تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله شناسایی ترک شفت مبتنی بر سیگنال های ارتعاش و AE – نشریه هینداوی

عنوان فارسی: شناسایی ترک شفت مبتنی بر سیگنال های ارتعاش و AE
عنوان انگلیسی: Shaft crack identification based on vibration and AE signals
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 16
سال انتشار : 2011 نشریه : هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
نوع مقاله : ISI پایگاه : اسکوپوس
کد محصول : 9377 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.98Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله: طراحی جامدات و طراحی کاربردی
مجله: شوک و ارتعاش - Shock and Vibration
دانشگاه: گروه ابزار دقیق، دانشگاه Tsinghua، پکن، چین
کلمات کلیدی: شناسایی ترک شفت ، انتشار آکوستیک، ارتعاش، تبدیل موجک ، همبستگی متقابل، روش المان محدود
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: http://doi.org/10.3233/SAV-2010-0580
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. راه اندازی و برپایی آزمایش

3. مکانیابی ترک با سیگنال AE

1. 3 روش مکانیابی مبتنی برآستانه

2. 3 روش همبستگی متقابل

3. 3 روش اتحاد بهبود یافته

4. 3 مکانیابی ترک

4. شناسایی عمق ترک

1. 4. مدل المان محدود سیستم روتور ترک خورده

2. 4 شناسایی عمق ترک

5. نتایج

نمونه متن انگلیسی

Abstrac

The shaft crack is one of the main serious malfunctions that often occur in rotating machinery. However, it is difficult to locate the crack and determine the depth of the crack. In this paper, the acoustic emission (AE) signal and vibration response are used to diagnose the crack. The wavelet transform is applied to AE signal to decompose into a series of time-domain signals, each of which covers a specific octave frequency band. Then an improved union method based on threshold and cross-correlation method is applied to detect the location of the shaft crack. The finite element method is used to build the model of the cracked rotor, and the crack depth is identified by comparing the vibration response of experiment and simulation. The experimental results show that the AE signal is effective and convenient to locate the shaft crack, and the vibration signal is feasible to determine the depth of shaft crack.

نمونه متن ترجمه

چکیده

یکی از عیوب و نقایص جدی رخ داده در ماشین آلات دوار، ترک خوردن شفت می باشد. اما، مکان یابی و تعیین عمق ترک، کاری سخت و دشوار می باشد. در این مقاله، از سیگنال انتشار آکوستیک (AE) و پاسخ ارتعاش برای تشخیص ترک و از تبدیل موجک در مورد سیگنال AE برای تجزیه آن به یک سری سیگنال های حوزه زمانی استفاده می شود که هر یک باند فرکانس اکتاوی خاصی را پوشش می دهند. سپس از روش اتحاد بهبود یافته مبتنی بر آستانه و روش همبستگی متقابل ، برای مکانیابی ترک شفت و از روش المان محدود برای ساخت مدل روتور ترک خورده استفاده شده و با مقایسه پاسخ ارتعاش آزمایش و شبیه سازی، عمق ترک شناسایی می گردد. نتایج آزمایش نشان می دهد که سیگنال AE برای مکانیابی ترک شفت ، موثر و راحت بوده و از سیگنال ارتعاش می توان برای تعیین عمق ترک شفت استفاده نمود.