منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

دانلود رایگان مقاله زمانی برای یافتن واقعیت موردی برای تحقیق اقدامات بحرانی در مدیریت خرید و عرضه

عنوان فارسی
زمانی برای یافتن واقعیت: موردی برای تحقیق اقدامات بحرانی در مدیریت خرید و عرضه
عنوان انگلیسی
Time to get real: The case for critical action research in purchasing and supply management
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
3
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4392
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله مدیریت خرید و تامین - Journal of Purchasing and Supply Management
دانشگاه
دانشکده مدیریت، دانشگاه لیورپول،انگلستان
کلمات کلیدی
تحقیق عملی، مدیریت انتقادی، تحقیق مشارکتی، تحقیقات مدیریت عرضه، تحقیقات عملی انتقادی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

abstract


In fragile and often complex supply chains, PSM failures continue to be reported in the media, often with severe economic, social and environmental consequences. To encourage organisations to engage in responsible PSM, we need engaged research. In this paper we argue that Action Research (AR) is an influential, participative method to challenge the more dominant versions of PSM impacts, which tend to focus only on the positive, and often only monetised elements of what is valued. AR places change at the core of the research process, requiring critical reflexive practice of the impact of assumptions, values and actions on others. We argue that PSM research has more potential for influence if it starts from a 'real' problem anchored in practice, and that crucially, the problem itself should be challenged dialogically by scholars, practitioners and diverse stakeholders. Critical AR can reframe performance from a technical, company-centric notion to explore broader relationships between inputs and outputs over a longer time frame. We explore the risks and rewards of Critical AR for PSM scholars and draw conclusions on our role as engaged advocates of change.


بدون دیدگاه