ترجمه مقاله پست مدرنیزم، بوم شناختی عمیق و ایده وحشی بودن
عنوان فارسی: | پست مدرنیزم، بوم شناختی عمیق و ایده وحشی بودن: برخی از مشکلات با در مورد فرمول های Drenthen |
عنوان انگلیسی: | Postmodernism, deep ecology and the idea of wildness: Some problems with Drenthen’s formulations |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 11 |
سال انتشار : 2007 | نشریه : Philpapers |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : F1041 | رفرنس : دارد ✓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.24Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: فلسفه |
مجله: مجله شبکه های عصبی اروپایی - JOURNAL OF THE EUROPEAN ETHICS NETWORK |
دانشگاه: کالج دانشگاه دوبلین |
کلمات کلیدی: Drenthen، اکولوژی عمیق، پست مدرنیسم، اخلاق زیست محیطی |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: doi: 10.2143/EP.14.4.2028829 |
چکیده
بوم شناسی عمیق
وحشی بودن
ABSTRACT
Martin Drenthen has made a strong case for his interpretation of Nietzsche’s potential contribution to environmental ethics but he does not do justice to deep ecology. The problematic he identifies is essentially the difficulty of asserting a meaningful basis for action while being aware of the contingency of all meanings. This tension can be seen running through deep ecology, at least as described by its main theorist, Arne Naess, who is not the moral realist that Drenthen would have him. Key differences do emerge as Drenthen develops his idea of “Wildness” or nature as “other,” which can only partially support caring action towards nature. Drenthen is ambivalent, even hostile, to a context of experienced reality – central to Naess’s ecosophy. This causes him to fall into what is ultimately a fairly traditional nature versus culture distinction and so maintain the existential gulf between humans and nature.
چکیده
. Martin Drenthen, برای تفسیر خود از سهم بالقوه Nietzsche در اخلاق زیست محیطی، قضاوت قوی صورت داده است، اما او عدالت را در مورد بوم شناسی عمیق رعایت نمی کند. مشکلی که او شناسایی می کند اساساً مشکل بیان یک مبنای معنی دار برای عمل است در حالیکه از احتمال همه معانی آگاهی دارد. این تنش را می توان از طریق بوم شناسی عمیق مشاهده کرد، که حداقل همانطور که توسط نظریه پرداز اصلی آن، Arne Naess توصیف شده است, کسی که واقعگرای اخلاقی نیست. با رشد ایده "وحشی بودن" یا طبیعت توسط Drenthen, تفاوت های کلیدی ظاهر می شوند که تنها می توانند به طور جزئی از اقدام مراقبتی نسبت به طبیعت حمایت نمایند. Drenthen در زمینه واقعیت تجربه شده – که محوریت اکوسوفی Naess است, دمدمی مزاج، حتی خصمانه عمل می کند. این باعث می شود که او در آن چیزی قرار گیرد که در نهایت یک طبیعت نسبتاً سنتی در برابر تمایز فرهنگی است و بنابراین فاصله موجود بین انسان ها و طبیعت را حفظ می کند.