ترجمه مقاله بهینه سازی مدیریت زمان واقعی ترافیک راه آهن و اطلاعات ناکافی – نشریه IEEE

عنوان فارسی: | بهینه سازی مدیریت زمان واقعی ترافیک راه آهن و اطلاعات ناکافی: مطالعات اولیه |
عنوان انگلیسی: | Real-time railway traffic management optimization and imperfect information: preliminary studies |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : آی تریپل ای - IEEE |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8821 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 683.81Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی صنایع، مهندسی راه آهن |
گرایش های مرتبط با این مقاله: برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها، بهینه سازی سیستم ها، مهندسی خط و سازه های ریلی |
مجله: کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت سیستم |
دانشگاه: دانشگاه لیل نورد فرانسه |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
چکیده
1. مقدمه
2. فرایند تعیین استحکام
3. RECIFE-MILP
4. تنظیمات آزمایشی
5. نتایج آزمایشها
6. نتیجهگیری
Abstract
Railway traffic is often perturbed by unexpected events and appropriate train routing and scheduling shall be applied to minimize delay propagation. A number algorithms for this routing and scheduling problem have been proposed in the literature and they have been tested in different traffic situations. Nonetheless, their performance are almost always studied considering perfect knowledge of future traffic conditions, which is almost impossible to achieve in reality. In this paper, we propose an experimental analysis assessing the usefulness of these algorithms in case of imperfect information. We consider RECIFE-MILP as a traffic management algorithm and advanced or delayed train entrance times in the control area as the source of imperfect information. The results show that the application of traffic management optimization allows outperforming the firstcome-first-served management strategy even if the actual traffic conditions are not perfectly known by the optimization algorithm.
چکیده
ترافیک راهآهن اغلب با حوادث پیشبینینشده دچار آشفتگی شده و باید از برنامهریزی و هدایت ترافیک راهآهن استفاده کرده و انتشار و پخش تأخیر را به حداقل رساند. تعدادی از الگوریتمها برای مسئله هدایت و برنامهریزی در متن موجود، ارائه و در موقعیتهای ترافیکی مختلفی آزمایششدهاند. ولی کارکرد آنها تقریباً همیشه با در نظرگیری دانش کامل از شرایط ترافیکی آینده مطالعه میشود که تقریباً در واقعیت این کار ممکن نیست. در این مقاله تحلیلی آزمایشی را ارائه میکنیم که قابلیت استفاده از این الگوریتمها را در حالت اطلاعات ناکافی بررسی میکنیم. RECIFE-MILP را بهعنوان الگوریتم مدیریت ترافیک و زمانهای ورود با تأخیر یا زودتر از موعد قطار را در ناحیه کنترل بهعنوان منبع اطلاعات ناکافی در نظر میگیریم. نتایج نشان میدهند که استفاده از بهینهسازی مدیریت ترافیک امکان کارکرد بهتر را نسبت به استراتژی مدیریت اولین خدمات در اولین ورود میدهد حتی اگر اطلاع کاملی از شرایط واقعی ترافیک توسط الگوریتم بهینهسازی وجود نداشته باشد.