تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله آنالیز و ارزیابی سیستم تحریک VSC برای افزایش پایداری سیستم قدرت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: آنالیز و ارزیابی سیستم تحریک VSC برای افزایش پایداری سیستم قدرت
عنوان انگلیسی: Analysis and assessment of VSC excitation system for power system stability enhancement
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2014 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.627 در سال 2018 شاخص H_index مجله : 100 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 1.260 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0142-0615
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 کد محصول : 9800
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.86Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، سیستم های قدرت، برق قدرت
مجله: سیستم های انرژی و توان الکتریکی - Electrical Power and Energy Systems
دانشگاه: شرکت توان الکتریکی Hubei، ووهان، چین
کلمات کلیدی: سیستم تحریک، پایداری سیستم برق، میرایی سیستم قدرت، پایداری گذرا
کلمات کلیدی انگلیسی: Excitation system - Power system stability - Power system damping - Transient stability
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.ijepes.2013.12.011
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مدل سیستم قدرت

2.1. یک مدل ساده از سیستم تحریک VSC

2.2. مدل سیستم

3. بهبود پایداری سیگنال کوچک

3.1. مدل گسترده Philips–Heffron

3.2. ارائه گشتاور میرایی توسط RPI

3.3. تأثیر پارامترهای کنترل RPI

4. بهبود پایداری گذرا

5. نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The voltage source converter (VSC) excitation system is a novel excitation system based on pulse-width modulation (PWM) voltage source converter, which is proposed as improved alternatives to the conventional thyristor excitation systems. This paper aims to provide theoretical confirmation of power system stability enhancement by the VSC excitation system. The reactive current injected to generator terminals by the VSC excitation system can be controlled flexibly. Its capability of enhancing power system stability is investigated in this paper. The simplified model of VSC excitation system suitable for use in system stability studies is developed. An extended Philips–Heffron model of a single-machine infinite bus (SMIB) system with VSC excitation system is established and applied to analyze the damping torque contribution of the injected reactive current to the power system. This paper also gives a brief explanation on why the VSC excitation system can enhance the transient stability in light of equal area criterion. The results of calculations and simulations show that the injected reactive current of VSC excitation system contributes to system damping significantly and has a great effect on the transient stability. When compared with conventional thyristor excitation systems, the VSC excitation system can not only improve the small-signal performance of the power system, but also can improve the system transient stability limit.

نمونه متن ترجمه

چکیده

سیستم تحریک مبدل منبع ولتاژ (VSC)، یک سیستم جدید تحریک مبتنی بر مبدل منبع ولتاژ مدولاسیون پهنای پالس (VSC) است که به عنوان گزینه‌های تکمیلی برای سیستم‌های معمول تحریک تریستور پیشنهاد می‌شود. هدف از این مقاله، تائید نظری افزایش پایداری سیستم قدرت توسط سیستم تحریک VSC است. جریان رآکتیو تزریقی به ترمینال‌های ژنراتور توسط سیستم تحریک VSC می‌تواند به‌طور انعطاف‌پذیری کنترل شود. در این مقاله قابلیت‌های افزایش پایداری سیستم برق مورد بررسی قرار می‌گیرند. یک مدل ساده از سیستم تحریک VSC مناسب برای استفاده در مطالعات پایداری سیستم ایجاد می‌شود. یک مدل گسترده Philips–Heffron از یک سیستم تک ماشینه با باس بی‌نهایت (SMIB) برای آنالیز میزان گشتاور میرایی جریان رآکتیو تزریق شده به سیستم قدرت ایجاد گردیده و بکار برده می‌شود. این مقاله همچنین توضیح مختصری در این رابطه ارائه می‌نماید که چرا سیستم تحریک VSC می‌تواند پایداری گذرا را در پرتو معیار مساحت برابر افزایش دهد. نتایج محاسبات و شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهند که جریان رآکتیو تزریق شده از سیستم تحریک VSC تا حد زیادی به میرایی سیستم مربوط می‌شود و دارای تأثیر زیادی بر پایداری گذرا می‌باشد. سیستم تحریک VSC در مقایسه با سیستم‌های تحریک تریستور نه تنها می‌تواند عملکرد سیگنال کوچک سیستم قدرت را بهبود ببخشد، بلکه می‌تواند محدوده پایداری موقت سیستم را نیز اصلاح نماید.