مرحله طراحی تحقیق

مرحله کار میدانی

تفسیر و ضمنی سازی

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

 

Qualitative and quantitative research are often presented as two fundamentally different paradigms through which we study the social world. These paradigms act as lightning conductors to which sets of epistemological assumptions, theoretical approaches and methods are attracted. Each is seen to be incompatible with the other. These paradigmatic claims have a tendency to resurface from time to time, manifesting themselves in the effects of different cultural traditions upon intellectual styles of research. There are pressures to view research in terms of this divide but perhaps more pressures to ignore such a divide. In this paper I examine how qualitative and quantitative approaches are in practice woven into the research process. In doing so I discuss the phasing of the research process and the different considerations which apply in different phases. A distinction is made between the context of enquiry or research design phase and the context of justification where data are analysed and interpreted. Part of the research process that is also considered here and is often ignored in the literature concerns contextualization, an important phase particularly in cross-national research.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تحقیق کمی و کیفی اغلب دو نمونه و الگوی اساسا متفاوتی می باشند که از طریق آن ها ما به مطالعه دنیای اجتماعی می پردازیم. این الگو ها و مصادیق به عنوان چراغی هستند که مجموعه ای از فرضیات معرفت شناختی، رویکرد های نظری و روش های تئوری را به خود جذب می کنند. هر یک از این ها با دیگری ناساز گار می باشند. این ایده های الگو گرایانه از زمانی به زمان دیگر ظاهر و رویه خود را تغییر داده و به صورت اثرات سنت ها و عرفیات مختلف فرهنگی در سبک های هوشمندانه تحقیق متجلی می شوند. از حیث این تقسیم بندی فشار هایی برای بررسی تحقیق وجود دارد با این حال شاید فشار های زیادی چنین تقسیم بندی را نادیده می گیرند.

در این مقاله من به بررسی این که چگونه رویکرد های کمی و کیفی عملا در فرایند تحقیق گنجانده شده اند خواهم پرداخت. برای انجام این کار، من مرحله بندی فرایند تحقیق و ملاحظات متعددی که در مراحل مختلف اعمال می شوند را بحث خواهم کرد. تمایز و تفاوت زمینه استفسار یا فاز طراحی تحقیق و زمینه توجیه که در آن داده ها تحلیل و تفسیر می شوند مشخص شده است. بخشی از این فرایند تحقیق نیز در این جا در نظر گرفته شده و اغلب در منابع علمی در خصوص ضمنی سازی که یک مرحله مهم به خصوص در تحقیقات فرا ملی و فرامرزی است نا دیده گرفته می شود.