ترجمه مقاله تاثیر فاکتورهای فیزیکی بر روی احساس امنیت مردم در بازار سنتی اصفهان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیر فاکتورهای فیزیکی بر روی احساس امنیت مردم در بازار سنتی اصفهان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیر فاکتورهای فیزیکی بر روی احساس امنیت مردم در بازار سنتی اصفهان
عنوان انگلیسی
Effect of Physical Factors on the Sense of Security of the People in Isfahan's Traditional Bazaar
صفحات مقاله فارسی
16
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2015
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
شناسه ISSN مجله
1877-0428
کد محصول
10635
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم اجتماعی و روانشناسی، روانشناسی عمومی، جامعه شناسی
مجله
پروسدیا - علوم اجتماعی و رفتاری - Procedia - Social and Behavioral Sciences
دانشگاه
موسسه آموزش عالی، دیلمان، لاهیجان، ایران
کلمات کلیدی
امنیت، احساس امنیت، بازار
کلمات کلیدی انگلیسی
Security - sense of security - bazaar
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.08.165
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مطالعات پیشین
2-1 بازارهای سنتی ایران
2-2 ساختار بازارهای سنتی ایران
2-3 اجزای تشکیل دهنده ی بازار
2-4 بازار اصفهان
3- روش تحقیق
4- تحلیل داده ها
5- نتیجه گیری
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)

10635 IranArze     10635 IranArze1     10635 IranArze2

نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Sense of security is one of the efficient characteristics in an urban place. One of the sites in Iran is the traditional bazaar that has been active as the heart of traditional cities since many years ago. The purpose of this research is to study the effects of some of the physical factors, in traditional Bazaar, on the sense of security. The method of this study was descriptive-analytical, and we collected the data through survey and questionnaires. After, Friedman test was used to determine the level of significance and the classification of the main factors. The finding results show that factors like the shape of ceiling and the apparent similarity of rooms have the most influence and ceiling height has the least influence on the sense of security.

1. Introduction

Security is one of the complicated concepts, for which providing a unique definition is not easily possible. From a spiritual viewpoint, security is the most important need that is considered as the most important purpose of life and the mental health essence of an individual (Frum, 1981).The need for security originates from not to feel endangered. Human beings have worked out a lot of solutions to meet this need in the course of the time. The most important of the solutions was living together which ultimately resulted in establishing cities. Gradually, not only people were unable to dominate most of the natural disasters, but also they turned into serious threats to each other (Faridtehrani, 2011). Security is a concept that has two dimensions of objective and subjective type.

4. Conclusion

According to previous research, physical factors are among those that can affect the sense of security of people when they are present in the environment, and the amount of effectiveness is different. Therefore, some of these factors were studied in Isfahan's traditional bazaar. Analyzing the data, according to Table 2, we concluded that the shape of the ceiling and the similar structure of the shops are the most effective factors. Also, the height of the row has the least effect on the sense of security of the shopkeepers and passengers. Among all the studied factors, the effectiveness of mosques on the sense of security was not approved. Because of the importance of the mosque as a religious, social base in Iran's society, further research on this subject needs to be conducted. The result of this study can affect the design of new and modem bazaars and commercial centers. Considering the principle of these physical factors and not just their appearance, appropriate plans regarding security and sense of security would be achieved.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
احساس امنیت یکی از مشخصات کارامد در یک ناحیه شهری است. یکی از این مکان ها در ایران بازار سنتی است که از سال های بسیار گذشته به عنوان قلب شهرهای سنتی فعال بوده است. هدف از این تحقیق مطالعه ی تاثیرات برخی از فاکتورهای فیزیکی، در بازار سنتی، بر روی احساس امنیت است. روش این مطالعه تحلیلی-توصیفی بود، و ما داده ها را از طریق نظرسنجی و پرسشنامه ها جمع آوری کردیم. سپس، آزمایش فریدمن برای تعیین سطح اهمیت و طبقه بندی فاکتورهای اصلی استفاده شد. نتایج یافته ها نشان می دهند که فاکتورهایی مانند شکل سقف و شباهت ظاهری اتاق ها بیشترین تاثیر را دارند و ارتفاع سقف حداقل تاثیر را بر روی احساس امنیت دارد.
1- مقدمه
امنیت یکی از مفاهیم پیچیده است، که فراهم کردن یک تعریف بی همتا برای آن به سادگی امکان پذیر نیست. از یک دیدگاه معنوی، امنیت مهم ترین نیازی است که به عنوان مهم ترین هدف زندگی و اصل سلامت روحی یا ذهنی یک فرد در نظر گرفته می شود (Frum, 1981). نیاز به امنیت از عدم احساس خطر سرچشمه می گیرد. در گذر زمان نسل بشر راه حل های زیادی را برای ارضای این نیاز توسعه داده است. مهم ترین راه حل این موضوع زندگی کردن در کنار همدیگر بود که نهایتاً منجر به ایجاد و پایه گذاری شهرها شد. در شهرها بتدریج، نه تنها مردم قادر نبودند بر بلایای طبیعی غلبه کنند، بلکه خودشان به خطرهای جدی برای یکدیگر تبدیل شدند (Faridtehrani, 2011). امنیت مفهمومی است که دارای دو بعد از نوع برونی و ذهنی یا درونی است.
5- نتیجه گیری
مطابق با تحقیق پیشین، فاکتورهای فیزیکی مواردی هستند که می توانند بر روی احساس امنیت مردم، زمانی که آن ها در محیط بیرون حضور دارند، موثر باشند، و میزان تاثیر این فاکتورها متفاوت است. بنابراین، برخی از این فاکتورها در بازار سنتی اصفهان مورد مطالعه قرار گرفتند. با تحلیل این داده ها، مطابق با جدول 2، ما نتیجه می-گیریم که فاکتورهای سقف و ساختار مشابه مغازه ها به عنوان موثرترین فاکتورها هستند. همچنین، ارتفاع راسته یا ردیف بازار کم ترین تاثیر را روی احساس امنیت مغازه داران و مسافران دارد. در میان همه ی فاکتورهای بررسی شده، تاثیر مساجد روی احساس امنیت مردم اثبات نشد. بدلیل اهمیت مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی، مذهبی در جامعه ی ایران، تحقیقات بیشتری برای این موضوع لازم است که صورت گیرد. نتیجه ی این بررسی می تواند روی طراحی بازارهای مدرن و جدید و مراکز تجاری موثر واقع شود. با در نظر گرفتن اصل این پارامترها و نه تنها ظاهر آن ها، برنامه های مناسبی با توجه به امنیت و احساس امنیت بدست خواهند آمد.

بدون دیدگاه