تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تاثیر تمرین و ورزش نوجوانی بر فعالیت فیزیکی اوقات فراغت بزرگسالی – نشریه BMC

عنوان فارسی: تاثیر تمرین و ورزش نوجوانی بر فعالیت فیزیکی اوقات فراغت بزرگسالی در گروه های تحصیلی
عنوان انگلیسی: Research The effects of adolescence sports and exercise on adulthood leisure-time physical activity in educational groups
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18
سال انتشار : 2010 نشریه : BMC
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 6095 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 764.44Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: تربیت بدنی
گرایش های مرتبط با این مقاله: فیزیولوژی فعالیت بدنی و تندرستی
مجله: مجله بین المللی تغذیه رفتاری و فعالیت فیزیکی
دانشگاه: موسسه ملی بهداشت و رفاه (THL)، هلسینکی، فنلاند
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

روش انجام کار

طرح مطالعه

شرایط PE در فنلاند

معیارها

روش های آماری

نتایج

مشخصات نمونه ی مطالعه با سن، جنسیت و تحصیل

متغیرهای نهفته، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم در گروه های سنی و تحصیلی

بحث

محدودیتها و نقاط قوت

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Background: Physical inactivity has become a major public health problem and clear educational differences in physical activity have been reported across Europe and USA. The origins of adulthood physical activity are suggested to be in childhood and adolescence physical activity. Hardly any studies have, however, examined if the educational differences in physical activity might also be due to educational differences in early experiences in physical activity. Thus, our aim was to examine how competitive sports in youth, and exercise in late adolescence, and opinions on physical education (PE) in childhood determined adulthood leisure-time physical activity (LTPA) in different educational groups. Methods: We used cross-sectional population-based National FINRISK 2002 data for 1918 men and 2490 women aged 25 to 64 years. Competitive sports in youth, exercise in late adolescence, and opinions on PE in childhood were assessed retrospectively via self-reports. Adulthood LTPA was collected with 12-month recall. In 2008, we calculated structural equation models including latent variables among the low- (<12 years) and high- (≥12 years) educated. Results: Men more often than women reported that their experience of PE was interesting and pleasant as well as having learned useful skills during PE classes. Men, compared to women, had also been more active in the three selected competitive sports in youth and exercised in late adolescence. Participation in competitive sports in youth among the low-educated and exercise in late adolescence among the high-educated had a direct effect on adulthood LTPA. Among the low-educated, opinions on PE in childhood had an indirect effect on adulthood LTPA through participation in competitive sports in youth whereas among the high-educated, the indirect effect went through exercise in late adolescence. The effects were mainly similar between genders. Conclusions: Our study answers to a strong need to assess the determinants of leisure-time physical activity to promote physical activity in low-educated individuals. The pathways of physical activity from childhood to adulthood LTPA may be different depending on the pursued educational career. Further prospective studies are needed to confirm our results.

نمونه متن ترجمه

چکیده

پیشینه: فعالیت فیزیکی تبدیل به یک مسئله ی اصلی در رابطه با سلامت عمومی شده است و اختلافات تحصیلی مشخص در فعالیت فیزیکی در کل اروپا و ایالات متحده گزارش شده است. منشاء فعالیت فیزیکی در بزرگسالی به نظر در فعالیت فیزیکی کودکی و نوجوانی می باشد. تاکنون مطالعات بسیار کمی بررسی کرده اند که آیا اختلافات تحصیلی در فعالیت فیزیکی می توانند ناشی از اختلافات تحصیلی در تجارب اولیه ی در فعالیت فیزیکی باشند یا خیر. لذا، هدف ما ارزیابی چگونگی تعیین فعالیت فیزیکی اوقات فراغت بزرگسالی در گروه های تحصیلی متفاوت، توسط ورزش رقابتی در جوانی، و تمرین در اواخر نوجوانی و عقاید در مورد تربیت بدنی (PE) در کودکی می باشد.

روش انجام کار: ما از داده های متقاطع مبتنی بر جمعیت FINRISK 2002 ملی برای 1918 مرد و 2490 زن بین 25 تا 64 سال استفاده کردیم. ورزش رقابتی در جوانی، تمرین در اواخر نوجوانی و عقاید در مورد PE در کودکی به ترتیب با خودگزارش ارزیابی شدند. LTPA بزرگسالی در دوره ی 12 ماهه جمع آوری شد. در سال 2008، ما مدلهای رابطه ی ساختاری از جمله متغیرهای نهفته در میان افراد با تحصیلات پایین <12 سال و تحصیلات بالا >12 سال محاسبه کردیم.

نتایج: مردان بیشتر از زنان گزارش داشتند که تجربه ی آنها از PE جذاب بوده است و مهارتهای مفیدی را در طی کلاس های PE فراگرفته اند. مردان، در مقایسه با زنان، در سه ورزش رقابتی انتخاب شده در جوانی و تمرین در اواخر نوجوانی فعال بودند. شرکت در ورزش رقابتی در جوانی در میان افراد با تحصیلات کم و تمرین در اواخر نوجوانی در میان افراد با تحصیلات بالا تاثیر مستقیم بر LTPA بزرگسالی داشت. در میان افراد با تحصیلات پایین، عقاید در مورد PE در کودکی تاثیر غیرمستقیم بر LTPA بزرگسالی توسط شرکت در ورزش های رقابتی در جوانی داشت در حالی که در میان افراد با تحصیلات بالا، تاثیر غیرمستقیم بر روی تمرین در اواخر نوجوانی بود. این اثرات عمدتا بین جنسیت های مشابه هستند.

نتیجه گیری: مطالعه ی ما به نیاز شدید برای ارزیابی عوامل تعیین کننده ی فعالیت فیزیکی اوقات فراغت به منظور ارتقای فعالیت فیزیکی در افراد با تحصیلات کم، پاسخ می دهد. مسیرهای فعالیت فیزیکی از کودکی به LTPA بزرگسالی بسته به شغل تحصیلی دنبال شده، متفاوت هستند. مطالعات آینده نگرانه ی بیشتر برای تایید نتایج ما ضروری می باشند.