ترجمه مقاله ارزیابی بلوغ آزمون نرم افزار و بهبود فرآیند آزمون - نشریه الزویر

ترجمه مقاله ارزیابی بلوغ آزمون نرم افزار و بهبود فرآیند آزمون - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارزیابی بلوغ آزمون نرم افزار و بهبود فرآیند آزمون: مروری بر ادبیات پیشینه چندمتغیره
عنوان انگلیسی
Software test maturity assessment and test process improvement: A multivocal literature review
صفحات مقاله فارسی
57
صفحات مقاله انگلیسی
27
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
8628
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی نرم افزار و طراحی و تولید نرم افزار
مجله
فناوری اطلاعات و نرم افزار - Information and Software Technology
دانشگاه
گروه تحقیقاتی مهندسی نرم افزار، گروه مهندسی کامپیوتر، دانشگاه هاتپت، آنکارا، ترکیه
کلمات کلیدی
آزمون نرم افزار، مدیریت آزمون، فرآیند آزمون، بلوغ آزمون، ارزیابی فرآیند آزمون، بهبود فرآیند آزمون، ادبیات پیشینه چند متغیره، ادبیات پیشینه سیستماتیک
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
پیشینه و کارهای مرتبط
مرور مختصر ارزیابی بلوغ آزمون نرم افزار و بهبود فرآیند آزمون
مروری بر ادبیات پیشینه چندمتغیره
MLR در دیگر زمینه ها
MLR در sE
کارهای مرتبط: مطالعات ثانویه در حوزه ی TMA/TPI
روش تحقیق
مرور
هدف و پرسش های مرور و بررسی
گروه 1- رایج در مطالعات SM
گروه 2- مختص حوزه (TMA/TPI)
گروه 3- توجه به این موضوع از تحقیق در برابر جامعه فعالان
جستجو و انتخاب گزینه ها
انتخاب منبع، کلمات کلیدی تحقیق و رویکرد تحقیق
معیار دربرگیری/حذف و رای گیری
مجموعه نهایی و مخازن آنلاین
توسعه نقشه ای سیستماتیک و برنامه استخراج داده ها
استخراج و تحلیل داده ها
نتایج
گروه 1، پرسش های رایج برای همه ی مطالعات SM
ترسیم منابع توسط قسمت سهم (RQ 1.1)
ترسیم منابع توسط بخش تحقیقاتی (RQ1.2)
گروه 2- RQ مختص حوزه (TMA/TPI)
مدل های بلوغ آزمون پیشنهادی (RQ 2.1)
مدل های بلوغ مبنا مورد استفاده برای توسعه مدل های جدید (RQ 2.2)
محرک ها (RQ 2.3)
چالش ها (RQ 2.4)
مزایا (RQ 2.5)
روش هایی برای TPI (RQ 2.6)
ویژگی های کمپانی ها/پروژه های مطالعه موردی در این مطالعه (RQ 2.8)
RQ هایی در مورد روند و جمعیت شناختی
سطح توجه در ادبیات رسمی و خاکستری (RQ 3.1)
بحث
خلاصه ی یافته ها و مفاهیم تحقیق
گروه 1، رایج در همه ی مطالعات SM
گروه 2، مختص حوزه (TMA/TPI)
گروه 3- روند و جمعیت شناختی
مقایسه یافته های این بررسی با نتایج بررسی های پیشین
تهدیدات بالقوه به روایی
روایی درونی
روایی ساختاری
روایی نتیجه گیری
روایی خارجی
نتیجه گیری و کارهای آتی
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Context: Software testing practices and processes in many companies are far from being mature and are usually conducted in ad-hoc fashions. Such immature practices lead to various negative outcomes, e.g., ineffectiveness of testing practices in detecting all the defects, and cost and schedule overruns of testing activities. To conduct test maturity assessment (TMA) and test process improvement (TPI) in a systematic manner, various TMA/TPI models and approaches have been proposed. Objective: It is important to identify the state-of-the-art and the –practice in this area to consolidate the list of all various test maturity models proposed by practitioners and researchers, the drivers of TMA/TPI, the associated challenges and the benefits and results of TMA/TPI. Our article aims to benefit the readers (both practitioners and researchers) by providing the most comprehensive survey of the area, to this date, in assessing and improving the maturity of test processes. Method: To achieve the above objective, we have performed a Multivocal Literature Review (MLR) study to find out what we know about TMA/TPI. A MLR is a form of a Systematic Literature Review (SLR) which includes the grey literature (e.g., blog posts and white papers) in addition to the published (formal) literature (e.g., journal and conference papers). We searched the academic literature using the Google Scholar and the grey literature using the regular Google search engine.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
زمینه: شیوه ها و وفرآیندهای آزمون نرم افزار در بسیاری از کمپانی ها چنان کامل نیست و معمولا در مدل و روشی موردی اجرا می شود. چنین شیوه های نابالغی منجر به پیامدهای منفی متعدد می گردد، برای مثال بی اثر کردن شیوه های آزمون در ردیابی همه ی نقص ها، و هزینه و برنامه فراتر از فعالیت های آزمون می شود. به منظور اجرای ارزیابی بلوغ آزمون (TMA) و بهبود فرآیند آزمون (TPI) به روشی سیستماتیک، مدل های TMA/TPI و رویکردهای متعددی پیشنهاد شده است.
هدف: شناسایی شیوه های جدید در این حوزه حائز اهمیت است تا بتوان فهرستی از همه ی مدل های بلوغ آزمون را که توسط فعالان و محققان، محرک های TMA/TPI، چالش ها و مزایای مرتبط و نتایج TMA/TPI پیشنهاد شده است را یکی کند. هدف مقاله ما این است که با فراهم آوردن نظرسنجی ای جامع در این حیطه، تا بدین روز، در ارزیابی و بهبود بلوغ فرآیندهای آزمون، خوانندگان ( هم فعالان و هم محققین) از این مقاله بهره برند.
روش: به منظور دستیابی به اهداف فوق، مروری بر ادبیات چند متغیره (MLR) انجام داده ایم تا دریابیم که در مورد TMA/TPI چه میدانیم. MLR فرمی از مرور ادبیات پیشینه ی سیتماتیک (SLR) است که علاوه بر ادبیات منتشر شده (رسمی) (برای مثال مجله و مقالات کنفرانسی)، شامل ادبیات پیشینه خاکستری (برای مثال پست های وبلاگ و گزارش دفتری) است.با استفاده از Google Scholar و ادبیات خاکستری و با استفاده از موتور جستجوی معمولی گوگل، ادبیات آکادمیک را مورد جستجو قرار دادیم.

بدون دیدگاه