ترجمه مقاله اثر پیچیدگی استراتژیک بر استراتژی بازاریابی و عملکرد سازمانی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | اثر پیچیدگی استراتژیک بر استراتژی بازاریابی و عملکرد سازمانی |
عنوان انگلیسی: | The effect of strategic complexity on marketing strategy and organizational performance |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 (شامل 1 سفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2006 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 5.352 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 158 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.684 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0148-2963 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9766 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.15Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت استراتژیک، مدیریت کسب و کار، بازاریابی و مدیریت عملکرد |
مجله: مجله پژوهش کسب و کار - Journal of Business Research |
دانشگاه: دانشکده کسب و کار Milgard، دانشگاه واشنگتن، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: استراتژی بازاریابی، شناخت سازمانی، عملکرد، پیچیدگی استراتژیک |
کلمات کلیدی انگلیسی: Marketing strategy - Organizational cognition - Performance - Strategic complexity |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2004.12.001 |
چکیده
مقدمه
اثرات پیچیدگی استراتژیک
فرایندهای استراتژی بازاریابی
عملکرد سازمانی
روش شناسی
سنجه ها
جمع آوری داده
ارزیابی سنجش
جهت گیری استراتژیک
نتایج
نتایج اندازه گیری
نتایج دسته بندی
اثرات استراتژی بازاریابی و عملکرد سازمانی
بحث
نکاتی برای فعالان در این زمینه
فرصت ها و محدودیت های پیش روی پژوهش های آتی
نتیجهگیری
Abstract
While researchers have examined many antecedents of marketing strategy, there is scant research assessing the effect of organizational cognition. In this study, organizational cognition is examined in terms of the firm's strategic complexity, which is its capacity to integrate multiple environmental dimensions during marketing strategy making. The results from a sample of wholesale distributors reveal four strategic groups that differ based upon their degree of strategic complexity. Results support the proposition that strategic complexity is an organizational capability that enables more effective strategy making and produces superior firm performance.
چکیده
در حالی که پژوهشگران، موارد بسیاری را در استراتژی بازاریابی مورد بررسی قرار داده اند، اما پژوهش های ناقصی در مورد بررسی تأثیر شناخت سازمانی وجود دارد. در این مطالعه، شناخت سازمانی از لحاظ پیچیدگی استراتژیکی شرکت مورد بررسی قرار می گیرد، که ظرفیت آن برای ادغام ابعاد مختلف محیطی در ایجاد استراتژی بازاریابی را واکاوی می کند. نتایج حاصل از نمونه ای متشکل از توزیع کنندگان عمده، چهار گروه استراتژیک را آشکار می کند که بر اساس میزان پیچیدگی راهبردی با هم تفاوت دارند. نتایج، تأیید کننده این فرضیه هستند که پیچیدگی استراتژیک یک قابلیت سازمانی است که باعث ایجاد استراتژی کارآمدتر و تولید عملکرد برتر شرکت می شود.