ترجمه مقاله جو مدرسه و بررسی ساختار، اندازهگیری و تاثیر آن روی نتایج دانشآموزان – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: | جو مدرسه: بررسی ساختار، اندازهگیری و تاثیر آن روی نتایج دانشآموزان |
عنوان انگلیسی: | School Climate: a Review of the Construct, Measurement, and Impact on Student Outcomes |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 38 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 52 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : اشپرینگر - Springer |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات مروری |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 8.101 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 95 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 4.055 در سال 2019 | شناسه ISSN مجله : 1573-336X |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9635 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.35Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی عمومی |
مجله: مرور روانشناسی آموزشی - Educational Psychology Review |
دانشگاه: دانشگاه پیتسبورگ، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: جو مدرسه، اندازهگیری، توسعه رفتاری، توسعه اجتماعی-عاطفی، عملکرد تحصیلی |
کلمات کلیدی انگلیسی: School climate - School environment - Measurement - Behavioral development - Socioemotional development - Academic performance |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1007/s10648-015-9319-1 |
چکیده
تعریف جو مدرسه
چارچوب نظری برای مطالعه جو مدرسه و ارتباط آن با نتایج دانشآموز
نظریه زیستبوم شناسی
چشمانداز ریسک و انعطافپذیری
نظریه دلسبتگی
نظریه کنترل اجتماعی
نظریه شناختی اجتماعی
نظریه تناسب محیط با مرحله
خلاصه
دامنه ها و ابعاد جو مدرسه
چند بعدی بودن جو مدرسه
جو علمی
جو اجتماعی
ایمنی
محیط زیست نهادی
خلاصه
جو مدرسه و نتایح دانشآموز
نتایج علمی
پیامدهای رفتاری
پیامدهای روانشناختی و اجتماعی
متدلوژی تحقیق در مطالعه جو مدرسه
روشهای تحلیلی و اندازهگیری
استفاده از گزارشگران مختلف
مساله ماهیت خوشهبندی دادههای نظرسنجی
مساله واراینس روش مشترک
مساله استنتاج علّی
مساله زمان در سنجش جو مدرسه
خلاصه
جهات پژوهشی آینده
جو مدرسه به عنوان ساختاری چند بعدی
شفافسازی تعاریف و معیارها
مسائل زمانی
مطالعات مداخلهای
تعاملات جوی مدرسه با دیگر زمینه های رشد
استفاده از استراتژیهای چند-شرکت کنندهای و چند-روشی برای ارزیابی جو مدرسه
فراتر از پیامدهای دانشآموز
سنجش جو مدرسه در سطح فردی یا (محیط) مدرسه
نتیجهگیری
Abstract
The construct of school climate has received attention as a way to enhance student achievement and reduce problem behaviors. The purpose of this article is to evaluate the existing literature on school climate and to bring to light the strengths, weakness, and gaps in the ways researchers have approached the construct. The central information in this article is organized into five sections. In the first, we describe the theoretical frameworks to support the multidimensionality of school climate and how school climate impacts student outcomes. In the second, we provide a breakdown of the four domains that make up school climate, including academic, community, safety, and institutional environment. In the third, we examine research on the outcomes of school climate. In the fourth, we outline the measurement and analytic methods of the construct of school climate. Finally, we summarize the strengths and limitations of the current work on school climate and make suggestions for future research directions.
چکیده
ساختار جو مدرسه به عنوان روشی برای افزایش دستاوردهای دانشآموز و کاهش رفتارهای مشکل زا مورد توجه قرار گرفته است. هدف این مقاله، ارزیابی تحقیقات موجود در زمینه جو مدرسه و آشکارسازی نقاط قوت، نقاط ضعف، و شکافهای موجود در نحوه برخورد محققان با این ساختار است. اطلاعات محوری در این مقاله در پنج بخش تنظیم میشوند. در بخش اول به شرح چارچوبهای نظری برای پشتیبانی از چند بعدی بودن جو مدرسه و نحوه تاثیر جو مدرسه روی نتایج دانشآموز میپردازیم. در بخش دوم، تجزیهای از چهار بُعد تشکیل دهنده جو مدرسه، شامل جو علمی، جو اجتماعی، جو ایمنی و جو محیط سازمانی را ارائه میدهیم. در بخش سوم، به بررسی تحقیقات در زمینه پیامدهای جو مدرسه میپردازیم. در نهایت، خلاصهای از نقاط قوت و محدودیتهای کارهای اخیر انجام شده در زمینه جو مدرسه را خلاصه میسازیم و پیشنهاداتی را برای مسیرهای تحقیقاتی آینده ارائه میدهیم.