ترجمه مقاله تفاوت های جنسیتی در استراتژی های انتخاب همسر - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تفاوت های جنسیتی در استراتژی های انتخاب همسر - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تفاوت های جنسیتی در استراتژی های انتخاب همسر: آنالیز محتویات و پاسخ ها به تبلیغات شخصی در برزیل
عنوان انگلیسی
Sex differences in mate selection strategies: Content analyses and responses to personal advertisements in Brazil
صفحات مقاله فارسی
15
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2002
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5837
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم اجتماعی
گرایش های مرتبط با این مقاله
پژوهشگری اجتماعی
مجله
تکامل و رفتار انسان - Evolution and Human Behavior
دانشگاه
موسسه آموزش، برزیل
کلمات کلیدی
استراتژی انتخاب همسر، تفاوت های جنسی، ترجیحات سنی، روانشناسی تکاملی
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش کار
2.1منبع داده ها
روش کار
3.نتایج
4.بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

We studied mate selection strategies as revealed in heterosexual personal advertisements published in a Brazilian newspaper, analyzing both the ads’ content, with respect to the attributes that men and women offered and sought, and predictors of the number of responses that each ad received. Demands made for a prospective partner changed as a function of the age of the advertiser in predictable sex-differentiated ways: women became less demanding as they aged, whereas men became more demanding. The number of responses received by men and women as a function of age followed a similarly sex-differentiated pattern, with older women receiving fewer responses than younger women, and older men receiving more responses than younger men. In general, results of the present study provided support for our predictions. People who used personal advertisements, a relatively recent unconventional way for selecting mates, expressed conventional preferences, suggestive of evolved psychological mechanisms. D 2002 Elsevier Science Inc. All rights reserved.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
استراتژ های انتخاب همسر را در زمینه تبلیغات شخصی دگرجنس گرا، که در یک رزونامه برزیلی منتشر می شوند را مورد بررسی قرار دادیم، و محتویات تبلیغات را با توجه به ویژگی های که مردان و زنان ارائه داده بودند و به دنبال آنها بودند و پیش بینی کننده های تعداد پاسخ هایی که هر تبلیغ دریافت می کند، را آنالیز کردیم. خواسته ها و تقاضاها، به منظور تغییر پارتنر آینده، بصورت تابعی از سن تبلیغ کننده در یک روش قابل پیش بینی متمایز از جنس، ایجاد می شدند: زنان با توجه به سن شان، تقاضای کمتری دریافت می کردند درحالیکه مردان تقاضاهای بیشتری دریافت می کردند. تعداد پاسخ های دریافت شده توسط زنان و مردان بصورت تابعی از سن توسط الگوی مشابه متمایز از جنس دنبال می شد، به این صورت که زنان مسن تر نسبت به زنان جوانتر، تعداد کمتری پاسخ دریافت می کردند و مردان مسن تر نسبت به مردان جوانتر، پاسخ های بیشتری دریافت می کردند. بطور کلی، نتایج مطالعه ی حاضر، پیش بینی هایمان را حمایت کردند. افرادی که تبلیغات شخصی را استفاده می کردند، نسبتا روش غیرمتعارفی را برای انتخاب همسر و بیان ترجیحات معمول بکار می گرفتند، که این امر تکامل مکانیسم روانی را نشان می دهد.

بدون دیدگاه