ترجمه مقاله ارزیابی سازه ای روسازه سکوهای دریایی تحت انفجارهای هیدروکربنی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | روشی جدید برای ارزیابی سازه ای روسازه سکوهای دریایی تحت انفجارهای هیدروکربنی |
عنوان انگلیسی: | A New Method for Structural Assessment of Topside Structure subjected to Hydrocarbon Explosions |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
سال انتشار : 2017 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
نوع ارائه مقاله : ژورنال | شناسه ISSN مجله : 1877-7058 |
کد محصول : 10278 | وضعیت ترجمه : انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 11.53Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران، سازه، سازه های دریایی |
مجله: مهندسی پروسدیا - Procedia Engineering |
دانشگاه: موسسه تحقیقات دریایی و کشتی کره ای، دانشگاه ملی پوسان، کره |
کلمات کلیدی: روش جدید، ارزیابی سازهای، سازه روسازه سکو، انفجارهای هیدروکربنی |
کلمات کلیدی انگلیسی: New method - structural assessment - topside structure - hydrocarbon explosions |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.12.067 |
چکیده
1) مقدمه
2) روشی جدید برای ارزیابی سازهای روسازه سکو تحت بارهای انفجار
3) سازه هدف
4) ارزیابی بارهای انفجار
۴.۱ انتخاب سناریوهای انتشار گاز و شبیهسازیها
۴.۲ انتخاب سناریوهای انفجار گاز و شبیهسازیها
5) محاسبه بسامد انفجار گاز
۵.۱ بسامد ابر گازی
۵.۲ احتمال اشتعال
6) آنالیز غیرخطی پیامد سازهای
۶.۱ مدلسازی المان محدود
۶.۲ نتایج پاسخ سازهای غیرخطی تحت بارهای انفجار
7) ارزیابی سازهای
۷.۱ منحنی تجاوز پیامد از حد بحرانی
۷.۲ پیامد سازهای در سطح ریسک قابلقبول
8) نتیجهگیری
Abstract
The primary aim of this study is to propose a new method for structural assessment of topside structures on offshore installations subjected to hydrocarbon explosions. In the present study, lots of dispersion and explosion scenarios are selected by probabilistic approach, and analyzed for definition of actual explosion loads. Then, sets of actual explosion loads from CFD simulation are transferred by interface program between CFD and FEA, and nonlinear structural consequence analyses is performed. The structural consequences under actual explosion loads investigated by FEA are used for a consequence exceedance curve which is a new method for structural assessment proposed in this study. The consequence exceedance curve can reduce uncertainties from simplification of load, structure and procedure. In addition, it can be directly found the structural behavior of topside structure under explosions at risk acceptance level by consequence exceedance curve.
چکیده
هدف اصلی این تحقیق پیشنهاد روش جدیدی برای ارزیابی سازهای روسازههای سکوهای دریایی تحت انفجارهای هیدروکربنی است. در این مطالعه، سناریوهای انتشار و انفجار متعددی از طریق روش احتمالاتی انتخاب، و سپس آنالیز میشوند تا بارهای انفجار واقعی مشخص شوند. در مرحله بعد، مجموعههای بارهای انفجار واقعی حاصل از شبیهسازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) از طریق نرمافزار رابط CFD و آنالیز المان محدود (FEA) منتقل، و در نهایت پیامدهای سازهای غیرخطی آنالیز میشوند. پیامدهای سازهای بارهای انفجار واقعی، که از طریق آنالیز المان محدود بررسی میشوند، برای منحنی تجاوز پیامدهای سازهای از حد بحرانی بکار میروند که روش جدیدی برای ارزیابی سازهای پیشنهادی این مطالعه است. این منحنی میتواند عدم قطعیت ناشی از سادهسازی بار، سازه و روش را کمتر کند. علاوه بر این، میتوان رفتار سازهای روسازه سکو را، تحت انفجارهای با سطح ریسک قابلقبول، از طریق همین منحنی مستقیماً مشخص کرد.