ترجمه مقاله استفاده از ضرایب کاهش برای ارزیابی تقاضای شتاب سیستم های خاک - پی - سازه - نشریه الزویر

ترجمه مقاله استفاده از ضرایب کاهش برای ارزیابی تقاضای شتاب سیستم های خاک - پی - سازه - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از ضرایب کاهش برای ارزیابی تقاضای شتاب سیستم های خاک- پی- سازه
عنوان انگلیسی
Reduction factors to evaluate acceleration demand of soil-foundationstructure system
صفحات مقاله فارسی
23
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.989 در سال 2019
شاخص H_index مجله
78 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.359 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0267-7261
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10502
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، زلزله، خاک و پی، سازه
مجله
مهندسی زلزله و خاک دینامیک - Soil Dynamics and Earthquake Engineering
دانشگاه
دانشگاه ارسطو تسالونیکی، یونان
کلمات کلیدی
تعامل ساختار پی-خاک، تقاضا، شتاب، پی های سطح
کلمات کلیدی انگلیسی
Soil-foundation-structure interaction - Demand - Acceleration - Surface foundations
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.soildyn.2018.03.017
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیکره بندی و مدلسازی عددی
3. تحلیل های پارامتری
4. رکوردهای زلزله
5. ضرایب کاهش برای برآورد تقاضای شتاب
6. مقایسه تقاضاهای شتاب با روش FEMA440
7. کاربرد در پایه پل
8. نتایج
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The seismic acceleration loading of structures founded on compliant soil is investigated through numerical elastic time history analyses of coupled soil-foundation-structure (SFS) systems and appropriate reduction factors of acceleration demand for free-field to evaluate acceleration demand for the SFS systems are proposed. The proposed reduction factors are the division of the acceleration demand for the coupled SFS system over the acceleration demand for the free-field, and propose an alternative method to calculate the actual acceleration loading considering interaction effects. The advantages of the proposed methodology are i) its accuracy, as the reduction factors result from coupled SFS numerical finite element analyses and consider both inertial and kinematic interaction effects and ii) its practicality, as it can be applied by the user performing no finite element numerical analysis. Additionally, the presented methodology can be applied to systems with important mass (e.g. bridge structures). The proposed acceleration reduction factors are presented in terms of dimensionless engineering parameters such as soil to structure stiffness ratio and the structure's aspect ratio. The accuracy, efficiency, and practicality of the proposed methodology are highlighted through an application to a typical bridge structure. Because structures with surface foundations are examined, inertial interaction mainly affects the acceleration demand. Therefore, the proposed reduction factors clearly demonstrate and quantify the beneficial effect of damping on buildings and bridges, as the maximum average acceleration at the top of the actual SFS system can reduce to about 55–85% of the acceleration demand for the free-field motion.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بارگذاری شتاب لرزه ای سازه های بنا شده روی خاک نرم، از طریق تحلیل های تاریخچه زمانی الاستیک عددی سیستم های خاک- پی- سازه (SFS) جفت شده (متصل)، بررسی و ضرایب کاهش مناسب برای تقاضای شتاب میدان آزاد جهت ارزیابی تقاضای شتاب در سیستم های SFS پیشنهاد شده است. ضرایب کاهش پیشنهادی، عبارتنداز: تقسیم تقاضای شتاب برای سیستم SFS جفت شده به تقاضای شتاب برای میدان آزاد، و پیشنهاد یک روش جایگزین برای محاسبه بارگذاری شتاب حقیقی با در نظرگرفتن اثرات اندرکنش. محاسن روش پیشنهادی عبارتنداز: 1) صحت، زیرا ضرایب کاهش نتیجه تحلیل های المان محدود عددی SFS جفت شده بوده و اثرات اندرکنش اینرسی و سینماتیکی را در نظر می گیرند، و2) عملی بودن، زیرا کاربری که تحلیل عددی المان محدود را اجرا نمی کند، می تواند از آن استفاده نماید. به علاوه، از روش مطرح شده می توان در سیستم هایی با جرم مهم (مثلاً سازه های پل) استفاده نمود. ضرایب کاهش شتاب پیشنهادی برحسب پارامترهای مهندسی بدون بعد، نظیر نسبت سختی خاک به سازه و نسبت دید سازه مطرح شده اند. صحت، کارایی، و عملی بودن روش پیشنهادی ازطریق کاربردش در یک سازه پل نوعی، روشن شده است. از آنجایی که سازه هایی با پی های سطحی مورد بررسی قرار گرفته اند، در نتیجه اندرکنش اینرسی عمدتاً بر تقاضای شتاب تاثیرمی گذارد. بنابراین، ضرایب کاهش پیشنهادی اثر مفید میرایی (دامپینگ) برساختمانها و پل ها را نشان داده و تعیین می نمایند، زیرا ماکزیمم شتاب متوسط در بالای سیستم SFS حقیقی می تواند به حدود 85- 55 درصد از تقاضای شتاب برای حرکت میدان آزاد کاهش یابد.

بدون دیدگاه